AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #41 Skrevet 8. juli 2011 OK, da blir det avbud. Jeg ba om råd med et konkret forslag til hva jeg kunne skrive, men siden tilbakemeldingene er så dårlige så vil jeg ikke sende noen forespørsel. Jeg trodde heller ikke det var rart å bare gå i kirken, er da mange som gjør det. Men det er mange skikker og sosiale koder jeg ikke forstår, tydeligvis. Ser at det kan oppfates litt kvasst det jeg skrev til deg, men jeg sliter selv i slike sammenhenger og øver meg på og bli bedre, vil bare hjelpe deg på veien og derfor kom med et forslag til hva du kunne skrive litt lenger oppi her. Hadde en av mine gjester meldt avbud fordi hun eller han var redde for å spørre meg om bordplaseringen hadde jeg blitt lei meg. Vi går glipp av så mye her i livet viss vi ungår alle ubehageligheter som kan komme på vår vei, og det komme i fra ei som har angst selv. Hvem av deg og mannen kjenner dette brudeparet best? kansje din mann kan spørre om bordplaseringen?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #42 Skrevet 8. juli 2011 Hvem av deg og mannen kjenner dette brudeparet best? kansje din mann kan spørre om bordplaseringen? Det er jeg som kjenner dem best, og det er ikke naturlig for han å spørre eller å gå alene. Har strengt tatt ikke så lyst til å gå han heller. Men selve vielsen ville jeg gjerne gått i. Men ikke hvis det oppfattes rart som noen sier.
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #43 Skrevet 8. juli 2011 Jeg ville oppfattet det som rart - men ikke dersom jeg trodde at den gjesten skulle noe annet viktig på kvelden. Da hadde det vært stas om de møtte i kirken og ikke til middagen. At folk som ikke er invitert kommer i kirken er bare koselig (Naboer og kollegaer), men at en invitert middagsgjest takker nei for å møte i kirken hadde jeg synes var litt pussig, med mindre jeg visste det var noe annet på gang. Men ville ikke holdt det i mot noen.
Quasis Skrevet 8. juli 2011 #44 Skrevet 8. juli 2011 Jeg har aldri vært i bryllup hvor par blir splittet, så mitt inntrykk er at det ikke er så vanlig. Kanskje du kan sende en sms og spørre hvordan de har tenkt ang bordplassering. Type: "Hei hei. Takk for bryllupsinvitasjonen. Jeg bare lurte på hvordan dere har tenkt å ha bordplasseringen? Skal par sitte sammen?" Da gjør du ikke noen big deal utav det, men hun tenker sikkert at du har lyst å sitte med partneren din og du får vite planene.
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #45 Skrevet 8. juli 2011 Jeg har aldri vært i bryllup hvor par blir splittet, så mitt inntrykk er at det ikke er så vanlig. Kanskje du kan sende en sms og spørre hvordan de har tenkt ang bordplassering. Type: "Hei hei. Takk for bryllupsinvitasjonen. Jeg bare lurte på hvordan dere har tenkt å ha bordplasseringen? Skal par sitte sammen?" Da gjør du ikke noen big deal utav det, men hun tenker sikkert at du har lyst å sitte med partneren din og du får vite planene. Bra plan. Men jeg ville heller besøkt dem jeg, og fått bruden i tale om bryllupet, hun er nok skravlesyk så det holder om fargevalg og frisørtime og hvem hun frykter taler fra. Også smyyyge den inn i samtalen. Voila, man finner ut hvor ståa er, uten at hun vet om angsten.
Glynis Skrevet 8. juli 2011 #46 Skrevet 8. juli 2011 Jeg trodde ikke splitting var så veldig vanlig som det tydeligvis er, og i hvert fall ikke at jeg trengte noen grunn. De fleste vil vel sitte med partneren sin? Men som sagt, nå blir det til at vi melder avbud. Men er ikke problemstillingen at hvis det er splitting, så vil du be om å få sitte med partneren din? Nettopp derfor lurer jeg på hva du ville sagt til bruden i et slikt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå