venus_ Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Er en kake/dessert jeg husker fra kakebordene i barndommen min som var veldig god. Den var bygd lagvis på et fat i en pyramideform, det eneste jeg husker som var i er marengs og kremfløte. Kan også ha vært svisker og nøtter/mandler i. En veldig vag forklaring siden jeg ikke husker helt hvordan den var, men er det noen som vet hva jeg snakker om?
Tulling Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Jeg vet kansje ikke hva det er, eneste jeg kommer på med krem og marengs. "verdens beste"
venus_ Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2011 Nei, det er ikke den :/ Det kan vel egentlig ikke kalles en kake når jeg tenker meg om, heller en dessert, den har ingen kakebunn ihvertfall.
Fanderay Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Hm, jeg har fått dessert som besto av en kombinasjon av knuste pikekyss blandet i pisket krem, hele pikekyss og jordbær som jeg husker på en måte lå stablet i en pyramideform. Har en annen gang fått noe lignende men da krem og pikekyss servert i en skål sammen med druer, tror jeg :klø: Ihvertfall var det veldig godt, fikk lyst på
venus_ Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2011 Ingen av de nevnte nei :/ Hm, jeg har fått dessert som besto av en kombinasjon av knuste pikekyss blandet i pisket krem, hele pikekyss og jordbær som jeg husker på en måte lå stablet i en pyramideform. Har en annen gang fått noe lignende men da krem og pikekyss servert i en skål sammen med druer, tror jeg :klø: Ihvertfall var det veldig godt, fikk lyst på Høres ut som det kan være noe av det samme ja.
Gjest Mauna Lee Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 kanskje det er en versjon av Hoffdessert?
Gjest NozMonster Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 sikker på at det ikke bare var en familieoppfinnsomhet i familien din?
venus_ Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2011 sikker på at det ikke bare var en familieoppfinnsomhet i familien din? Hehe, mulig det Før høre litt med familien neste gang jeg møter de
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #11 Skrevet 3. juli 2011 Mitt forslag: Eton mess! Skikkelig snadder. Klassisk britisk dessert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå