Gjest Syffe Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Jeg er ikke så innmari glad i vin egentlig, men dersom jeg skal drikke det så skal den ikke være tørr, den skal være fruktig, helst litt søt og frisk. Er rosèvin tingen for meg da? Eventuelt, hva kan dere anbefale? Kan legge til at den ikke bør være bestillingsvare da polet her jeg er på ferie er ganske lite, og den bør ikke være smelldyr da jeg er student. På forhånd, takk for alle tips
Personlig12 Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 En god klassisk nybegynner vin er Blu Nun eller Black Tower, tror de fleste av oss har vært gjennom de vinene der. I dag syns jeg ikke de er noe gode, men det er fordi jeg "kjenner" vin litt mer i dag. Men disse fåes på flaske og kartong, og er ganske billige. Hvitviner
Gjest Syffe Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 En god klassisk nybegynner vin er Blu Nun eller Black Tower, tror de fleste av oss har vært gjennom de vinene der. I dag syns jeg ikke de er noe gode, men det er fordi jeg "kjenner" vin litt mer i dag. Men disse fåes på flaske og kartong, og er ganske billige. Hvitviner Hmm, Blu Nun har jeg lest om et eller annet sted. Er det en dessertvin? Nei, jeg har ingen peiling på vin . Eneste hvitvinen jeg har drukket hittil er Moscato (eller hva den nå heter. Dessertvin). Syns bare rosèvin ser så utrolig godt, søtt og friskt ut . Takk for tipsene!
Personlig12 Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Nai jeg vil ikke kalle det en dessertvin tror jeg, en veldig lett vin. Rosevin ser veldig god ut, men den er ganske spesiell i smaken altså. Jeg drikker en del vin (?) ja du sjønner hehe, jeg liker ikke rosevin så godt. Black Tower kommer du til å like, de selger de i veldig små flasker til en 40 kr så du kan kjøpe en liten bare for å smake om du vil Putt et jordbær oppi, det frisker opp litt.
von Skrevet 2. juli 2011 #5 Skrevet 2. juli 2011 Riesling syns vertfall jeg er søt, og god. Drakk aldri vin før, men den likte jeg