Mermaid Blues Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Flere enn meg som har bomull i ørene? Jeg (og andre folk rundt meg) hører ofte noe helt annet enn hva folk faktisk sier, som kan lede til noen temmelig festlige situasjoner. Eksempel: Var på fest for en god del år siden, og det ble litt drama med slossing og opplegg. Ene venninna mi, som har drevet med boksing, uttalte litt eplekjekt at "jeg kunne tenkt meg å finne fyren og gi ham en real saftig uppercut" Meg: "Hææ? Jeg trodde du var sur på ham - hva skal du gi ham eplepai for??" Spiste is sammen med venninner, og den ene tar seg plutselig til hodet og utbryter: "AU! Brainfreeze!" Meg: "Brad Pitt??" Var og så Les Misérables med en kompis. I pausen spurte han meg om Marius (førsteelsker) var litt i overkant drøy på nynorsk, siden replikken "Eponine, å gå for meg" (for å finne ut hvor Cosette bor) ble i hans ører "Eponine, det går for meg..." Så An-Magritt, og istedet for "ei gnist slo ned på Røros" hørte jeg "et diskotek på Røros". Synes det var vel futuristisk med tanke på historien. (Ikke at jeg har noe imot modernisering, men et sted går genseren) Venninna mi var på jobb (teater), og skulle hjelpe noen gjester med å finne garderobeplassene sine før forestilling. I garderoben er det knagger nummerert etter setenummer, så publikum henger fra seg utfra hvor i salen de sitter. De ventet på vennene som hadde billettene, og visste ikke hvilke nummer de hadde, men sa til min venninne: "vi har hatt sex da, hvis det har noe betydning?". Venninna mi ble temmelig flau og forklarte at det hadde vel ikke så mye betydning nei, helt til det gikk opp for henne at de egentlig hadde sagt "vi har rad 6" Var på fest med noen kolleger, og venninna mi fikk prøve en afro-parykk. Da hun skulle ta den av, hektet den seg fast i øredobben hennes, og mens hun plagdes med å få den løs, sa hun "åååh, sitter fast i øret!" En av kompisene mine lener seg mot henne med et særdeles sjokkert uttrykk og spør: "HVA?? HAR DU FITTESAFT I ØRET??" Noen ganger kan det kanskje hjelpe å tenke sammenheng... 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Hahahahah! :D En gang vi var på fotballbana så ropte noen "TA EN FINTE!". Jeg bare "HÆ, FITTE????". Det var pinlig det, halve bane snudde seg og så dumt på meg.
Gjest Kim Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Kanskje du har nedsatt hørsel? Det har jeg og hører feil hele tiden, har lært meg å sånn halveis lese på leppene..
Mermaid Blues Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2011 Kanskje du har nedsatt hørsel? Det har jeg og hører feil hele tiden, har lært meg å sånn halveis lese på leppene.. Ja, har litt nedsatt hørsel på det ene øret, så jeg går/sitter på feil side av folk blir det mye krøll
Gjest Kim Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Ja, har litt nedsatt hørsel på det ene øret, så jeg går/sitter på feil side av folk blir det mye krøll Kjenner meg godt igjen. Du er ikke alene
silverdoe Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Såg på handballkamp på tv ein gong, og det var han Harald Bredeli (han med barten..) som kommenterte.. Så var det eit fantastisk mål, og han ropte "FOR EI FINTE!!"...som i mine øyrer vart "FOR EI FITTE!!"... 1
Mermaid Blues Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2011 Ble påmint en til fra sidelinja her; bestevenninna mi og jeg var i London, og første kvelden på hotellet sa hun "jeg fant en ekstra pute" hvorpå jeg svarte: "hva i alle dager er en eggstokkpute??" Nei, det går ikke an å tenke logisk...
Mermaid Blues Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2011 Var flink til å høre igjen på torsdag også jeg. Var ute med ei venninne, og vi er ca like ille begge to. Samtalen gikk som følgende: Hun: Jeg kjenner nesten ingen fra Bærum, jeg. Gjør du? Jeg: Tja, jeg har pult en fra Bærum. Hun: Hæ, har du pult en pandabjørn?? Jeg: Panama?? Nei, fra Bærum sa jeg! Hun: En panda fra Bærum? Hvafaen?? Jeg: Okei, nå må vi gå tilbake noen hakk her - jeg sa at det var en fyr fra Bærum, hva har det med Panama å gjøre?? Hun: Jeg sa ingenting om Panama. Men hva med pandabjørnen? Jeg: ...ingenting om pandabjørn. 5
Gjest Purple Haze Skrevet 9. juli 2011 #11 Skrevet 9. juli 2011 Hmmmm... Drømmer døve lydløst? Drømmer hørende i lyd? Kan ikke si at det er lyd i drømmene mine altså. 1
Gjest reebok Skrevet 9. juli 2011 #12 Skrevet 9. juli 2011 Elev sa (trodde jeg): Snør det når vi skal til Jerusalem? Jeg: Hva sa du? (Elev gjentar) jeg: Om det skal snø når vi.....skal til Jerusalem...? Elev: Nei, når vi skal til gymsalen! er det mulig.... 1
Mermaid Blues Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2011 Drømmer hørende i lyd? Kan ikke si at det er lyd i drømmene mine altså. Jeg har lyd i mine drømmer Det snåle er at jeg ikke forstår norsk når jeg drømmer - har drømt flere ganger at folk snakker norsk til meg men at drømme-meg ikke skjønner et kvekk.
Gjest anygirl Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Husker en gang så skulle jeg be venninna mi ta napperen til meg. ( Øyenbryn napper) hun bare : Jamen, det e jo Hans sin data? Jeg bare: Hææ? Nei, NAPPERN! Lo godt begge to!
Gjest Nedfall Skrevet 13. juli 2011 #15 Skrevet 13. juli 2011 Noe jeg sikkert kan skylde på KG: Hørte noen på radioen nevne "Machu Picchu, Inkaenes gjemte by". ..dette oppfattet jeg selvsagt som "Inkaenes jenteby". Uff.
Mermaid Blues Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 13. juli 2011 Haha, bra det ikke bare er meg :gjeiper: Hun: Du skriver nytt manus nå? Jeg: Ja. Lyst til å lese? Hun: Gjerne! Mailer du over? Jeg: Jepp. Det er ikke ferdig, men sender det jeg har. Hun: Det er kvelende?? Jeg: ...ikke ferdig. Men sikkert litt kvelende også.
kissi Skrevet 13. juli 2011 #17 Skrevet 13. juli 2011 Altså...det er greit å høre feil når andre snakker, men nå hørte jeg akkurat feil i min egen snakking...skulle fortelle venninna mi at jeg hadde fått så store trær i et spill jeg spiller, og trodde jeg sa "ååh, jeg har da fått så store tær!" 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #18 Skrevet 13. juli 2011 I seksualakten, med en sunnmøring: Han: "Er det godt?" Jeg hører "Har det gått", og svarer at "Nei, ikke". Han spør om en liten stund igjen; "Er det godt nå?" Jeg hører fortsatt "Har det gått nå?" og svarer igjen, som sant var: "Nei..." Så spør han enda en gang, "Nå da?" Jeg blir litt irritert, og svarer ham: "NEI! Hva får deg til å tro det?" Så gikk det opp for meg at han ikke hadde spurt om det hadde gått, men om det var godt... Jeg oppklarte aldri misforståelsen. Det var ikke speiselt godt, heller. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #19 Skrevet 13. juli 2011 Noe jeg sikkert kan skylde på KG: Hørte noen på radioen nevne "Machu Picchu, Inkaenes gjemte by". ..dette oppfattet jeg selvsagt som "Inkaenes jenteby". Uff. Ikke så dumt. Det har vært diskutert om det var slik at Machu Picchu i hovedsak var bebodd av jomfruer. Da ikke rart om hele befolkningen døde ut...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #20 Skrevet 15. juli 2011 Broren til ei venninne kom hjem fra fest, gaanske full, så kompisen hans måtte hjelpe han inn. Men for og komme inn på soverommet måtte han gjennom soverommet til lillesøsteren sin, som var 6-7år yngre. Og mens dem var på vei gjennom rommet spørr kompisen "Er syster di vakjin?" (er søstera di våken) Broren spørr "HÆ?!?" Så må kompisen spørre engang til "Er syster di vakjin?" Sånn gikk det 3-4ganger tror jeg, før broren fant ut hva han sa.. Han trodde kompisen hadde spurt "Er syster di nakjin?" (Er søstera di naken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå