AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 vi har reist på ferie, og har ikke noen som kan ta inn posten vår. men jehg lurer på, om postkassen er full, hva skjer med den posten postmannen ikke får plass til?
Pinkee Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Ikke at jeg vet helt sikkert, men tror den blir liggende på postkontoret, å så må dere dit å hente den. Men, det du bør heller bør lure på er hvor lurt dette er, hvis huset er tomt når dere kommer hjem, så er kanskje ikke manglende post det viktigste??
Jafar Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Skal dere være så lenge borte da? Det skal litt til å fylle opp en postkasse. Så med mindre dere skal være veldig lenge borte eller venter ekstremt mye post ville jeg ikke uroet meg. Ville hvertfall klistret på et "nei til reklame" merke, om dere ikke har det fra før, slik at det ikke forsvinner unødvendig mye plass...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Tnker du på innbrudd? vi bor i en bygård med mye mennesker på alle hold, bor i 5 etasje, uten heis, har ikke mye verdier og har låst med ferielås, så regner med at det skal gå bra. men får man en lapp i postkassen hvis posten ligger på postkontoret?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Skal dere være så lenge borte da? Det skal litt til å fylle opp en postkasse. Så med mindre dere skal være veldig lenge borte eller venter ekstremt mye post ville jeg ikke uroet meg. Ville hvertfall klistret på et "nei til reklame" merke, om dere ikke har det fra før, slik at det ikke forsvinner unødvendig mye plass... Sant, men tennåringene i huset venter noe post, og vi får noen blader i mnd. i tilleggg til vanlig ferie kort, regninger etc. så derfor jeg stresser litt på det. mye annen plannlegging gjorde at vi helt glemte å tenke på posten. Skal være borte i 3uker
Chiyo Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Hva med å bruke litt penger å få oppbevaring? Litt kjipt for postbudet måtte drasse posten din med seg hver dag fordi kassen din er full.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Hva med å bruke litt penger å få oppbevaring? Litt kjipt for postbudet måtte drasse posten din med seg hver dag fordi kassen din er full. Vi tentke som sagt ikke på dette før vi dro. tror nok postbudet klarer seg.
DysterPytten Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Postmannen presser det han får plass til i postkassen, og det han ikke får plass til, legger han på postkontoret, evt venter til han ser at dere har tømt kassen når dere kommer hjem og legger i resten et par dager etterpå, evt går pådøra. Ja, dere får lapp i postkassen om det ligger på poststedet deres. husk at får dere pakker, må de hentes innen to uker, før de blir sendt tilbake igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 Postmannen presser det han får plass til i postkassen, og det han ikke får plass til, legger han på postkontoret, evt venter til han ser at dere har tømt kassen når dere kommer hjem og legger i resten et par dager etterpå, evt går pådøra. Ja, dere får lapp i postkassen om det ligger på poststedet deres. husk at får dere pakker, må de hentes innen to uker, før de blir sendt tilbake igjen. Tusen takk for svar!
DysterPytten Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har vært postbud, og dette var praksisen hos oss:)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Det er ikke for sent. Bare gå på posten.no og bestill oppbevaring eller omadressering av post. Null problem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå