Gå til innhold

Er heteroseksualitet mindre vanlig enn vi tror?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Nei, jeg vet at det ikke blir færre heterofile bare fordi flere menn kommer ut av skapet. Men betyr ikke det det også da at heteroseksualitet er mindre vanlig enn vi tror? Det virker som om det er så ekstremt mange, spesielt menn, som fantaserer om samme kjønn eller folk som er delvis samme kjønn (transvestitter, shemales o.l.). Man kan jo begynne å lure... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest koseglukk

Det der er ikke sant. Vi er så hetroe som vi kan bli med unntak av noen få. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan kanskje virke som et litt banalt svar, men jeg tror alle er litt homofile. Jeg tror det er helt normalt for et menneske å begjære et annet menneske uavhengig av kjønn, og tror ihvertfall ikke på at sex er til kun for reprodusering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette kan kanskje virke som et litt banalt svar, men jeg tror alle er litt homofile. Jeg tror det er helt normalt for et menneske å begjære et annet menneske uavhengig av kjønn, og tror ihvertfall ikke på at sex er til kun for reprodusering.

Nei dette er løgn! Kanskje du har homotendenser men det har ikke jeg! IKKE ALLE! PÅ seg selv kjenner man andre! Bare fordi du har det betyr ikke at jeg har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan kanskje virke som et litt banalt svar, men jeg tror alle er litt homofile. Jeg tror det er helt normalt for et menneske å begjære et annet menneske uavhengig av kjønn, og tror ihvertfall ikke på at sex er til kun for reprodusering.

Ja, det er godt mulig det. :) Jeg tror nemlig også litt på det at alle heterofile menn har en homofil side ved seg, men ikke nødvendigvis at alle homofile menn har en hetero side. Men hvem vet... Det finnes et godt ordtak på engelsk som illustrerer nettopp dette - "You can make a straight man gay, but you can't make a gay man straight."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er løgn! Kanskje du har homotendenser men det har ikke jeg! IKKE ALLE! PÅ seg selv kjenner man andre! Bare fordi du har det betyr ikke at jeg har det!

Nei, dette er ikke løgn, dette er min mening.

I fare for å tråkke noen på tærne nå, så er jeg av den oppfatning at mennesker med homofobi eller aversjoner mot homofili/homofile mennesker rett og slett ikke er åpne nok (i mangel av et mer dekkende ord) enda, og derfor ikke kjenner seg selv "godt nok". Det sier seg jo selv - er man homofob utforsker man ihvertfall ikke sine egne homofile sider, man erkjenner ikke en gang at de er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er godt mulig det. :) Jeg tror nemlig også litt på det at alle heterofile menn har en homofil side ved seg, men ikke nødvendigvis at alle homofile menn har en hetero side. Men hvem vet... Det finnes et godt ordtak på engelsk som illustrerer nettopp dette - "You can make a straight man gay, but you can't make a gay man straight."

Ikke bare menn, kvinner også. I bunn og grunn er vi jo alle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, dette er ikke løgn, dette er min mening.

I fare for å tråkke noen på tærne nå, så er jeg av den oppfatning at mennesker med homofobi eller aversjoner mot homofili/homofile mennesker rett og slett ikke er åpne nok (i mangel av et mer dekkende ord) enda, og derfor ikke kjenner seg selv "godt nok". Det sier seg jo selv - er man homofob utforsker man ihvertfall ikke sine egne homofile sider, man erkjenner ikke en gang at de er der.

Jeg er en 100% heterofil jente, og jeg har absolutt ingen ønsker om å eksperimentere med jenter. Betyr det at jeg er litt homofobisk, bare fordi jeg aldri i mitt 21-årige liv har fantasert om jenter? Nei! Jeg tror nok at påstanden din om at alle er litt homofile, vel, den passer nok bedre på menn. Menn er langt mer seksuelle av seg, så jeg tror nok at de er langt mer nysgjerrige og kåte av seg seg enn det vi jenter er. De kan nok tenne både på det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 100% heterofil jente, og jeg har absolutt ingen ønsker om å eksperimentere med jenter. Betyr det at jeg er litt homofobisk, bare fordi jeg aldri i mitt 21-årige liv har fantasert om jenter? Nei! Jeg tror nok at påstanden din om at alle er litt homofile, vel, den passer nok bedre på menn. Menn er langt mer seksuelle av seg, så jeg tror nok at de er langt mer nysgjerrige og kåte av seg seg enn det vi jenter er. De kan nok tenne både på det ene og det andre.

