Gå til innhold

Menns syn på oss kvinner

Hva tror du menn liker best?  

43 stemmer

1. 1. Hvilke type kvinnekropp tror du voksne menn liker best?

• Stilktynn glamourkropp
    • Mye former og "litt å ta i"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette med synet til gutter og menn når det kommer til kvinner. Som mange vet så er det STOR forskjell på gutter og menn. De som er helt oppi skyene for f.eks Megan Fox er som regel i 13 - 18 års alderen. Altså guttevalper. Typisk hektapåglamourmodeller-alder. Stilktynne jenter som er mer sexy og vulgære enn sexy, vakre og elegante. Men modne og voksne menn - er de

kanskje mer interesserte i kvinner som Mariah Carey?

Altså kvinner med mye former. Eller må man virkelig være

så godt som formløs uten fett på kroppen for at menn

skal synst man virkelig er sexy? Hva liker voksne og

modne menn egentlig? Smaken er jo som baken, det vet

vi vel alle, men hva tror dere? Hva mener DERE at menn

generelt liker best?

Du har jo allerede svart. Og virker som du har veldig imot tynne eller slanke kvinner? Det er ikke nå fasit va som er en rett kropp ! Jeg personlig at megan fox er sexy. Men men..

Jeg er 18 år og har selv en veldig kvinnelig kropp. Høy og normalvektig, men på samme tid har jeg litt på kroppen og har mye former. Rett og slett kvinnelig! Når jeg er ute på byen, så merker jeg veldig godt at det er heller de over 25 som ser på meg, enn de som er under 25. Kan dette ha noen sammenheng? Nå skal det sies at pga mye personlig i oppvekst, tidlig graviditet og morsrolle så er jeg blitt raskt voksen og er ikke interessert i det motsatte kjønn med mindre det er et ordentlig, modent og voksent mannfolk. Guttevalper liker vi ikke! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj, ble litt feil der..

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Mitt syn på kvinner handler om relativt mye mer enn enten stilktynn glamourkropp eller mye former/litt å ta i.

Sånn generelt, når det kommer til kvinners kropp, innbiller jeg meg at voksne menn (en gruppe jeg forøvrig tilhører) foretrekker damer som har damekropp, litt buet her, litt smal der, litt yppig der og myk her.

Spiller det egentlig noen rolle? Kvinner gir jo stort sett "beng" i hva vi mener om saken anyway... :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner gir ikke beng. Da hadde ikke spiseforstyrrelser vært et like stort problem!! Ja, jeg vet det og finnes andre grunner, men noe sammenheng er det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt ingenting imot slanke kvinner! :o) Jeg er relativt slank selv, men poenget mitt er om man må være superslank og modell-ish for å bli betraktet som sexy nå til dags. Det virker jo som om det er slik samfunnet er blitt. Det er jo en grunn til at de er så mye i media. Jeg synst også at Megan Fox er sexy, men ikke mest på den 'kvinnelige' måten, om du forstår.

Dere har kanskje hørt om den store 'saken' om Karolina Kurkova etter et catwalk show? http://www.catwalkqueen.tv/2008/06/karolina_kurkov.html

Her ble hun kallet for fet. Hvis hun virkelig blir sett på som fet, så vet ikke jeg hva som er galt med verden. Dette sjokkerer ihvertfall meg!

AnonymBruker
Skrevet

Bare en liten korreksjon. 90-60-90 er selve målet på en modell. Dvs at de radmagre jentene du ser på catwalken alle sammen mer eller mindre er 90-60-90.

Den dagen jeg ser en radmager modell med 90cm rundt bysten så detter jeg nok av stolen. 90-60-90 er foresten ikke noe radmagert, men slankt.

Skrevet

Glamourmodeller er jo sjelden stilktynne da... En typisk glamourmodell har det jeg vil beskrive som "former og litt og ta i". Mariah Carey har langt mer enn "former og litt å ta i"...

Jeg skal ikke gjette på hva slags kropper godt voksne menn liker, da jeg verken er mann eller godt voksen selv.

Skrevet

Kvinner gir ikke beng. Da hadde ikke spiseforstyrrelser vært et like stort problem!! Ja, jeg vet det og finnes andre grunner, men noe sammenheng er det.

Spiseforstyrrelser kommer ofte av helt andre underliggende psykiske problemer etter hva jeg har forstått.

Skrevet (endret)

Jeg har absolutt ingenting imot slanke kvinner! :o) Jeg er relativt slank selv, men poenget mitt er om man må være superslank og modell-ish for å bli betraktet som sexy nå til dags. Det virker jo som om det er slik samfunnet er blitt. Det er jo en grunn til at de er så mye i media. Jeg synst også at Megan Fox er sexy, men ikke mest på den 'kvinnelige' måten, om du forstår.

Dere har kanskje hørt om den store 'saken' om Karolina Kurkova etter et catwalk show? http://www.catwalkqueen.tv/2008/06/karolina_kurkov.html

Her ble hun kallet for fet. Hvis hun virkelig blir sett på som fet, så vet ikke jeg hva som er galt med verden. Dette sjokkerer ihvertfall meg!

Det hadde vært fint om folk forsto at disse catwalk-modellene ikke har noe som helst med egen virkelighet å gjøre.

Det blir omtrent som at jeg skulle ha sammenliknet meg selv med Cantona - The King - i hans glansdager for United :ball:

I think not ;)

Endret av Steinar40
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle? Kvinner gir jo stort sett "beng" i hva vi mener om saken anyway... :sukk:

Jo, det gjør de. I forhold til hva menn flest mener er en fin kropp eller ei.

Hva medsøstre og homofile klesdesignere mener er vel mer rettesnora for det til dels uoppnåelige jaget om å se ut som radmagre kleshengere........

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker veldig godt ungdomsskolen hvor guttene kommenterte alle "de fine tynne damene". Det var det vi jentene tenkte på. Vi brydde oss ikke så mye om hva de andre jentene syntes eller hva diverse homofile klesdesignere sa. Mange jenter legger veldig godt merke til hva guttene kommenterer at de liker.

AnonymBruker
Skrevet

Spiseforstyrrelser kommer ofte av helt andre underliggende psykiske problemer etter hva jeg har forstått.

Spiseforstyrrelser kommer ofte av tanken av å ikke være bra nok og å ville oppnå det å se bedre ut. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse og det kom rett og slett av at jeg ikke følte at jeg ble sett på som bra nok om jeg ikke var tynn. Jeg startet på ungdomsskolen og alle andre jenter var så tynne, og det var de som var tynne som viste seg å være mest populære blandt guttene. Jeg ble etterhvert svært tynn, såpass tynn at jeg så syk ut. Men det var da jeg fikk kommentarer av gutter om hvor bra jeg så ut - mens mine venninner og familien min var bekymret og så tydelig på ansiktet mitt og kroppen min at jeg slet med spiseforstyrrelse. Noen som ser feilen?

Jeg tror det for det meste er unge gutter som er sånn, altså i ungdomsskolealder. Voksne menn tror jeg heller liker at ei jente ser sunn og frisk ut, og ikke har mistet alt av former pga sykelig vektnedgang..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glamourmodeller er jo sjelden stilktynne da... En typisk glamourmodell har det jeg vil beskrive som "former og litt og ta i". Mariah Carey har langt mer enn "former og litt å ta i"...

Jeg skal ikke gjette på hva slags kropper godt voksne menn liker, da jeg verken er mann eller godt voksen selv.

Mariah Carey har langt mer?

http://www.chinadaily.com.cn/life/att/site1/20060524/xin_370503241707206234726.jpg

VS

http://sumwebs.com/storage/glamgalz/imgs/holly/louise-glover-006.jpg

Skrevet

Spiseforstyrrelser kommer ofte av tanken av å ikke være bra nok og å ville oppnå det å se bedre ut. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse og det kom rett og slett av at jeg ikke følte at jeg ble sett på som bra nok om jeg ikke var tynn. Jeg startet på ungdomsskolen og alle andre jenter var så tynne, og det var de som var tynne som viste seg å være mest populære blandt guttene. Jeg ble etterhvert svært tynn, såpass tynn at jeg så syk ut. Men det var da jeg fikk kommentarer av gutter om hvor bra jeg så ut - mens mine venninner og familien min var bekymret og så tydelig på ansiktet mitt og kroppen min at jeg slet med spiseforstyrrelse. Noen som ser feilen?

