Spent brud Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Nå nærmer dåpen seg og vi tenkte å ha spekemat. Men hva kjøper dere inn til det? Det jeg har tenkt foreløpig er: spekeskinke, mør, salami, laks, eggerøre, karbonader med løk, waldorfsalat, potetsalat Noen som vil fylle ut mer vi trenger? Og hvor mye beregnes til 15 personer??
Gjest Nebula Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Godt brød, gjerne fint og grovt. Honningmelon og jordbær er veldig godt til spekeskinke (frisker det litt opp også). Ellers kan dere jo spe på med rødvinspølse, elgpølse ol hvis dere ønsker større utvalg i selve spekematen. Og kanskje noe remulade eller rett og slett rømme uten noe i. Av drikke så har de en veldig god (iallefall etter min mening) cider på Europris (vi brukte den i tillegg til brus i vår dåp), ikke kjempesøt og veldig sommerfrisk.
Gjest Ruccola Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Fenalår er også vanlig sammen med spekeskinken Salami har jeg aldri sett sammen med spekemat tror jeg, men sikkert godt det også Ha gjerne også en vanlig grønn salat, ikke alle som liker de kremete salatene. Og om der er noen gravide, eller barn som ikke liker spekemat, kan det vere greit å ha noen snitter med kokt egg, reker, god leverpostei eller noe på et lite fat også Lykke til med dåpen!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Skulle til å si rømme, for det må i allefall jeg ha til spekemat! Og flatbrød. Hvis du lager selv, eller får noen til å gjøre det, er rødbetesalat veldig godt, enkelt å lage hjemme og setter fin farge til koldtbordet.
altsoja Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 rømmegrøt er vanligt å ha til spekemat.så er det greit med en varmrett for di som ønsker det.
Vibi Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Du kan pynte opp fatene med melon, druer og bær. Heller sukkermelon enn vannmelon, feks piel de sapo eller honningmelon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå