AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Vi har en stor 4x4 som vi bruker når vi kjører sammen lengre strekninger, men vi ser behovet for en ekstra liten bil som hovedsakelig jeg kommer til å bruke til og fra butikken osv. Det blir altså sjelden snakk om langkjøring. Budsjett: maks 100 000kr. Andre krav: - 5 dører - relativt lavt bensin/dieselfrobruk - plass til en vogn i bagasjen ellers ønsker jeg jo helst en bil som er mest mulig driftsikker. Er det noen som har noen tips til hva som kan være et godt kjøp for meg? Jeg synes det er en jungel av biler og aner ikke hvor jeg skal begynne å titte. Jeg har virkelig ikke peiling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnfi Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Toyota Yaris Det kommer litt an på hvor stor vogn du har da, men bagasjerommet er større en det ser ut til. Billig i drift, lettkjørt og billig om du kjøper feks en 2007 modell. Sjekk inne på Finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Toyota Yaris Det kommer litt an på hvor stor vogn du har da, men bagasjerommet er større en det ser ut til. Billig i drift, lettkjørt og billig om du kjøper feks en 2007 modell. Sjekk inne på Finn.no TS her. Ja, tenkt på den, men er redd vogna ikke skal passe... Har ikke kjøpt vogna enda (babyen er på vei). Men vi skal ha en TFK joggster. Noen som vet om det er mulig, eller om det blir litt i trangeste laget? Eller andre biler å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Vi har en stor 4x4 som vi bruker når vi kjører sammen lengre strekninger, men vi ser behovet for en ekstra liten bil som hovedsakelig jeg kommer til å bruke til og fra butikken osv. Det blir altså sjelden snakk om langkjøring. Budsjett: maks 100 000kr. Andre krav: - 5 dører - relativt lavt bensin/dieselfrobruk - plass til en vogn i bagasjen ellers ønsker jeg jo helst en bil som er mest mulig driftsikker. Er det noen som har noen tips til hva som kan være et godt kjøp for meg? Jeg synes det er en jungel av biler og aner ikke hvor jeg skal begynne å titte. Jeg har virkelig ikke peiling... Volvo er veldig bra når det kommer til sikkerhet. For ca 100.000 kan du nok få tak i en 2000-2003 modell, alt etter hvilken type Volvo det er. Det negative er at de er ganske store og tunge, så derfor bruker bensinbilene ufattelig mye. Særlig V70 bruker en del med bensinmotor, men dieselbilene er rimelige i drift. Littegrann dyrere å anskaffe da. Og hvis du skal være garantert å ha plass til en vogn, og kanskje helst noen varer i tillegg, så bør du satse på stasjonsvognene, altså V-serien. Hold deg for all del unna Opel. De er trange, harde å sitte i, og ruster på dagen de har vært registrert i 5 år og garantien er utgått. Been there, done that, moving on! Endret 30. juni 2011 av daemonia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 kommer jo litt ann på vognene sin størrelse. men her noen greie Kone biler. Citroen c3 Har ikke de største bagasjerommet, men har plass til en barnevogn så lenge det ikke er av den største klassen. Renault clio Peugeot 206 og 307. her er egentlig 307 å anbefalle mest, det er den største modellen, har god plass både forran og bak. wv Polo og Golf Polo er veldig grei, gjerrig på drivstoff forbruket, og en enkel og greib il for små kjøring. Skoda Fabia. Toyota (fra 02 og oppover) Toyota er kjent for å være gode biler, god kjørekomfort og driftsikker. Den Bilen som kommer best uti test på driftsikkerhet og har uoffesiell rekord hos ncap, det er Volvo. men de bilene koster litt mer. men du kan få litt eldre modeller under 100k. kommer ann på hvor ny bil modell du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg ville sett på en liten stasjonsvogn, jeg. Helst fra et merke med ufortjent dårlig rykte. Da får man mye "mer bil" og nyere modeller for pengene enn om man går etter ettertraktede biler som Toyota, Volvo eller VW. Selv har jeg gode erfaringer med Renault Laguna i 1,9 dCi-versjon. Svært drivstoffgjerrig, billig i innkjøp, rimelige servicer, lettkjørt, god plass, sikker og aldri noe tull med den. Her er et eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28752287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariadne85 Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 En 7-8 år gammel toyota corolla eller toyota avensis. Spesielt avensisen har stort bagasjerom, og er kjempegod å kjøre. Med diesel har jeg kjørt avensis på 0.6 på mila. (Langkjoring) Sjekk finn.no for priser på de ulike årsmodellene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juli 2011 #8 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvorfor er det sånn at damen skal måtte stue flere barn kanskje, vogn, handleposer osv. i en liten bil, mens mannen disponerer en "statusbil" som han kjører til og fra arbeidet med? Jeg sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men dette har jeg sett mange eksempler på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 1. juli 2011 #9 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvorfor er det sånn at damen skal måtte stue flere barn kanskje, vogn, handleposer osv. i en liten bil, mens mannen disponerer en "statusbil" som han kjører til og fra arbeidet med? Jeg sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men dette har jeg sett mange eksempler på. Haha, dette har jeg også lurt på mange ganger. Samboeren min også, han er bilselger TS: Jeg er veldig glad i VolksWagen. Samboeren min selger de så er jo vant til å kjøre de nye bilene, men hadde selv Golf før jeg møtte han. Golf finnes som stasjonsvogn og er gode og trygge biler. Og de holder jo lenge, søstra mi har en Golf fra 96 og den går som ei kule den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 1. juli 2011 #10 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg ville sett på en liten stasjonsvogn, jeg. Helst fra et merke med ufortjent dårlig rykte. Da får man mye "mer bil" og nyere modeller for pengene enn om man går etter ettertraktede biler som Toyota, Volvo eller VW. Selv har jeg gode erfaringer med Renault Laguna i 1,9 dCi-versjon. Svært drivstoffgjerrig, billig i innkjøp, rimelige servicer, lettkjørt, god plass, sikker og aldri noe tull med den. Her er et eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28752287 Svigers har to Laguna, en fra slutten av 90-tallet med bensin, og en 2002-modell med diesel. Førstnevnte er utrolig pålitelig og tåler alt, mens den andre har vært mer på bukk enn på veien.. Byttet giekasse tre ganger pluss endel annet. Til TS: Hva med Volvo C30? Har ikke sjekket hva den ligger på eller bagasjeplass, men liten og sikker er den iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 1. juli 2011 #11 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Hvorfor er det sånn at damen skal måtte stue flere barn kanskje, vogn, handleposer osv. i en liten bil, mens mannen disponerer en "statusbil" som han kjører til og fra arbeidet med? Jeg sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men dette har jeg sett mange eksempler på. Jeg forundrer meg i tillegg over at noen fortsatt finner det naturlig å kalle det konebil. Endret 1. juli 2011 av Bodillen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #12 Del Skrevet 3. juli 2011 Svigers har to Laguna, en fra slutten av 90-tallet med bensin, og en 2002-modell med diesel. Førstnevnte er utrolig pålitelig og tåler alt, mens den andre har vært mer på bukk enn på veien.. Byttet giekasse tre ganger pluss endel annet. Til TS: Hva med Volvo C30? Har ikke sjekket hva den ligger på eller bagasjeplass, men liten og sikker er den iallefall. Jeg har 2003-modellen av Laguna med diesel, og har aldri hatt mer driftssikker bil! Dieselforbruket på langkjøring er på ca 0,45 l/mil. Og lykke til med å få plass til barnevogn i en C30! Fatter ikke hvorfor de såkalte "konebilene" absolutt skal være så små. Det er jo som regel konene som kjører rundt med mest bagasje hele tiden, når en tar barnevogner, handleposer, barneseter, stellebager og alskens rariteter med i beregningen. Når man får tak i gode og rimelige stasjonsvogner med like lavt forbruk som en småbil, synes jeg valget er superenkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 6. juli 2011 #13 Del Skrevet 6. juli 2011 Forsåvidt enig om det med størrelsen ja:) Men Laguna tør jeg ikke å anbefale. Mannen min var Renault-mekaniker, og det er ikke favorittbilene for å si det sånn. Godt at du er fornøyd med din dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 20. august 2011 #14 Del Skrevet 20. august 2011 V70 eller Avensis. Trygge, driftssikre biler med god plass. En 98 mod v70 diesel bruker ca 0.6 på mila og koster rundt 70000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 20. august 2011 #15 Del Skrevet 20. august 2011 Tviler veldig på at du får en barnevogn inn i en yaris.. Jeg får ikke en simo kombi inn i en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 21. august 2011 #16 Del Skrevet 21. august 2011 Hvorfor er det sånn at damen skal måtte stue flere barn kanskje, vogn, handleposer osv. i en liten bil, mens mannen disponerer en "statusbil" som han kjører til og fra arbeidet med? Jeg sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men dette har jeg sett mange eksempler på. Det lurer jeg også på. Skal man daglig transportere barna i den og foreta innkjøpene bør man ha den bilen som er sikrest og har best plass. I mitt hode passer ikke "liten bil" og "barnevogn" i samme setning. Og er det ikke noe med at de fleste ulykker skjer i en viss radius utenfor hjemmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #17 Del Skrevet 21. august 2011 Hvorfor skal den som trenger bil av en viss størrelse absolutt insistere på små drittbiler? Skaff deg nå heller en stasjonsvogn med et moderat drivstofforbruk. Da får du plass til det du trenger og barna sitter mye sikrere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #18 Del Skrevet 21. august 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30210030 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30008165 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29513355 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=29825598 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=29866526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. august 2011 #19 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg kunne godt tenkt meg en 2011 BMW 535 stasjonsvogn som "konebil"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 22. august 2011 #20 Del Skrevet 22. august 2011 mmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå