Gå til innhold

Drikker du lettbrus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å kutte alt av søtstoffer, inkludert lettbrus(Selv om jeg kun drikker i helgene.. ) Etter å ha lest denne artikkelen ble imidlertid valget enkelt:

http://espenrostrup.com/2011/06/30/lettbrus-gir-olmage/#comments

En dårlig uvane - og skummelt å ikke vite langsiktige bivirkninger av disse stoffene:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker kun vann :) Brus og juice noen få ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på overskriften: Nei, drikker så godt som ingenting brus med unntak av Farris en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg, med god samvittighet. Jeg verken røyker eller drikker, jeg spiser omtrent aldri noe med sukker i, og ihvertfall ikke sjokolader eller godterier. Det eneste jeg omtrent unner meg er sukkerfri brus, men alt med måte som det heter.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drikker det hver dag og har ganske flat mage:P

Pepsi max er min kaffe

Endret av lovedrug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

lettbrus ( og kaffe!) er så å si det eneste jeg drikker!

drikker aldri vann!

blir vel ca 1 liter lettbrus og en halvliter kaffe, hver bidige dag!

har ikke fått noen som helst bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lettbrus ( og kaffe!) er så å si det eneste jeg drikker!

drikker aldri vann!

blir vel ca 1 liter lettbrus og en halvliter kaffe, hver bidige dag!

har ikke fått noen som helst bivirkninger!

Du dehydrerer jo kroppen din fullstendig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Drikker hovedsaklig kun vann og ingefær te(sjokomelk etter trening)....Blir det brus er det Pesi Max; men det skjer kanskje en gang i mnd...som oftest drikker jeg det når jeg er kvalm...hjelper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Du dehydrerer jo kroppen din fullstendig..

Kroppen tek den væska den treng frå det som vert tilført. Den dehydreringsteorien er tilbakevist for lenge sidan.

Eg drikk aldri lettbrus, får akutt hobvudverk av det. Vanleg brus drikk eg kanskje ein gong i månaden, og farris litt oftare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg drikker brus lett :gjeiper:

Det er så godt, spesielt en kald cola i varmen, men må være med sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg drikker en god del lettbrus, likevel er jeg meget slank, sågar med flat mage,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker ikke lettbrus lenger, mye pga de omtalte søtningsstoffene. Synes også at det er skummelt å ikke vite nok om dem. De lærde strides veldig om dette temaet. I stedet ble jeg jo colaavhengig... vet ikke om det var så smart heller akkurat :P MEN nå drikker jeg farris med smak i helgene, og ellers går det i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk pepsimax i sikkert 10 år, hadde flat mage og slank kropp, og jadda. Men følte meg rimelig dritt i forhold til hvordan jeg følte meg da jeg faen i hele maxen og drakk vann i stede. Ble mye mer energirik, følte meg mye bedre, fikk renere hud, fikk sjelden hodepine mer ++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker bare Pepsi Max av brus egentlig. Jeg kan drikke Cola, men det må være med sukker i. Jeg hater Cola Light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker ikke lettbrus da jeg får hodepine og blir kjempedårlig i magen av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å kutte alt av søtstoffer, inkludert lettbrus(Selv om jeg kun drikker i helgene.. ) Etter å ha lest denne artikkelen ble imidlertid valget enkelt:

http://espenrostrup.com/2011/06/30/lettbrus-gir-olmage/#comments

En dårlig uvane - og skummelt å ikke vite langsiktige bivirkninger av disse stoffene:/

Jeg drikker lett-brus et par ganger i uken. Men ønsker å slutte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kutten lett brusen fra kostholdet etter jeg merket noen dårlige bivirkninger av det. Har skrevet et innlegg om hvordan klarte jeg å bli kvitt med min avhengighet for Cola light her: http://sunn-mat.blogspot.com/2011/06/mine-to-avhengigheter-og-hvordan-ble.html

Kanskje det kan hjelpe deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...