Hvor har du det fra at menn er mer seksuelle enn kvinner?

Og hvordan får du det til å bli at du er litt homofobisk fordi du aldri har fantasert om jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Nei dette er løgn! Kanskje du har homotendenser men det har ikke jeg! IKKE ALLE! PÅ seg selv kjenner man andre! Bare fordi du har det betyr ikke at jeg har det!

Haha, folk som kommer med slike harde utbrudd når noen insinuerer at de kan være litt tiltrukket av det samme kjønn, har en tendens til å være ... nettopp tiltrukket av det samme kjønn, men gjør alt de kan for å overbevise seg selv/andre om at det ikke er tilfellet. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er løgn! Kanskje du har homotendenser men det har ikke jeg! IKKE ALLE! PÅ seg selv kjenner man andre! Bare fordi du har det betyr ikke at jeg har det!

Jeg tror du er en av disse skap-homofile, som med alle mulige midler gjør ditt beste for å benekte det.

Det skinner klart gjennom skal du vite... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Haha, folk som kommer med slike harde utbrudd når noen insinuerer at de kan være litt tiltrukket av det samme kjønn, har en tendens til å være ... nettopp tiltrukket av det samme kjønn, men gjør alt de kan for å overbevise seg selv/andre om at det ikke er tilfellet. :fnise:

Man er ikke nødvendigvis homo bare fordi man sier at man er hetero. Alle kan ikke være like seksuelt fleksible/bifile som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at alle er et eller annet sted på en bifil-skala. Noen er 99,9% hetero eller homo, og merker dermed aldri den lille halvprosentbiten av det andre. Noen er fifty/fifty og andre glir litt opp og ned på skalaen gjennom livet.

Jeg er så godt som 100% lesbisk, men jeg kan syntes menn er kjekke og sjarmerende, og like dem fra halsen og opp, uten å noensinne ha tent på en mann.

Jeg trodde forøvrig det var flere kvinner enn menn som fanaserte om samme kjønn, har så inntrykk av at å kline med andre jenter i fylla eller å ha lyst til å prøve en jente er noe mange "heterojenter" kunne tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baloo

Jeg tror homofile er mindre flytende i sin legning enn heterofile. Det er relativt vanlig at heterofile menn og enkelte heterofile kvinner fantaserer om sex med samme kjønn, men det er relativt sjeldent at homofile har fantasier om det motsatte kjønn. Det finnes altså langt flere bifile eller binysgjerrige blant de heterofile enn blant de homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baloo: Vel, du har til dels et poeng. Man hører aldri homofile prate om, "det var i min ungdom, du skjønner, jeg eksprimenterte en del seksuelt da og fantaserte om hvordan det var å ha sex med det motsatte kjønn..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Jeg tror homofile er mindre flytende i sin legning enn heterofile. Det er relativt vanlig at heterofile menn og enkelte heterofile kvinner fantaserer om sex med samme kjønn, men det er relativt sjeldent at homofile har fantasier om det motsatte kjønn. Det finnes altså langt flere bifile eller binysgjerrige blant de heterofile enn blant de homofile.

Det tror jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baloo: Vel, du har til dels et poeng. Man hører aldri homofile prate om, "det var i min ungdom, du skjønner, jeg eksprimenterte en del seksuelt da og fantaserte om hvordan det var å ha sex med det motsatte kjønn..."

Hehe, jo, faktisk. Ikke fantasidelen, men veldig mange homofile har hatt sex med motsatt kjønn fordi de er oppvokst i en hetronormativ verden, og har brukt mange år på å finne ut av ting. Kanskje ha kjærester eller prøve sex med motsatt kjønn, for så i ikke forstå hvorfor det ikke føltes spesielt godt eller hvorfor man aldri ble forelska. Det er MYE usikkerhet!

Selv fant jeg ikke ut ting før jeg var rundt 20, så før det prøvde jeg å date gutter, og jeg fant på hvem jeg var forelska i på skolen fordi "alle andre" syntes jo noen var fine, så da måtte jeg jo like noen. Så jeg snakka om kjendisforelskelser og eldre gutter,selv om jeg innerst inne ikke egentlig likte dem. Og gutta jeg datet fikk aldri kysse meg engang. Syntes det var ekkelt å bli flørta med, dansa med og forsøkt kyssa, men ANTE ikke hvorfor.

Så jeg pleier å si ting som "åh, han der likte jeg da jeg trodde jeg var hetero", eller "Ja, du vet, da var jeg ung og hadde ikke sett homolyset ennå!"

:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror homofile er mindre flytende i sin legning enn heterofile. Det er relativt vanlig at heterofile menn og enkelte heterofile kvinner fantaserer om sex med samme kjønn, men det er relativt sjeldent at homofile har fantasier om det motsatte kjønn. Det finnes altså langt flere bifile eller binysgjerrige blant de heterofile enn blant de homofile.

Baloo: Vel, du har til dels et poeng. Man hører aldri homofile prate om, "det var i min ungdom, du skjønner, jeg eksprimenterte en del seksuelt da og fantaserte om hvordan det var å ha sex med det motsatte kjønn..."

Hmm... Jeg er ikke så sikker på det dere sier her. Mener faktisk at de homofile er minst like forskjellige som de heterofile. For det første - de fleste ser på seg selv som heterofile, så det i seg selv betyr jo at flertallet tenner på det motsatte kjønn. Jeg er også relativt sikker på at de fleste homofile (både kvinner og menn) har, på et eller annet tidspunkt, datet og testet ut det motsatte kjønn. Men bare fordi de fant ut at de foretrekker samme kjønn (av ulike årsaker), betyr jo ikke at de aldri har tent på eller vært forelsket i det motsatte kjønn.

Jeg tror at hvis man kommer ut som homo, så må man liksom passe seg for å si at man ved sjeldne tilfeller også tenner på det motsatte kjønn. Bifile menn er jo heller ikke så veldig populære blant hardcore homser og hardcore heterojenter, så mange bifile menn "tvinges" til å velge side. Og mange av dem velger å si at de er homo - fordi de føler en større tilhørighet og trygghet hos de homofile, og fordi de rett og slett har en STERK preferanse for menn. Jeg har derfor en liten følelse av at mange homofile føler et slags "press" på bevise at de er 100% homo. De heterofile har jo derimot INGENTING å bevise - siden deres utgangspunkt er det som er normen. De homofile må på sin side motbevise sin heterofile side. Kanskje det er derfor enkelte homofile freaker ut på alle disse "pride paradene" osv. De ønsker ganske enkelt å understreke at de IKKE er hetero.

Det finnes også en slags ære i å være så homo som mulig OG det å være en del av en "stolt" minoritet, mens det å være hetero blir litt for naturlig, "gammeldags" og politisk korrekt. Derfor blir det ofte sett på som kult når en selverklært hetero sier at han/hun er åpen for å teste ut eller date begge kjønn, mens det ikke virker like kult, nyhetsverdig eller rasjonelt når en homo/lesbe sier det samme.

Mange eldre homofile som har vært gift i en årrekke og fått mange barn og barnebarn, er jo egentlig bifile. Men de har undertrykket sin homofile side så mye, at det føles deilig for dem å endelig si at de er homo/lesbiske - selv om folks legning (eller hvor de er på skalaen) kan svinge gjennom hele livet.

Dette ble langt og knotete, men jeg tror altså at det rett og slett ikke er mulig å vite hvor mange som ligger hvor på skalaen. Legning, tenning og kjærlighet er tross alt følelser og begjær, ikke et fast tall på en enkel skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...