Gå til innhold

Proteinutslag på urinstix

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, så har jeg mellom 1+ til 2+ på urinstix. Hva kommer dette av? Blod, leukocytter og glukose er normalt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utflod?

Det er det vanligste, altså at urinen er blitt forurenset.

AnonymBruker
Skrevet

Glukose er IKKE normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Glukose er IKKE normalt.

Nei, det er ikke normalt å ha utslag. Men jeg skrev jo at "Blod, leukocytter og glukose er normalt", altså uten utslag :)

Til AB 21.01, jo, jeg har tenkt på utflod, men jeg er alltid nøye med å vaske først, så tisse en skvett og deretter teste, slik at det skal være renest mulig.

Skal til legen på tirsdag, men i mellomtiden grubler jeg litt. Har i tillegg forhøyede leverprøver og forhøyede verdier på blodplater. Legen virket ikke spesielt bekymret da jeg var der for noen uker siden, men i det siste har jeg blitt slappere, kveldsfeber etter jobb og kvalm. Sukk, jeg kan ikke bli syk igjen nå :murvegg:

(og nei, jeg er ikke gravid, da hadde det vært et medisinsk mirakel :gjeiper: )

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt å ha utslag. Men jeg skrev jo at "Blod, leukocytter og glukose er normalt", altså uten utslag :)

Til AB 21.01, jo, jeg har tenkt på utflod, men jeg er alltid nøye med å vaske først, så tisse en skvett og deretter teste, slik at det skal være renest mulig.

Skal til legen på tirsdag, men i mellomtiden grubler jeg litt. Har i tillegg forhøyede leverprøver og forhøyede verdier på blodplater. Legen virket ikke spesielt bekymret da jeg var der for noen uker siden, men i det siste har jeg blitt slappere, kveldsfeber etter jobb og kvalm. Sukk, jeg kan ikke bli syk igjen nå :murvegg:

Nyretrøbbel!

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen!

Når man "lekker" proteiner så er det fra nyrene. Men det er ikke dermed sagt at du har problemer med nyrene.

Det høres jo ut som om du tar urinprøven riktig, vaske seg og midtstråleurin.

Høres ut som om du skulle ha vært hos legen.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Ms. Raggsokk, mod.

Gjest HunterLady
Skrevet

Normalt skilles det ut 40-80 mg protein i urinen per døgn. Mer enn det blir regnet som proteinuri. Vanligste årsak til dette er UVI. Ved f.eks nyresykdommer kan glomerulusmembranen la plasmaproteiner passere. Det gir store mengder prot.i urinen. Hos gravide kan proteinuri være tegn på sv.forgiftning.

Forbigående proteinuri kan oppstå i forbindelse med febertilstander og etter store fysiske anstrengelser (sport). Normalt fenomen. Vedvarende proteinuri er tegn på sykdom i nyrer og urinveier.

AnonymBruker
Skrevet

Normalt skilles det ut 40-80 mg protein i urinen per døgn. Mer enn det blir regnet som proteinuri. Vanligste årsak til dette er UVI. Ved f.eks nyresykdommer kan glomerulusmembranen la plasmaproteiner passere. Det gir store mengder prot.i urinen. Hos gravide kan proteinuri være tegn på sv.forgiftning.

Forbigående proteinuri kan oppstå i forbindelse med febertilstander og etter store fysiske anstrengelser (sport). Normalt fenomen. Vedvarende proteinuri er tegn på sykdom i nyrer og urinveier.

Måtte du ta frem boka for å skrive det? ;)

Gjest HunterLady
Skrevet

Måtte du ta frem boka for å skrive det? ;)

Nei, jeg har det i notatene mine lagra på pc'en. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har det i notatene mine lagra på pc'en. ;)

Lurt!

Det så så veldig tekstbok aktig ut. Men fortsatt et godt svar da.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar:) Nå vet jeg litt mer om hvilke blodprøver jeg vil få tatt på tirsdag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...