Gå til innhold

Ansiktstråd!

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å legge ut bilde også slette med en gang? Skjønner at dere ikke vil ha det liggende for alltid, men for meg lyser det litt "La folk tigge og be, for så å gi kompliment, når jeg legger ut bildet 10 minutter 10 ganger". Lage masse oppstyr rundt seg selv, så alle skal bli nysgjerrige på hvordan "åh, så pen!"-jenta ser ut. Er ikke det litt oppmerksomhetssykt? Vil du ikke vise frem utseende til alle, så la være. Men lage så mye "drama" rundt det sender sine signaler.

Jeg vurderer å legge ut bilde, men da lar jeg det ligge! Hvertfall en ukes tid. Jeg er ikke her for å få en fanskare til å tigge etter å se meg :takke:

Dette startet som en fin tråd, mange pene jenter her, men så ble det bare smiske-smisk fordi folk sletter bildene for å leke eksklusive og kostbare.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så for meg at du var mørk KaDust.. Søt var du lell.

Men er du sikker på at kameraten din vil være på KG?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ikke brydd seg mindre Mynona. :)

Og jeg pleide å være mørk, men ble lei av å måtte farge ettervekst hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er her er fordi jeg kan være meg selv, få respekterer mine meninger i livet mitt dessverre :tristbla: derav ikke bilde... Her er det hyggelige mennesker :jepp:

Huffda,det hørtes ikke noe greit ut :tristbla: Ingen tvang til å legge ut bilde,de fleste foretrekker jo å være litt anonyme(meg inkludert) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vitsen med å legge ut bilde også slette med en gang? Skjønner at dere ikke vil ha det liggende for alltid, men for meg lyser det litt "La folk tigge og be, for så å gi kompliment, når jeg legger ut bildet 10 minutter 10 ganger". Lage masse oppstyr rundt seg selv, så alle skal bli nysgjerrige på hvordan "åh, så pen!"-jenta ser ut. Er ikke det litt oppmerksomhetssykt? Vil du ikke vise frem utseende til alle, så la være. Men lage så mye "drama" rundt det sender sine signaler.

Jeg vurderer å legge ut bilde, men da lar jeg det ligge! Hvertfall en ukes tid. Jeg er ikke her for å få en fanskare til å tigge etter å se meg :takke:

Dette startet som en fin tråd, mange pene jenter her, men så ble det bare smiske-smisk fordi folk sletter bildene for å leke eksklusive og kostbare.

Merker jeg er litt enig ;) Har latt bildet mitt stå fra første side jeg. Men folk får vel gjøre som de vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Eg regner med at de som legger ut bilder der det er andre med i bildet (usensurert) har fått tillatelse til å legge det ut av vedkommende. Det er nemlig ikkje alle som setter særlig pris på å bli klint utover verken KG eller internett, dessuten er det vel ikkje akkurat lovlig heller. Just saying... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bildene sine på facebook, så da er de jo fritt fram på nettet uansett, og dermed blir det litt tullete å ha en sånn holdning om at man ikke vil bli sett :gjeiper:

Det hjelper ikke å lukke profilen sin heller, for så lenge bildene dine ligger på facebook sine servere, bruke facebook dem til akkurat hva de vil... De kan feks selge dem, så andre selskaper kan bruke trynet ditt i reklamer.

Alt du legger på facebook, kan en hvilken som helst person finne, enten om det er ved uhell, eller om de faktisk leiter etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du legger på facebook, kan en hvilken som helst person finne, enten om det er ved uhell, eller om de faktisk leiter etter det.

Det er forskjell på hva andre legger ut, og hva man selv velger å legge ut. Om et bilde ligger på facebook som man ikke har blitt spurt om kan lastes opp, betyr ikke det at samme bilde kan brukes andre steder "bare" fordi det jo allerede ligger på facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, det er litt skummelt å vise meg fram, men de siste ukene har jeg skrevet så mye personlig at det ikke er noe problem å finne ut hvem jeg er uansett, så da kjører jeg like gjerne linja helt ut. Men jeg kan ikke garantere at jeg ikke feiger ut snart og fjerner det :gjeiper:

*fjernet*

Det hører forresten med til historien at bildet er et år gammelt.

Endret av Xaphan
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det er forskjell på hva andre legger ut, og hva man selv velger å legge ut. Om et bilde ligger på facebook som man ikke har blitt spurt om kan lastes opp, betyr ikke det at samme bilde kan brukes andre steder "bare" fordi det jo allerede ligger på facebook.

Facebook kan bruke bildene dine som de ønsker, det er noe av det du krysser OK for når du registrerer deg.

Det du vil ha kontroll på, legger du ikke på facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Okei, det er litt skummelt å vise meg fram, men de siste ukene har jeg skrevet så mye personlig at det ikke er noe problem å finne ut hvem jeg er uansett, så da kjører jeg like gjerne linja helt ut. Men jeg kan ikke garantere at jeg ikke feiger ut snart og fjerner det :gjeiper:

Det hører forresten med til historien at bildet er et år gammelt.

Du er vanvittig pen, Xaphan! Nydelig utseendet! :rodmer:

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nobilian

Klikk!

Damn, de der var djupe. Og mystiske. Og klare. Damn!

All else aside, de der er solide salgsargumenter.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook kan bruke bildene dine som de ønsker, det er noe av det du krysser OK for når du registrerer deg.

Det du vil ha kontroll på, legger du ikke på facebook.

Som jeg sa, det er forskjell på bilder man selv legger ut og hva andre legger ut - i tillegg til at det i denne tråden ikke handler om hva facebook som organisasjon kan gjøre.

Jeg er enig i at det man vil ha kontroll på legger man ikke ut på facebook. Men man har ikke kontroll over hva andre velger å legge ut. Hvis noen andre velger å legge ut et bilde av deg, kan ikke noen andre kopiere/lagre e.l. bildet og legge det ut andre steder.

Det er heller ikke slik at eierskapet til bilder/videoer ++ overføres til Facebook med en gang de lastes opp der. Man har fortsatt opphavsretten til dem, men gitt Facebook muligheten til å bruke det slik de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...