Sarafina Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Noen som har vært begge steder, og kan fortelle hva de liker best? I tillegg lurer jeg på hvilket sted som har størst sjanse for varmt vær på den tiden av året. Jeg skal reise med samboeren, og vi ønsker et sted der det skjer litt, med godt utvalg av restauranter og shopping etc. Samtidig er det litt viktig for meg at stranden er fin og at området / kysten er vakker Synes jeg har hørt at vestkysten (på begge øyene) er varmere enn vestkysten, noen som vet om det stemmer? har ikke vært på kanariøyene før og synes vel kanskje at det virker som et kjedeligere reisemål enn f eks Egypt og Thailand - men tenkte å gå for et nytt alternativ med kort flyreise i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 2. juli 2011 #2 Del Skrevet 2. juli 2011 har vært på puerto rico på gran canaria.. puerto rico er en bra plass, stort kjøpesenter, stranda på arguineguin(naboplassen) er kjempe fin, amadorestranda må også prøves(gangvei langs sjøen dit). var i puerto rico i januar, maks 30 grader på dagen, rundt 15-18 på kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Safe Skrevet 2. juli 2011 #3 Del Skrevet 2. juli 2011 har vært på puerto rico på gran canaria.. puerto rico er en bra plass, stort kjøpesenter, stranda på arguineguin(naboplassen) er kjempe fin, amadorestranda må også prøves(gangvei langs sjøen dit). var i puerto rico i januar, maks 30 grader på dagen, rundt 15-18 på kvelden... Men det er jævli stygt der, da. Hadde heller dratt til Tenerife. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 2. juli 2011 #4 Del Skrevet 2. juli 2011 Det er mer vær og vindutsatt på Tenerife. I Puerto Rico er du nesten garantert sol og fint vær året rundt. Har selv vært på både Tenerife og Gran Canaria, sistnevnte 8 ganger (tror jeg). Puerto Rico er litt slitt, men du har strand og kjøpesenter i ok avstand fra de fleste hotellene. Mange ok restauranter og småbutikker på senteret. Det er også bygget mange nye hoteller på fjellet og i den ene dalen. Dersom det frister med stor-shopping og uteliv er Playa del Ingles ikke så langt unna med taxi/buss. Ca 45 min gange fra Puerto Rico ligger Amadores, en deilig strand med hvit skjellsand. (Det er laget en fin gangvei langs havet fra Pto Rico til Amadores.) Det ligger også mange hoteller i fjellsiden ved Amadores, og dette kan jo være et alternativ til å bo i Puerto Rico. Skulle jeg ha reist selv hadde jeg valgt Puerto Rico grunnet at det er flere soldager her enn på noen av de andre Canariøyene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarafina Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juli 2011 Det er mer vær og vindutsatt på Tenerife. I Puerto Rico er du nesten garantert sol og fint vær året rundt. Har selv vært på både Tenerife og Gran Canaria, sistnevnte 8 ganger (tror jeg). Puerto Rico er litt slitt, men du har strand og kjøpesenter i ok avstand fra de fleste hotellene. Mange ok restauranter og småbutikker på senteret. Det er også bygget mange nye hoteller på fjellet og i den ene dalen. Dersom det frister med stor-shopping og uteliv er Playa del Ingles ikke så langt unna med taxi/buss. Ca 45 min gange fra Puerto Rico ligger Amadores, en deilig strand med hvit skjellsand. (Det er laget en fin gangvei langs havet fra Pto Rico til Amadores.) Det ligger også mange hoteller i fjellsiden ved Amadores, og dette kan jo være et alternativ til å bo i Puerto Rico. Skulle jeg ha reist selv hadde jeg valgt Puerto Rico grunnet at det er flere soldager her enn på noen av de andre Canariøyene. Tusen takk for gode svar! Da skal jeg se nærmere på Puerto Rico Været er jo det viktigste ja, egentlig, når man tross alt skal på solferie.. Men uansett er det jo vanskelig å forutsi været vel? Jeg har også hørt / fått inntrykk av at Tenerife er penere og hyggeligere enn GC, uten at jeg altså har vært der.. Så det er vanskelig å vite hva man skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 3. juli 2011 #6 Del Skrevet 3. juli 2011 Vil ikke si at Tenerife er så mye penere enn GC, men kommer vel kanskje litt ann på hvor man drar. Da jeg var på Tenerife var jeg både i Playa del Americas og i Santa Cruz, og vil si at det er vel så koselig på GC. De er like pågående på begge øyene når det gjelder butikk/restuaranter. Sjekk ut hotellene og bestem deg etter hva du liker best. Du finner også en del info om de to øyene på sidene til turoperatørene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zazzy Skrevet 5. juli 2011 #7 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvis du vil være garantert fint vær, reis heller til Egypt i Nov,Des perioden... var i Puerto Rico hele november i fjord.. fikk ikke ligget på stranda en dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarafina Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvis du vil være garantert fint vær, reis heller til Egypt i Nov,Des perioden... var i Puerto Rico hele november i fjord.. fikk ikke ligget på stranda en dag.. jeg var i Egypt i fjor, og ville gjerne prøve noe nytt - men enig i at Egypt er supert. Takk for at du sa fra om det, vil jo ha strandferie helst.. Vi tar alltid ferie på vinterstid, pga at samboeren min jobber mye på sommeren. Vi har vært mye i Thailand og Mexico, men ville prøve noe nytt med kortere flyreise og som blir rimeligere (i Thailand føler jeg vi trenger 2 uker, nå tenkte vi å ta bare 1). Andre forslag til gode steder å reise i november / desember? Ser at Apollo selger Eilat i Israel og Jordan, kanskje det kunne vært noe..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarafina Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 5. juli 2011 Vil ikke si at Tenerife er så mye penere enn GC, men kommer vel kanskje litt ann på hvor man drar. Da jeg var på Tenerife var jeg både i Playa del Americas og i Santa Cruz, og vil si at det er vel så koselig på GC. De er like pågående på begge øyene når det gjelder butikk/restuaranter. Sjekk ut hotellene og bestem deg etter hva du liker best. Du finner også en del info om de to øyene på sidene til turoperatørene. Takk for bra info, C-girl! Hva tror du om badevær i nov-des perioden? Kanskje Zazzy bare hadde uflaks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. juli 2011 #10 Del Skrevet 5. juli 2011 Var på Gran Canaria med mamma da jeg var rundt 13 år gammel. Var fint vær og fine bademuligheter. Men ellers synes jeg ikke så mye om stedet. Turistinfisert uinteressant og lite fint sted, i hvert fall der vi var. Husker dessverre ikke hvor det var, det er jo en del år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 5. juli 2011 #11 Del Skrevet 5. juli 2011 Takk for bra info, C-girl! Hva tror du om badevær i nov-des perioden? Kanskje Zazzy bare hadde uflaks? Været kan selvsagt være dårlig, men Puerto Rico har tross alt 310 soldager i året, men det kan jo alltid være unntak fra det som er vanlig. Skal ikke garantere deg sol, men i Puerto Rico har du i hvertfall god sjanse for varmt og fint vær. (var på Lanzarote i januar, og der var det for kaldt til å bade, men året etter i samme mnd i Puerto Rico var det 25 grader og strand hver dag) Men sjekk ut sidene til Star Tour, så har de info om vær på sidene sine der.. Håper du får en fin ferie uansett hvor du drar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 5. juli 2011 #12 Del Skrevet 5. juli 2011 Har vært begge steder, og foretrekker helt klart Gran Canaria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 6. juli 2011 #13 Del Skrevet 6. juli 2011 Vil man bare ligge på stranda, er det vel det samme hvor man drar? Uansett om det er til Kanariøyene, Egypt eller Mexico? Da får man jo ikke sett mye av omgivelsene likevel. Nå har vi kanskje litt ulikt utgangspunkt i hva vi liker å gjøre på ferie, men skal jeg foreslå enten Gran Canaria eller Tenerife, så liker jeg Tenerife best! Men vi har prøvd å se oss litt rundt da, leid motorsykkel og dratt avgårde på dagsturer og sånt. Og da er det veldig mye å se og oppleve på Tenerife. Altså litt utenfor "turistmaskinene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 8. juli 2011 #14 Del Skrevet 8. juli 2011 Har vært på begge øyene og begge har forskjellig å by på. Velger selv å dra til grand canaria til vinteren da jeg føler at det er mer stabilt vær der. Mye forskjellig å gjøre på grand canaria også og lett og billig å komme seg rundt med buss og taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel Skrevet 11. juli 2011 #15 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei Jeg har ikke vært på Gran Canaria, men jeg har vært på Tenerife flere ganger, og jeg er spesielt glad i denne øya. Den har mass spennende å by på, om man har mulighet til å lei bil å reise litt rundt. Jeg har vært i en større by på nordkysten som heter Puerto de la Cruz, og er Tenerifes nest største by. Der er det mange fastboende (altså ikke sååå mange turister som las Americas). Desverre er været litt mer ustabilt der, men i november måned skal det være varmt der. I nærheten kan man kjøre til Teide som er en vulkan og fjell på øya og ligger 3717 meter over havnivå. Jeg har pgså vært på vestkysten, det er selvfølgelig bedre vær der, men også tilgjengelig fler turister. Las Americas må jeg si er ekstremt, bråket og fullt av turister og gateselgere som roper etter deg og kommer innom restaurantene (er mange som kommer over fra Afrika illegalt og prøver å tjene penger). Men det er bare min mening Lykke til med å bestemme hvor ferien skal gå, god tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarafina Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Vil man bare ligge på stranda, er det vel det samme hvor man drar? Uansett om det er til Kanariøyene, Egypt eller Mexico? Da får man jo ikke sett mye av omgivelsene likevel. Nå har vi kanskje litt ulikt utgangspunkt i hva vi liker å gjøre på ferie, men skal jeg foreslå enten Gran Canaria eller Tenerife, så liker jeg Tenerife best! Men vi har prøvd å se oss litt rundt da, leid motorsykkel og dratt avgårde på dagsturer og sånt. Og da er det veldig mye å se og oppleve på Tenerife. Altså litt utenfor "turistmaskinene". jeg vil absolutt ikke bare ligge på stranda! Vi reiser alltid på ferie på vinteren, og til nå har jeg valgt steder som Egypt, Thailand, Mexico, India og Florida... mye på grunn av at jeg tror det er mer å oppleve der enn på Kanariøyene (med fare for å tråkke noen på tærne). Likevel: sol og strandliv er noe jeg ønsker meg i tillegg til gode opplevelser! Men i år vurderer jeg likevel å velge Tenerife. Da blir det nok litt mer strandliv enn det har vært på de andre feriene. men tror nok, som Nebel sier, at det er mye å oppleve her også, for jeg kan ikke BARE ligge på stranda.. Fortell gjerne mer om hva som er verdt å se og oppleve på Tenerife, utenom turistløypa :-) Har skjønt at det lønner seg å leie bil, det skal vi definitivt gjøre. Endret 20. juli 2011 av Sarafina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #17 Del Skrevet 23. juli 2011 jeg vil absolutt ikke bare ligge på stranda! Vi reiser alltid på ferie på vinteren, og til nå har jeg valgt steder som Egypt, Thailand, Mexico, India og Florida... mye på grunn av at jeg tror det er mer å oppleve der enn på Kanariøyene (med fare for å tråkke noen på tærne). Likevel: sol og strandliv er noe jeg ønsker meg i tillegg til gode opplevelser! Men i år vurderer jeg likevel å velge Tenerife. Da blir det nok litt mer strandliv enn det har vært på de andre feriene. men tror nok, som Nebel sier, at det er mye å oppleve her også, for jeg kan ikke BARE ligge på stranda.. Fortell gjerne mer om hva som er verdt å se og oppleve på Tenerife, utenom turistløypa :-) Har skjønt at det lønner seg å leie bil, det skal vi definitivt gjøre. Dette er vel strengt tatt turist feller, men det var kjempemorro! Var der med moren min i fjor. Vi dro opp til teide, høyeste fjellet, det går taubane opp til toppen, kjempefin kjøretur opp dit, og en flott opplevelse!! Også prøvde vi dykking, kjempegøy! Dro ut med båt til et sted, der var det flere skilpadder. Også dro vi til en dyrepark, Loro Parque, veldig morro det også, der var det sjøløve show, delfin show og til og med spekkhogger show, veldig stor og flott park, masse spennende. Og så dro vi til en vannpark, husker i hva den het, men det var enorm, og veldig flott der, masse morsomme sklier så klart, og også en liten innsjø, men fake strand, i vannet laget de digre bølger, det var gøy. Den vannparken het noe med Z. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 26. august 2011 #18 Del Skrevet 26. august 2011 Men det er jævli stygt der, da. Hadde heller dratt til Tenerife. Stygt var vell å ta i. Syden er syden, det ser likt ut alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEJ Skrevet 26. august 2011 #19 Del Skrevet 26. august 2011 jeg vil absolutt ikke bare ligge på stranda! Vi reiser alltid på ferie på vinteren, og til nå har jeg valgt steder som Egypt, Thailand, Mexico, India og Florida... mye på grunn av at jeg tror det er mer å oppleve der enn på Kanariøyene (med fare for å tråkke noen på tærne). Likevel: sol og strandliv er noe jeg ønsker meg i tillegg til gode opplevelser! Men i år vurderer jeg likevel å velge Tenerife. Da blir det nok litt mer strandliv enn det har vært på de andre feriene. men tror nok, som Nebel sier, at det er mye å oppleve her også, for jeg kan ikke BARE ligge på stranda.. Fortell gjerne mer om hva som er verdt å se og oppleve på Tenerife, utenom turistløypa :-) Har skjønt at det lønner seg å leie bil, det skal vi definitivt gjøre. Har vært endel ganger på GC (mange år siden nå, og da hovedsakelig Playa del Ingles)- de siste årene har vi vært på Tenerife. Synes klimaet der er behagelig, og der vi var sist- i Los Cristianos, var det litt mere "gammelby" og normale butikker enn i turistfellene rundt. Innkasterne var heller ikke så aggresive som på Fanabe/Las Americas, så synes egentlig det var en ok plass til sydenferie å være. Men det skal sies at vi ikke er noen strandløver; foretrekker svømmebassenget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 26. august 2011 #20 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg elsker Gran Canaria selv om at det kanskje er litt roligere enn hva oss ungdommer skulle ønske. Puerto Rico er fint det, men litt mye vind kanskje. Denne gangen tror jeg kanskje jeg hadde valgt Tenerife, men bare pga. at jeg har vært så mange ganger i Gran Canaria (hyggelige erfaringer for det meste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå