Gå til innhold

Trenger hjelp til å skrive invitasjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal invitere de aller nærmeste til middag, og til de kommer vi til å skrive:

"Vi gifter oss, og har den glede av å invitere til middag.. etc."

Men hva skal jeg skrive til de som skal bes på kaffe&kaker + fest? Kan jeg skrive:

"Vi gifter oss, og har den glede av å invitere dere til bryllupsfest kl. 19..."

Det jeg er redd for her, er om det på noen måte er mulig å misforstå ordet "bryllupsfest" slik gjestene tror dette inkluderer middag?! Det er vel ikke vanlig i norge å ha middag så sent på bryllupsdagen?

Har liksom ikke lyst til å skrive "dere inviteres på kaffe og kaker" heller.. høres litt simpelt ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med "kaffe og bryllupsfest"?

• Liker 1
Skrevet

Hva med "kaffe og bryllupsfest"?

Vil helst slippe å ha med "kaffe og kaker". ville du oppfattet "bryllupsfest" som inkl. middag?

Skrevet

Ville vel ikke det, ihvertfall ikke med et tydelig senere tidspunkt enn hva man forventer middag.

Skrevet

Ja, håper de skjønner det når det er fem timer + med "dødtid" mellom vielse og fest :) Men, greit å høre hva andre synes.

Skrevet

Hmmm...tror den lett kan tolkes til middag. Jeg hadde skrevet kaffelag+fest. For det blir veldig pinlig om noen misforstår, og aller mest for de.

AnonymBruker
Skrevet

Vil helst slippe å ha med "kaffe og kaker". ville du oppfattet "bryllupsfest" som inkl. middag?

Det er jo nettopp kaffe og kaker du inviterer på! Det er ikke bryllupsfest du inviterer på når det er snakk om kakestykker + en kaffekopp. Slutt å jål det opp.

MVH gjestezilla.

• Liker 2
Skrevet

Jepp! Si det som det ER. De vil jo merke det når de er der uansett. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen inviterer til kaffe og kaker etterpå. For meg vitner det kun om at vi har ikke råd til å be dere på middag, men vil gjerne ha dere på besøk etterpå, og få gave. Latterlig!

• Liker 2
Skrevet

Enig med de fleste andre her. En kaffegjest er en degradert gjest du gjerne vil ha en gave fra, og da må du være klar og tydelig på det når du inviterer. Ikke pakk det inn.

• Liker 2
Gjest Nebula
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å invitere noen til kaffe og kaker, dvs bryllupsfest. Iallefall venner og kjente som bor i nærmiljøet, hvis folk har lang reise og overnatting så synes jeg de også bør få være med på middagen.

Vi er invitert i en slik bryllupsfest i løpet av sommeren. På invitasjon sto det enkelt og greit at vi var invitert til bryllupsfest kl.20.00 og at vielsen foregikk kl.13.00 i ... kirke. Ikke noe problem å forstå at dette ikke inkluderte middag.

Og bare en liten kommentar, det er vel ikke bare kaffe og kaker man inviterer til. Er det ikke ofte også en fest med musikk, dans og gjerne litt god drikke som trekker ut i de små nattetimer. Og gave kjøper man jo gjerne uansett til bekjente som gifter seg og man har jo alltids mulighet til å kjøpe en litt mindre ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo det du inviterer til, KAFFE og KAKER.

At du vil "pakke det inn" er vel bare et tein på at du inderst inne synes det er flaut å invitere til bare kaffe og kaker og vil få det til å se bedre ut, hvertfall på papiret.

En annen ting, høres veldig tidlig ut med kl 19 for kaffegjester, med mindre dere begynner å spise kl 15 da.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke står rett ut hva de er invitert til vil det alltid være rom for tvil, selv om du synes at man ikke inviterer til middag så seint. Hvorfor ikke bare skrive det som det er? De kommer jo til å merke at de ikke blir invitert til middag når de kommer.

Skrevet

Går det ikke an å skrive "dere er invitert til bryllupsfest... det vil bli servert kaffe, kaker og det er fri bar (hvis du har det da)" noe ala dette ihvertfall?

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Kall en spade for en spade. Inviterer du gjester til kaffen, så skriv at de er invitert til kaffe (og påfølgende festligheter).

Skriver man "bryllupsfest" kan mange misforstå og tro de blir invitert til middag, taler og hele den pakka som en bryllupsfest faktisk består av. Jeg ville i alle fall ikke umiddelbart forstått at det kun dreide seg om kaffen.

Hva man mener om kaffegjester i bryllup er en annen sak, som er diskutert utallige ganger.

• Liker 2
Skrevet

Vi skriver at det blir vielse kl.XXXX og kaffe og kaker kl.XXXX, til de det gjelder.

Vi invitere masse gjester, og noen av dem bor i byen, så det er ikke noe problem for dem å skulle komme til "bare" kaffe som noen av dere sier :P

Synes det er helt feil å si at man er gnien og kjip fordi man inviterer noen til kaffe, og at man bare ønsker gave fra disse...

Vi ber så mange, fordi vi ønsker å ha alle rundt oss på en slik dag, ikke får å få mest mulig gaver. Direkte uhørt!

Dette er folk som vi er sammen med når vi er i hjembyen (bor i en annen by for tida), jeg tror ikke disse forventer å bli invitert engang. Mange av disse har i tillegg følge som vi ikke kjenner.

De som kommer langveisfra, får selvfølgelig komme til middag.

Det er dyrt å skulle ha middag til over 100 gjester, så ta og pakk den oppstoppernesen opp i rompa :P

Kaffe og kaker og en heidundrende fest med åpen bar er jammen ikke gnient, spør du meg!

Og det tror jeg INGEN av mine gjester vil synes, heller.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i bryllup der vielsen var kl 13, og bryllupsfest kl 18, men den innkluderte middag. For alle. Innviterer du til kaffe og kaker så skriver du det. Og jeg syns det er en degradert gjest, så det går ann å være ærlig. Som regel kommer kaffegjester i åttetiden, sitter i et sidelokale til middagen er ferdig kl ti, og så går brudeparet rundt midnatt, og det var det. Men gave skal de ha!

Skrevet

Skriv kaffe og kaker, jeg hadde tolket bryllupsfest som middag og dans osv.

Skrevet

Når jeg er innvitert på fest, så pleier man ikke akuratt å få middag. Så en bryllupsfest kl 19 om kvelden hadde jeg sett på som kaffe+ kaker + fest.

AnonymBruker
Skrevet

Dere blir jo helt tulleruske når det gjelder gave! Ikke alle som inviterer til "bare" kaffe og kake forventer gave.

Jeg er en av de som gjerne vil invitere mange, men jeg tror ikke jeg har råd til å invitere alle til middag, så da inviterer jeg noen til kaffe. Det som teller er at de kommer. Gave trenger jeg ikke. Det viktigste er at de kommer og kan være med på den delen hvor man kan mingle og ha det gøy. Motbydelig slem som jeg er får de heller ikke alkohol. TENK at noen i det hele tatt gidder å være venn med en slik sosialt tilbakestående, gjerrig drittkjerring?! Men det er noen som gidder de og de er visst glad i meg. Og jeg er glad i de, og alt jeg vil er at alle skal være sammen og ha det koselig.

Når man er invitert til kaffe og kaker er det ikke bare et lite kakestykke og en kaffekopp. De kan da drikke så mye kaffe, brus, alkohol(for de som serverer det) de bare orker. Og ofte er det mange kaker. De står fritt til å spise til de spyr!! Mange serverer og nattmat. Dette vil jo kaffegjestene og få. I de tilfeller hvor det er pølse i brød er det nok kjipt, men ofte er det jo en god fiskesuppe eller betasuppe.

Jeg har vært i et par bryllup som kaffegjest. Syntes det var helt greit når brudgommen var en bekjent av samboer og jeg aldri hadde truffet en sjel der før.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...