Troilltøva Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Hei Jeg er under utredning for å finne ut om jeg kan ha en eller annen form for reumatisk sykdom på bakgrunn av at jeg har fått konstantert at jeg har en reumatisk betennelse i øynene som jeg har vært plaget mye med det siste året og fordi jeg har "isjas lignende smerter" som kommer og går, som også kan være symptom. Jeg har tatt en blodprøve hvor jeg testet positivt på HLA-B27 stoffet, hvor det sto i brevet jeg fikk at ca 10% av befolkningen har HLA-B27 i kroppen hvorav 10% av de igjen har bektherevs. Jeg skal til legen nå på tirsdag for å få noen videre undersøkelser forhåpentligvis for å finne ut om jeg kan ha bektherevs eller om det kan være noe annet. Så lurer jeg på om det er noen her som har vært i lignende situasjon som jeg er i nå og kan svare på noen spørsmål. Hvordan fant de ut at du hadde bektherevs? Var det vanlig blodprøve eller var det noen andre tester? Hvilke symptomer hadde du som førte til at de kom fram til bektherevs? Hvordan har utviklingen av sykdommen vært for deg? Og hvordan er sykdommen i hverdagen, med tanke på smerter/plager? Håper noen kan svare på disse spørsmålene
Bernardette Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Hei! Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe deg, men har du forsøkt hjemmesiden for Behkhterevs sykdom? Klikk her Lykke til og jeg håper du snart får svar så du kan begynne å planlegge neste steg.
Troilltøva Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2011 dytter litt :gjeiper: takk for linken bernadette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå