Mari1 Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Jeg ligger nå og hører på utestedet nedenfor her, det er søndag og klokken er over midnatt. Derfor lurer jeg på; er det noen som vet om det finnes noen bestemmelser/regler for støynivå fra utested og klagerett for naboer? Jeg har full forståelse for at det blir støy torsdag - lørdag, men søndag og generelt hverdager blir litt surere å godta. På det verste har det vært støy hver bidige dag hele uken. Det sitter nå seks personer rundt ett bord, men støynivået tilsier at det skulle vært 30+. Da mener jeg først og fremst volumet på musikken. Jeg har bodd her i 6 måneder nå, og har ikke blitt plaget av bråket før det ble bytte av eier. Den nye eieren er en kvinne som ikke helt har godtatt at man blir eldre, og skal derfor være ung og hipp (vi bor i en liten bygd). Å gå til utestedet og klage vil kun føre til en konflikt, så det vil hjelpe å ha loven på sin side. Vet noen hvem skal jeg henvende meg til når eier ikke kan være rasjonell? Hilsen trøtt nybakt mor
kaprifolen Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Politiet er selvsagt rette instans for slik veiledning i lovene.
Xaphan Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Hvorfor flyttet du dit i første omgang egentlig? Du visste vel at det kom til å bli bråk da du valgte å bosette deg ved siden av et utested? Og har du i det hele tatt vurdert å snakke med dem før du begynner å dra inn loven? 1
Mari1 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2011 Hvorfor flyttet du dit i første omgang egentlig? Du visste vel at det kom til å bli bråk da du valgte å bosette deg ved siden av et utested? Og har du i det hele tatt vurdert å snakke med dem før du begynner å dra inn loven? Fordi det her var en stille og rolig pub (med noen unntak) før det ble nye eiere, og selvfølgelig har vi vurdert å snakke med dem, men vi kjenner til eieren og hvordan hun er som person; urimelig og veldig selvsentrert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå