AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #81 Skrevet 6. juli 2011 For et idiotisk svar! For en som mangler kunnskap ja. Du ser jo ikke lengre enn din egen nese.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #82 Skrevet 6. juli 2011 Det er en veldig klar sammenheng. Hun ble utsatt for vold og måtte forsvare seg selv. Og legge det ut på kvinneguiden.no ....hvor mye kompetanse tror du hi har? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #83 Skrevet 6. juli 2011 Og legge det ut på kvinneguiden.no ....hvor mye kompetanse tror du hi har? Nå syns jeg du babler veldig her. Du svarer ikke på spørsmål og det virker ikke helt som du har lest HI. Er du ikke helt sikker på hva du skal svare kanskje?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #84 Skrevet 6. juli 2011 For en som mangler kunnskap ja. Du ser jo ikke lengre enn din egen nese. Håper ikke du er en av de såkalte profesjonelle. Du fremstår som stikk motsatt. Ikke så rart barnevernet ikke har kontroll kanskje 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #85 Skrevet 6. juli 2011 Håper ikke du er en av de såkalte profesjonelle. Du fremstår som stikk motsatt. Ikke så rart barnevernet ikke har kontroll kanskje
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #86 Skrevet 6. juli 2011 Nå syns jeg du babler veldig her. Du svarer ikke på spørsmål og det virker ikke helt som du har lest HI. Er du ikke helt sikker på hva du skal svare kanskje? oops, mulig jeg feilvurderte, trodde nemlig det var ganske åpenlyst... ikke den skarpeste kniven i skuffen du da?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #87 Skrevet 6. juli 2011 Jeg håper denne jenta tar kontakt med arbeidstilsynet og får varslet om arbeidsforholdene på denne plassen og at rutiner ikke har blitt fulgt jeg. Det å reagere slik tyder jo på dårlig opplæring i rutiner og at dere ikke har fått henne til å føle seg trygg på arbeidsplassen. I tillegg er du mer opptatt av hva hun gjorde feil enn muligheten til å kunne veilede henne ift denne episoden. Ingen vet hvordan de vil reagere når de blir utsatt for vold før det faktisk skjer, og da er det kjempeviktig å ha en med-kollega som kan ta kontroll over situasjonen. Noe du tydeligvis ikke mestret. Så det er ikke bare kollegaen din som gjorde noe feil her, det gjorde også du og ledelsen på arbeidsplassen. Samtidig synes det som om tilbudet om defusing og debriefing ikke er verdt papiret det er skrevet på. Hadde dette blitt gjennomført systematisk hadde du ikke hatt behovet for å brette ut om kollegaen din på et internettforum. Håper avviksmelding er sendt, og skademelding til arbeidslassen og NAV. Personlig håper jeg episoden fører til en oppvask med hele systemet der hvor du er ansatt, for det er tydeligvis ikke godt nok. Hilsen tidligere barnevernsansatt. 3
Gjest småhjerte Skrevet 6. juli 2011 #88 Skrevet 6. juli 2011 Det er fremdeles ikke brudd på taushetsplikten selv om folk KAN kjenne det igjen. Den er grei Jeg har selv en jobb med taushetsplikt, vet hva den innebærer, og ville aldri skrevet om situasjoner hvor folk kunne kjent seg igjen i. Så beklager at jeg skrev litt for skråsikkert
Gjest Mauna Lee Skrevet 6. juli 2011 #89 Skrevet 6. juli 2011 off så utrolig tungvint å lese når de AnonymeBrukerne diskuterer med hverandre! Håper hvertfall ikke denne nyansatte er på kg. Jeg hadde ikke likt å finne en slik tråd som jeg kunne kjenne igjen meg selv i. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #90 Skrevet 7. juli 2011 oops, mulig jeg feilvurderte, trodde nemlig det var ganske åpenlyst... ikke den skarpeste kniven i skuffen du da? Er dette noe en som kaller seg profesjonell ville skrevet? Tror du har havnet på feil hylle her i livet. Kontakter du NAV så har de sikkert noe annet til deg. Lykke til 1
Brøleape Skrevet 7. juli 2011 #91 Skrevet 7. juli 2011 Når mennesker som ikke har kompetanse innenfor psykiatrien eller barnevern diskuterer med de som har, blir diskusjonen meningsløs. For dere som ikke har kompetanse i dette fagområdet vil kanskje tankegangen og de ulike tiltak som barnevernet gjør virke merkelige. Men disse menneskene har utdannelse som støttes av forskning, de har praksis gjennom skolen, de har opplæring når de begynner i jobben, og de har erfaring som dere andre ikke har. Så ikke begynn å diskutere noe dere ikke har peiling på. Selvforsvar er selvfølgelig lov, men å slå/sparke barn med hensikt er IKKE lov. De som jobber i psykiatrien hvor det er fare for voldelige episoder, skal ha både opplæring i håndteringsteknikker og voldsalarm. Noe gikk galt ved denne episoden, og visse retningsregler er blitt glemt. Hvor er voldsalarmen? Hadde jenta i det hele tatt opplæring i å håndtere vold? Og stod TS bare å så på? Jeg skjønner at TS vil spørre hva andre synes, men TS burde snakke med noen på jobben sin som kan gi et bedre og mer givende svar enn vi på KG kan 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #92 Skrevet 7. juli 2011 Når mennesker som ikke har kompetanse innenfor psykiatrien eller barnevern diskuterer med de som har, blir diskusjonen meningsløs. For dere som ikke har kompetanse i dette fagområdet vil kanskje tankegangen og de ulike tiltak som barnevernet gjør virke merkelige. Men disse menneskene har utdannelse som støttes av forskning, de har praksis gjennom skolen, de har opplæring når de begynner i jobben, og de har erfaring som dere andre ikke har. Så ikke begynn å diskutere noe dere ikke har peiling på. Nå syns jeg ikke de som hevder de har både erfaring og utdanning innen feltet vist at de har akkurat det i denne tråden......... Da må de regne med å få motbør. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #93 Skrevet 7. juli 2011 Nå syns jeg ikke de som hevder de har både erfaring og utdanning innen feltet vist at de har akkurat det i denne tråden......... Da må de regne med å få motbør. Det blir litt selvmotsigende når en av de hevdet jeg hadde tatt direkte avskrift fra en bok, ikke var jeg ute etter og bevise noe som helst heller. Kan gjerne møte motstand, kommer aldri til å forsvare vold uansett.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #94 Skrevet 7. juli 2011 Det blir litt selvmotsigende når en av de hevdet jeg hadde tatt direkte avskrift fra en bok, ikke var jeg ute etter og bevise noe som helst heller. Kan gjerne møte motstand, kommer aldri til å forsvare vold uansett. Det var vel at du hadde kopiert + andre ting som får folk til å tro at dere ikke er så proffe som dere skal ha det til.
FrøkenJosefine Skrevet 7. juli 2011 #95 Skrevet 7. juli 2011 Gud, gidder ikke kommentere titalls AB-innlegg men synes det virkelig er hårreisende at mennesker der ute synes det er greit å utøve grov vold mot en ti år gammel gutt.. Uansett hva denne gutten hadde gjort i etterkant! Det er lov å bli redd, sint, frustrert og føle seg truet.. MEN det er derfor man skal ha gått på skole, fått opplæring til å takle dette og at man ikke er seg selv på jobb, man er proffesjonell! Jeg synes dere glemmer gutten oppi det hele, gutten som er tatt ut av sitt hjem, plassert på et barnehjem.. Mest sannsynlig er redd, traumatisert og syk.. SÅ blir han sparket av de voksne som er der for å beskytte han mot seg selv.. Jeg synes dette er den groveste sorten av tjenesteforsømmelse som finnes, når barn blir sviktet av det systemet som er satt opp for å beskytte de! Jeg driter en lang mars i jenta, i TS og bedrevitere! Denne gutten burde seriøst få mye oppfølging etter denne episoden! Man utøver ikke selvforsvar mot barn, uansett!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #96 Skrevet 7. juli 2011 Gud, gidder ikke kommentere titalls AB-innlegg men synes det virkelig er hårreisende at mennesker der ute synes det er greit å utøve grov vold mot en ti år gammel gutt.. Uansett hva denne gutten hadde gjort i etterkant! Det er lov å bli redd, sint, frustrert og føle seg truet.. MEN det er derfor man skal ha gått på skole, fått opplæring til å takle dette og at man ikke er seg selv på jobb, man er proffesjonell! Jeg synes dere glemmer gutten oppi det hele, gutten som er tatt ut av sitt hjem, plassert på et barnehjem.. Mest sannsynlig er redd, traumatisert og syk.. SÅ blir han sparket av de voksne som er der for å beskytte han mot seg selv.. Jeg synes dette er den groveste sorten av tjenesteforsømmelse som finnes, når barn blir sviktet av det systemet som er satt opp for å beskytte de! Jeg driter en lang mars i jenta, i TS og bedrevitere! Denne gutten burde seriøst få mye oppfølging etter denne episoden! Man utøver ikke selvforsvar mot barn, uansett! Så da lar du barnet heller sparke ut alle tennene dine?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #97 Skrevet 7. juli 2011 Det var vel at du hadde kopiert + andre ting som får folk til å tro at dere ikke er så proffe som dere skal ha det til. Jeg kopierte ikke, vi er mennesker hele gjengen og alle kan gjøre feil, men forsvarer ikke vold, dessuten synes jeg å kalle barn for "drittunger" blir helt feil. Det finnes andre måter å takle utagerende adferd på, bare det jeg ville si, men med en gang du kommer med aternative forslag og prøver å forklare andre metoder blir folk direkte ufine, ganske sært egentlig.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #98 Skrevet 7. juli 2011 Så da lar du barnet heller sparke ut alle tennene dine? Det skal faktisk ikke gå så langt.
FrøkenJosefine Skrevet 7. juli 2011 #99 Skrevet 7. juli 2011 Så da lar du barnet heller sparke ut alle tennene dine? Nei, situasjonen skulle aldri gått så langt, de skulle brukt de teknikkene de kunne for å sikre gutten og seg selv.. Når det gikk så langt som det gjorde hadde jeg uansett ikke utøvet vold mot gutten! Vold avler vold og hun lot instinktene sine overta og ikke opplæring/utdannelse! Så ja, i prinsippet ville jeg heller latt gutten sparke ut tennene mine når det var min skyld at situasjonen hadde blitt som den var blitt!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #100 Skrevet 7. juli 2011 Jeg kopierte ikke, vi er mennesker hele gjengen og alle kan gjøre feil, men forsvarer ikke vold, dessuten synes jeg å kalle barn for "drittunger" blir helt feil. Det finnes andre måter å takle utagerende adferd på, bare det jeg ville si, men med en gang du kommer med aternative forslag og prøver å forklare andre metoder blir folk direkte ufine, ganske sært egentlig. Nå har ikke jeg kommet med andre metoder her. Det burde dere profesjonelle klare. Jeg syns det er rart at dere som påstår dere jobber med slike ting ikke klarer å sette dere inn i jentas reaksjon. Jeg tror man får panikk når man blir sparket i hodet og ikke tenker klart. Det er vel svært få her som har blitt sparket i hodet og kan vite akkurat hva man gjør når det står på som verst. Et menneske vil automatisk beskytte seg selv og ihvertfall mot vold som går på hodet. Hun ble livredd, hadde vondt og fikk panikk. Første dagen på jobb og usikker fra før. Det eneste hun tenkte var å få han bort fra seg. Syns synd på jenta som helt sikkert var både glad og gruet seg til sin første arbeidsdag. Så ender den sånn......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå