Gå til innhold

Morsomme og gamle banneord..


FrøkenJosefine

Anbefalte innlegg

faaaaaren min sin hatt (man skulle for all del ikke si FAEN)

Eller "FAren min sitter på første rad, og moren min sitter på AEN (annen)" :fnise:

Endret av lykkeknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller "FAren min sitter på første rad, og moren min sitter på AEN (annen)" :fnise:

nei, nå kom jeg på hva mamma pleide å si..

"FAren min er glassmester" hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke grundig nok sikkert :).

Min snerpete, strengt kristne mor brukte et festlig uttrykk når hun var ergerlig eller sint for noe: Fy fatikk au!

Det var akkurat samme tonefall som når (vi) andre sier "fy f*** !"

Men hun tålte ikke at vi barna sa noe hun syntes var stygt. Jeg husker en gang hun vasket meg i munnen med grønnsåpe!. Jeg husker ikke hva jeg hadde sagt eller gjort, men i hennes øyne var det nok noe aldeles vederstyggelig.

:hakeslepp:

Jeg leser Donald, og har jeg fått mange "banneord" opp gjennom årene:

Du mugne tusenlapp! (sitat onkel Skrue)

....

:fnise: kom ikke på noen flere nå, er for trøtt... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vasket oss med grønnsåpe på sfo og (eller fritids som det het da)..

Er faktisk ikke såå mange år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kun teite ord jeg, liker ikke bruken av de mer "brutale" og moderne banneordene. Så her går det i svarte, søren, nepe, brødhaud og en hel del mmfffnnnngh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vasket oss med grønnsåpe på sfo og (eller fritids som det het da)..

Er faktisk ikke såå mange år siden..

I munnen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MONGOLOFF!

Mikkel dust! (dustemikkel)

DIN KU!

Ta deg en bolle!

Jeg liker helle ikke banne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I munnen???

Ja.. I munnen! De tok et papirtørkle og dyppet den i zalo (ikke grønnsåpe, sa feil) også vasket de godt inne i munnen vår.. Hvis vi hadde bannet! Jeg er 24, så er jo ikke så lenge siden! Hadde blitt fullt rabalder hvis de gjorde det idag iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. I munnen! De tok et papirtørkle og dyppet den i zalo (ikke grønnsåpe, sa feil) også vasket de godt inne i munnen vår.. Hvis vi hadde bannet! Jeg er 24, så er jo ikke så lenge siden! Hadde blitt fullt rabalder hvis de gjorde det idag iallefall!

Det er det sykeste! ... Jeg er 30, og det har jeg aldri opplevd. Det eneste var, hvis vi bannet, at de sa at det var stygt å banne og at vi måtte slutte med det.

Gikk du i en kristen barnehage, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi hadde en som fikk såpe i munnen da jeg gikk på barneskolen, vi hadde ei eldre dame som tidligere var dommer. Det er 10 år siden.

Men hun tvang ikke han fysisk til å putte såpe i munnen, han gjorde det bare for å bli ferdig med saken og komme inn igjen i klasserommet.

Fun times.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det sykeste! ... Jeg er 30, og det har jeg aldri opplevd. Det eneste var, hvis vi bannet, at de sa at det var stygt å banne og at vi måtte slutte med det.

Gikk du i en kristen barnehage, eller?

Nei, var en vanlig kommunal SFO, den består enda!

Var vanlig praksis og, var ikke sjelden det skjedde heller.. Har aldri tenkt på det som noe spesielt før nå egentlig..for zalo er jo igrunn ganske farlig å få i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var en vanlig kommunal SFO, den består enda!

Var vanlig praksis og, var ikke sjelden det skjedde heller.. Har aldri tenkt på det som noe spesielt før nå egentlig..for zalo er jo igrunn ganske farlig å få i munnen!

Hadde jeg fått vite at noen hadde vasket barnet mitt med zalo i munnen, hadde jeg blitt ganske forbanna! Sånt går ikke an :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vonbroten

Uforlekt

Kjølhalt

Dæven døtte

Gale-Mattias

Kvakksalver

Globetrotter

Herrejemini

Noldus

Saft og suse!

Snusmumrik

Søren klype

Gurimalla

Du godeste

Slyngel

Døgenikt

I allpakka

Dra til Bloksberg

Dra på Lopphavet

Dånedimpen

Pellegrin (aner ikke hvor denne kommer fra.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lokalt ord for fitte er forresten den mye sprekere pesslæfsa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Jeg leser Donald, og har jeg fått mange "banneord" opp gjennom årene:

Du mugne tusenlapp! (sitat onkel Skrue)

Jeg husker ennå det fine gullkornet fra et donaldblad jeg leste i influensafeberrus som fjortenåring: "Du milde mekrende balukk!" Jeg lo så jeg hold på å ramle ut av senga.

Ellers er "Dyskan smelle" et uttrykk jeg har hørt folk bruke når styggordene skal holdes tilbake :) Mine personlige favoritter er "Drit i ræva" og "Ka farsken i parken!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...