Gå til innhold

Fonter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg ønsker meg fonter i antikkskrift eller ihvertfall med litt forseggjorte og "snirklete" bokstaver. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Hvordan får jeg dette ned på pc'en? Er det mulig å legge til fonter i fontlista til Word?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på www.google.com og søk etter "Fonts". Da finner du masse.

Last dem ned og pakk dem ut i mappen som heter Fonts eller Skrifter (ligger under Windows på PC-en din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gå inn på www.google.com og søk etter "Fonts". Da finner du masse.

Last dem ned og pakk dem ut i mappen som heter Fonts eller Skrifter (ligger under Windows på PC-en din).

Jeg lastet ned og la fonten slik: Document and settings->All users->Shared documents->Font->Her ligger fonten. Fonten kommer ikke opp blant altenativene i word. Hva har jeg gjort feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en zip.fil, så må den pakkes ut først.

Men jeg tror kanskje ikke at den ligger i riktig mappe heller..?

Hos meg ligger mappen på C:/WINNT/FONTS ikke under delte dokumenter. Men det kan jo hende at du har et annet OS enn meg (Jeg har Windows 2000, derfor heter det WINNT i stedet for Windows)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ok da har jeg fått lagt den på samme sted som deg. Hvordan pakker jeg ut? Dette foregår på engesk, håper du kan forklare med de engelske kommandoene. I den mappa ligger det forresten langt flere fonter enn de som vises i Word, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da har jeg fått lagt den på samme sted som deg. Hvordan pakker jeg ut? Dette foregår på engesk' date=' håper du kan forklare med de engelske kommandoene. I den mappa ligger det forresten langt flere fonter enn de som vises i Word, hvorfor?[/quote']

Du må ha winzip, slik at du kan unzippe fonten. Winzip laster du ned her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må starte winzip wizard. Altså "Start with winzip wizard". Også søker du etter filen selv. Etter det så vil det komme opp "unzip or install from an existing zip file", så trykker du next. Så kommer fonten du vil unzippe, så trykker du next, så unzip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...