Gjest :-D Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Hei glemte å ta p pillen i går å lurer på hva jeg burde gjøre - har tatt en i dag som vanlig - fredagens men burde jeg ta gårsdagens også eller bare fortsette på neste pille å kaste torsdagens ?? er sikkerheten redusert 1 uke nå ?
Miki Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Du må jo alltid ta vare på det derre info heftet du får sammen med pillene for der står hva du skal gjøre om du glemmer en pille, og når. Når det skjedde med meg fikk jeg beskjed om å ta begge pillene, men bruke kondom de neste 8 dagene (8 just to be safe).
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 IKKE ta begge pillene om det bare er noen timer i mellom Jeg fikk ihvertfall skikkelig styrtblødning den gangen jeg gjorde det, og ble så redd at jeg holdt på å svime av! (Skulle ikke ha mensen på over en uke..) Reiste meg fra sengen morgenen etter jeg hadde tatt to piller med bare timer i mellom, og det fosset blod! Kom ikke noe mer enn det som kom den morgenen, men guri så ekkel opplevelse Tror jeg gikk på Trinordiol den gangen. Ville mye heller stått over sex i to uker enn å ha en sånn opplevelse.
Gjest :-D Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 hadde gått over 36 timer siden jeg hadden glemt den - så tok den i dag tidlig - derfor kanskje jeg burde ta torsdagens også ? er ikke bare noen timer mellomrom - men du har hatt en uhyggelig opplevelse høres ikke noe godt ut
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 IKKE ta begge pillene om det bare er noen timer i mellom Jeg fikk ihvertfall skikkelig styrtblødning den gangen jeg gjorde det, og ble så redd at jeg holdt på å svime av! (Skulle ikke ha mensen på over en uke..) Reiste meg fra sengen morgenen etter jeg hadde tatt to piller med bare timer i mellom, og det fosset blod! Kom ikke noe mer enn det som kom den morgenen, men guri så ekkel opplevelse Tror jeg gikk på Trinordiol den gangen. Ville mye heller stått over sex i to uker enn å ha en sånn opplevelse. Da vil jeg si du var uheldig. Jeg har ikke hørt at dette er noen typisk reaksjon, og det står i pakningsvedlegget til de fleste piller at man skal ta den glemte pillen så fort man husker det, selv om det betyr to piller samtidig.
Gjest Hannee Skrevet 2. juli 2011 #6 Skrevet 2. juli 2011 IKKE ta begge pillene om det bare er noen timer i mellom Jeg fikk ihvertfall skikkelig styrtblødning den gangen jeg gjorde det, og ble så redd at jeg holdt på å svime av! (Skulle ikke ha mensen på over en uke..) Reiste meg fra sengen morgenen etter jeg hadde tatt to piller med bare timer i mellom, og det fosset blod! Kom ikke noe mer enn det som kom den morgenen, men guri så ekkel opplevelse Tror jeg gikk på Trinordiol den gangen. Ville mye heller stått over sex i to uker enn å ha en sånn opplevelse. Stakkars deg! Det må ha vært veldig traumatisk!
Mayah Skrevet 2. juli 2011 #7 Skrevet 2. juli 2011 Nå vet jeg ikke hvilken type p-piller du går på, men for Loette står det dette i pasientutgava av Felleskatalogen (Link): HVA SKAL DU GJØRE DERSOM..... .......du glemmer å ta tabletter Dersom du er mindre enn 12 timer forsinket er p-pillens pålitelighet inntakt. Ta tabletten så snart du oppdager forglemmelsen og ta den neste tabletten som vanlig. Dersom du er mer en 12 timer forsinket kan p-pillens pålitelighet være redusert. Risikoen for graviditet er større dersom forglemmelsen finner sted i løpet av den første uken eller på slutten av brettet. Ta alltid den siste utelatte tablett så snart du blir klar over forglemmelsen, selv om dette inebærer at du må ta to tabletter på samme dag. Fortsett deretter å ta p-pillene som vanlig, men sørg for å bruke en prevensjonsmetode i tillegg (som f. eks kondom eller sæddrepende middel) de neste 7 dagene. Dersom disse 7 siste dagene strekker seg over siste aktive tabletten i det nåværende brettet, skal nytt brett påbegynnes straks etter at siste aktive tablett på nåværende brett er tatt, d.v.s. at alle inaktive tabletter kastes. Du vil følgelig ikke få noen bortfallsblødning før du på slutten av det andre brettet, men du kan oppleve flekkvis blødning og gjenombruddsblødning. Dersom du ikke får noen bortfallsblødning når du er ferdig med det andre brettet skal du ta kontakt med lege slik at du kan undersøkes for å utelukke graviditet før du fortsetter med neste brett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå