Gå til innhold

Han eller hun katt ?


StineFall

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilken katt skal man anskaffe seg... ?

Jeg har personelig blitt oppvokst med en hun katt fra jeg var rundt 5-6 år å helt til jeg var 16 år å flyttet hjemmefra. Hun katten vi hadde fikk mange kattunger opp gjennom årene.. Kanskje rundt 27-30 kattunger totalt... Så har opplevd at han katter er mye mer rasete, aktiv, kosete.. Skikkelig lekene osv.. Men så synes jeg hn katter er så trolig søte ! De er SØTE, rolige og kosete (men ofte så hender det at den hun katten man skaffer er alt før lite kosete). Jeg vil ha en kosete katt ! Han katter er mer kosete etter min erfaring... Men hunkatter er mye roligere og ikke minst vakker å se på..

Så hvilken skal man velge ? FOrslag ? ^^

Mvh Stine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Vanskelig. Min erfaring er at det kommer mest an på kattens personlighet hvor kosete de er. Jeg har både hatt han- og hunkatter som har vært umulige å få vekk fra fanget uten å reise seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Hannkatter er herlige når kastrerte. Hadde min inne i en periode og det lukter ikke "hannkatt" av kattedoer heller.

Uansett hva du går for, med mindre du planlegger å bruke katten din i skikkelig avl, kastrer eller steriliser. Vi har nok uønskede kattunger her i verden.

:)

Kjønnet spiller liten rolle. Eneste forskjell for meg er egentlig at sterilisering er større inngrep og det ble hovedargumentet for å få meg hannkatt. Han streifer ikke, er rolig, fin og kjælen. Og går sjelden langt hjemmefra. Han sover også om natten, i en liten ball ved fotenden av sengen min. Nattdyr, bah. Ikke denne.

At hunnkatter er vakrere å se på tviler jeg litt på, det er veldig vanskelig å se kjønnet på en katt uten å se den i rompa. Eneste er tricolor-kattene, de som har rødt, svart og hvitt i pelsen - disse er som regel alltid hunnkatter.

Vil anbefale å forsøke å finne en kattunge gjennom Dyrebeskyttelsen, da får du den ferdig chippet og vaksinert. De har nok også mye kattunger på sommeren. Tror du må betale 500 kr for den, men da får du en vetrinærundersøkt pus som er frisk og rask og vaskinert og microchippet for penger som koster mye mer enn den symbolske summen.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...