AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Hei! Da jeg var ca 10 år fikk jeg hormonbehandling "mot" høydevekst. Var da rundt 1,70+ og ble anslått til å skulle bli i underkant av 1,90. Har endt opp på ca 1,80 som jeg anser som en helt grei høyde. Beslutningen om å begynne hormonbehandling var ikke min egen, men mine foreldres da jeg var så ung. Det jeg lurer på er om det er noen andre der ute som også har fått hemmet veksten ved hjelp av hormoner? (Vet at de i Sverige lenge har hemmet vekst ved å operere i vekstsenterene i beina, og tror dette er blitt vanlig i Norge også) Og om noen har erfaringer eller bivirkninger de vil dele om dette? Ville du ha stoppet veksten igjen? Vil du stoppe dine barns vekst hvis det blir aktuelt? Personlig kan jeg si at jeg er fornøyd med høyden min per i dag, uten at jeg vet om jeg ville likt bedre/mindre å være (potensielt) 10 cm høyere. Er misfornøyd med store føtter og små pupper og bekymret fordi jeg har lest at sterilitet og brystkreft er potensielle bivirkninger etter behandlingen. Har noen der ute erfaringer med p-piller etter sånn intensiv hormonbruk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå