Gå til innhold

Vil ha nytt blandebatteri..


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Har sett på DETTE ,men lurer litt på om det er "farlig" å velge billig..? dvs kan det bli vannlekkasje o.l.?Det skal stå på et gjestetoalett.

de hos rørleggeren kostet jo nesten 2000 kr! :haar:

litt over mitt budskjett..

noen med erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Ikea-batteri i leiligheten vår, har ikke hatt noen problemer med det. Hatt det i 4 år foreløbig. Broren min (rørlegger) sa det ikke skulle by på problemer, så da satset vi på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Er mange som har hatt problemer med billige blandebatterier. Det er bedre å spare penger på andre ting enn akkurat slike ting. Det kan bli veldig dyrt om det ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt coop billig-blandebatteri, og har vært mer fornøyd med det enn det dyre rørleggeren prakket på oss først :) Så man kan være uheldig uansett. Men jeg tenker slik at kjøper man et billig og det går i stykker, har man råd å erstatte det uten at det blir for surt :gjeiper: Jeg kjøper nesten alltid billigste sort først (og som regel holder det like godt som dyrere ting) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm ok..er veldig fristet til å kjøpe det altså!! :)

men er jo kjipt om det kan bli slik at man står opp,og så er hele første etg under vann pga dårlig blandebatteri.. er det jeg lurer på liksom,om noe slikt kan skje.spiller ingen rolle om selve batteriet blir ødelagt etter en stund,da får man kjøpe nytt...

bare det som sagt ikke er muligheter for enorme vannlekkasjer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Du kan sette på et slikt blandebatteri uten å bekymre deg. Det er sertifisert for trykkbelastningen vi har i vannledningene i Norge. Og alle pakninger og ventiler er tette. Så fremst det ikke er en produksjonsfeil/skade eller feilmontasje.

Monter og kos deg med nytt blandebatteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom blandebatteriet ikke holder mål, blir ikke rommet fylt av vann :) Du merker bare at det renner litt vann. (gjerne i skøyten ved benken/vasken). Men ingen større vannskader kommer av blandebatterier vil jeg tro :) Dersom blandebatteriet er lekk, hører du det også. Da blir det en ganske høy "hvistlelyd" når du skrur på vannet. Og som regel er det bare pakninger som trengs å byttes. (ville iallefall prøvd det, før jeg byttet hele blandebatteriet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sintef-godkjenning brukes gjerne som en slags kvalitetsgaranti for at de passer til bruk under norske forhold (vanntrykk etc). Enhver produsent som ønsker å være en anerkjent bør ha dette for sine produkt. Jeg har aldri hørt om dette batteriet du linker til, men Sintef har tydeligvis funnet det akseptabelt:

http://www.sintefcertification.no/DocumentView.aspx?sectionId=11&nodeId=-1&level=-1&documentId=59141

Når det er sagt er jeg usikker på hvilke kriterier de legger til grunn for godkjenningen. Min far kjøpte et batteri av billigste sort for noen år siden, og selv om det takler trykkforhold og alt det der (ihvertfall foreløpig), så bråker det veldig når man tapper. Nå vet jeg ikke om det hadde noen godkjenning heller da. Vet ikke om Sintef henger seg opp i slike elementer under testingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Sintef-godkjenning brukes gjerne som en slags kvalitetsgaranti for at de passer til bruk under norske forhold (vanntrykk etc). Enhver produsent som ønsker å være en anerkjent bør ha dette for sine produkt. Jeg har aldri hørt om dette batteriet du linker til, men Sintef har tydeligvis funnet det akseptabelt:

http://www.sintefcertification.no/DocumentView.aspx?sectionId=11&nodeId=-1&level=-1&documentId=59141

Når det er sagt er jeg usikker på hvilke kriterier de legger til grunn for godkjenningen. Min far kjøpte et batteri av billigste sort for noen år siden, og selv om det takler trykkforhold og alt det der (ihvertfall foreløpig), så bråker det veldig når man tapper. Nå vet jeg ikke om det hadde noen godkjenning heller da. Vet ikke om Sintef henger seg opp i slike elementer under testingen.

Jeg vet at mange rørleggere krever at utstyret de skal montere er Sintef godkjent, men de fleste produktene de selger er ikke nødvendigvis godkjente. Dette er et fint triks for å få solgt sine egne produkter til de sjeler som handler varene selv og vil leie noen til å montere det. Det er ikke alle som godtar en snartenkt replikk ifra en rørlegger, men jeg vil tro de fleste gjør det.

Med tanke på sertifiseringen så testes utstyrets funksjonalitet og det blir utsatt for en høy trykkbelastning for å verifisere om produktet holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på DETTE ,men lurer litt på om det er "farlig" å velge billig..? dvs kan det bli vannlekkasje o.l.?Det skal stå på et gjestetoalett.

de hos rørleggeren kostet jo nesten 2000 kr! :haar:

litt over mitt budskjett..

noen med erfaringer? :)

Helt sikkert greit. Vi har et IKEA batteri til 500 og noen grohe til 8000/stk. Ikeabatteriet har funket smertefritt i 7 år nå. Grohekranene er 1 år og har allerede måtte bli reparert to ganger på det ene og en gang på et av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok suupert takk for svar alle!! da blir det (minst) ett nytt batteri på meg,så snart rørleggeren i familien er kommet fra ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg simpelthen ELSKER kg!! hva får man IKKE svar på her,liksom?

Helt supert,bruker kg mer enn google omtrent haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...