Jeg tror det for det meste er unge gutter som er sånn, altså i ungdomsskolealder. Voksne menn tror jeg heller liker at ei jente ser sunn og frisk ut, og ikke har mistet alt av former pga sykelig vektnedgang..

Ja, men det er vel da egentlig den følelsen av å ikke være bra nok som er det underliggende problemet?

At visse ungdomsskolegutter av en eller annen grunn liker tynne jenter, blir litt mer av en tilfeldighet, tenker jeg.

Jeg tror de fleste mannfolk liker friske og sunne kvinner med kvinnelige former. Dette er vi nemlig programmert til ifra naturens side. Men denne realisasjonen kommer nok litt for tidlig på mange gutter i ungdomsskolen i dagens samfunn. Svært få starter familie før 20 års alder, og mange betydelig senere.

AnonymBruker
Skrevet

Anonym bruker #32, jeg opplevde omtrent nøyaktig det samme som deg. Jeg hadde også spiseforstyrrelser på ungdomsskolen, og det var først når jeg fikk spiseforstyrrelser at guttene begynte å vise interesse. Da begynte de plutselig å flørte voldsomt med meg, noe som aldri skjedde før. Og jeg var helt normalvektig før jeg fikk spiseforstyrrelser.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er vel da egentlig den følelsen av å ikke være bra nok som er det underliggende problemet?

At visse ungdomsskolegutter av en eller annen grunn liker tynne jenter, blir litt mer av en tilfeldighet, tenker jeg.

Jeg tror de fleste mannfolk liker friske og sunne kvinner med kvinnelige former. Dette er vi nemlig programmert til ifra naturens side. Men denne realisasjonen kommer nok litt for tidlig på mange gutter i ungdomsskolen i dagens samfunn. Svært få starter familie før 20 års alder, og mange betydelig senere.

Ja.. Altså ikke gode nok for guttene.

Det er selvsagt ikke sånn i alle tilfeller, men det er nok sånn i mange tilfeller.

Skrevet

Ja.. Altså ikke gode nok for guttene.

Det er selvsagt ikke sånn i alle tilfeller, men det er nok sånn i mange tilfeller.

Ja, det er ikke helt lett å se noen åpenbar forklaring på hvorfor disse guttene skulle finne jenter som er tynnere enn normalt spesielt attraktive :klo:

Men da må det vel være noe i media skulle en tro som gjør at de blir påvirket i en slik retning. Uten at jeg vet hva det kan være. Hmmmmm.

Gjest tronder
Skrevet

Så lenge dama har en høvelig flat mage (ikke henger over buksa eller står ut type gravid i 4.måned) og er smalere i midja enn over hofta. Da kommer alt ann på hvordan ansikt og humor er.

Så jeg svarte glamour modell på pur trass i mangel på bedre alternativ. Og ja! jeg ønsker ei som heller mot modell kropp enn bælfeit!

Skrevet

TS, siden du ga kun 2 ekstremalternativer, svarte jeg "tror menn foretrekker tynne stilker", fordi jeg antar at det "korrekte" er "mye former" - som i mine øyne betyr "småtykke", og det blir også feil.

Skrevet

Alternativene her ble litt i hver sin ekstreme ende av variantene som finnes der ute. Så jeg stemte stilktynn glamourkropp. Nå assosierer ikke jeg selv en glamourkropp (regner med det er en glamourmodells kropp det siktes til?) som stilktynn.

Jeg tror ikke menn foretrekker stilktynne damer uten former, men slanke/normale jenter, heller enn slike med "litt å ta i". Men nå er jo jeg dame selv og kan bare svare for hva jeg tror menn ser etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...