Gå til innhold

lavkarbo for feite folk som er dumme?


Anya Mishelle

Anbefalte innlegg

tipper mange damer på 40 som liker å lese Hjemme og norsk ukeblad blir FORBANNA nå, men jeg sier det allike vel!!!

alle disse "lav karbo kurene" er bare B-U-L-L-S-H-I-T!!!! vektreduksjon handler om kalorier og ikke bare karboer!!! dumme folk!!!

du kan fint spise karbohydrater og være kjempesunn og gå ned i vekt om man vil det... poenget er det totale mat inntaket, fett, karboer, proteiner osv...

dere middel aldrende damer må slutte å tro på alt pisset som står i de teite uke bladene!!! :kjefte:

Endret av Anya Mishelle
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv sett folk RASE ned i vekt av å ikke spise karbohydrater og heller MASSE fett! Det er effektivt! ... undersøkelser hos lege viser også at det ikke skader kolesterolet heller. Les litt mer før du kommer med bastante påstander som dette! :kjefte:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem som er dum og hvor gammel du er. Tror du det er fra ukebladene folk har fått dette fra?

Hvordan kan du si at det ikke virker når det faktisk gjør det?

Jeg spiser lavkarbo. Ikke for å slanke meg, jeg er tynn nok, men for helsa mi ellers. Dette er noe legen min har anbefalt meg, ikke Hjemmet.

Jeg er heller ikke dum. Skal banne på jeg har høyere utdanning enn du noen gang kommer til å få.

Sett deg mer inn i en sak før du kaller folk dumme lille venn :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare få påpeke en ting til deg over her som sa at folk raser ned i vekt.. Joda det er sant nok det, men hva skjer når folk slutter på lav karbo? Jo de fyker like fort opp igjen, men såklart for de som fortsetter den livsstilen vil holde vekten nede :)

Og btw Jeg er absolutt for lavkarbo, om man gjør det på den riktige måten. Å slanke seg er ikke en kur, det er en livsstil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går kanskje litt hardt ut her, men samtidig forstår jeg litt hva du mener. I motsetning til hva man skulle tro er det faktisk mulig å spise karbohydrater og være sunn, ja det er til og med mulig å spise karbohydrater og gå ned i vekt!

Det jeg mener er at det er viktig å finne årsaken til at man har den livsstilen man har. I de fleste tilfeller er det ikke karbohydrater som er den store fienden, det er ens egne valg over tid. Fett eller karbohydrater, hvis man spiser for mye av det så blir man etterhvert overvektig. Da blir det veldig lettvint å hive seg på lavkarbo-bølgen, hvis det bare er fordi dette er kuren med stor K, den som skal løse alle problemene i livet. For det kommer ikke til å skje.

Foreløpig ser ikke lavkarbo ut til å ha større suksessrate enn andre livsstilsfilosofier. Det handler om sunn fornuft og om å gjøre de riktige valgene her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle disse "lav karbo kurene" er bare B-U-L-L-S-H-I-T!!!! vektreduksjon handler om kalorier og ikke bare karboer!!! dumme folk!!!

du kan fint spise karbohydrater og være kjempesunn og gå ned i vekt om man vil det... poenget er det totale mat inntaket, fett, karboer, proteiner osv...

Jeg er på ingen måte noe fan av lavkarbomat, men jeg sier dette til deg likevel: Lavkarbofolk er ikke dumme, de har bare tatt et valg. De har stått ovenfor et valg mellom fett eller sunne karbohydrater i form av frukt, bær, og kornprodukter, og de valgte fettet.

En kan som du sier rase ned i vekt ved å kutte ut fett fra kosten, og i tillegg være supersunn, men det går faktisk andre veien også. Kort fortalt så passer ikke fett og karbohydrater sammen, og derfor er det mulig å se tydelige resultater på begge måter.

Forresten så er lavkarbokosthold det som ofte blir anbefalt til mennesker med diabetes og lignende. Og det kan vel ikke være uten grunn?

Selv vil jeg heller unngå de usunne karbohydratene som for eksempel raffinert sukker, men jeg liker ikke smaken av fett og blir kvalm bare jeg kjenner en anelse smak av smør eller margarin i maten min. Og på toppen av det så tåler ikke galleblæra mi fett. Men jeg ser ikke på lavkarbere som mindre smarte for det om.

Hva med å bare være fornøyd med det du selv har valgt og gi en god f*** i hva andre gjør? Tenk så mye bedre det blir da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet da jeg så at jeg ikke hadde lest alt :P

Endret av EtraM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe du generaliserer fælt her ser jeg..

Jeg er ikke dum, tilogmed tvert imot til tider, og vil si lavkarbo er en av de smarteste valgene jeg har tatt... Eller rettere sagt, det var ikke ett valg, det var tvingende nødvendig! Mange som går på lavkarbo gjør jo det fordi de er overvektige, og mange er overvektige fordi de får i seg for mye raske karbohydrater!

Dessuten er det mange lavkarboere som IKKE spiser mye fett isteden, men heller proteiner/grønnsaker istedenfor karbsene..

Dom som sier dom er dumme dom er dumme dom!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvor mye karbohydrater du maker innpå da...

Når du ser hvor mye poteter, pasta og ris som ligger på en gjennomsnittelig Norsk middagstallerken, så har ideen om å redusere antall karbohydrater noe for seg.

Heller et større stykke kjøtt/fisk og mere grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det mye kalorier i karber og..:) Iallefall de raske, er ikke bare fett som har kalorier..

Tror du må lese litt om kosthold før du uttaler deg så sterkt gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det mye kalorier i karber og..:) Iallefall de raske, er ikke bare fett som har kalorier..

All mat har kalorier, det er vel ingen som tror noe annet? Poenget er at det fint går an å leve et sunt liv uten å leve på lavkarbo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aeikina

Lurer på hvem som er dum og hvor gammel du er. Tror du det er fra ukebladene folk har fått dette fra?

Hvordan kan du si at det ikke virker når det faktisk gjør det?

Jeg spiser lavkarbo. Ikke for å slanke meg, jeg er tynn nok, men for helsa mi ellers. Dette er noe legen min har anbefalt meg, ikke Hjemmet.

Jeg er heller ikke dum. Skal banne på jeg har høyere utdanning enn du noen gang kommer til å få.

Sett deg mer inn i en sak før du kaller folk dumme lille venn :)

Seff har du høyere utdanning? Du skjønner vel at TS fortsatt er ungdomsskole elev?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All mat har kalorier, det er vel ingen som tror noe annet? Poenget er at det fint går an å leve et sunt liv uten å leve på lavkarbo.

Ja, men det går ann å leve et veldig sunt liv PÅ lavkarbo også..

Man er ikke dum for det... Det er jo en kostholdsfilosofi, akkurat som lavfett, lavkalori og alle andre filosofier der ute..

Jeg mener det er fantastisk at mange som før prøvde alskens remedier som slankepiller og suppekurer, pulverkurer og all slags heksekunst nå prøver lavkarbo isteden, som faktisk består av ting rett fra naturen og sunne matvarer..

Jeg personlig har ikke tro på denne fettlepjinga, men det er det jo noen som går for... Så lenge man setter seg inn i et kosthold, vet hva det innebærer og får i seg essensielle næringstoffer, vitaminer og mineraler, er man ikke dum..da er man smart da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an å leve sunt uten å spise lavkarbo. Og klart det at det antagelig vil skje forandringer hvis man plutselig går fra lavkarbo til høykarbo. Lavkarbo er en livsstil som alt annet.

For min del er det en livsstil som jeg trives med, men jeg føler meg ikke særlig dum av den grunn. Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå. Ikke fordi målet er å slanke seg, men for å føle seg bra. Og det gjør jeg ved å leve som lavkarber. Jeg spiser mye grønt, mye mer enn da jeg var høykarber, og jeg spiser aldri brød, ris osv. Men det betyr ikke at jeg ikke spiser karber i det hele tatt, og jeg koser meg med maten. Det er forskjellen for meg, jeg tenker ikke kalorier, jeg spiser når jeg er sulten, og jeg har aldri følt meg bedre. For meg er det det som teller, ikke hva andre mener er feil og ikke feil. Folk må finne den livsstilen som passe dem best helt enkelt.

Forøvrig er lavkarbo så mangt. Det kan være alt fra det ekstreme til det mer avslappede, fra ketolysekuren til Fedon, og alt midt i mellom. Og for min del har ikke kostholdet forandret seg så mye, eneste jeg savner er en pizza og rundstykker med servelat på, men det finnes de av oss som ikke er så ekstreme og som godt kan nettopp spise disse tingene en gang i mellom som en utskeielse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går hardt ut her, men jeg skjønner hva du mener. Jeg har også venninner som prøver alt de leser om, og har teste Grethe Roede, Libra, diverse vektklubber osv. Hver gang de leser om noe nytt, setter himmel og jord i bevegelse, for så å falle tilbake til samme mønster etter noen uker/mnd. Dette har ingenting med lavkarbo å gjøre vel og merke, dette har med mennesker som søker lette, kjappe løsninger og som alltid rykker tilbake til start med straffepoeng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men det går ann å leve et veldig sunt liv PÅ lavkarbo også..

Ja, det er akkurat det! Jeg tror lavkarbo kan ha noe for seg, men har litt i mot dette fokuset på karbohydrater som den store stygge ulven, at det plutselig ikke er ens egens skyld at man er blitt overvektig, derimot er det karbohydratenes skyld. De aller fleste har et litt mer nyansert syn enn dette, det skal sies.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var kanskje litt hard ja... men poenget mitt er at folk må slutte å tro på alle de enkle kurene som står i ukebladene... de er skrevet av feite damer som ikke vet hva de snakker om....

gå på hvilket som helst treningssenter og snakk med de som trener mye og ser bra ut.. Jeg skal like å finne EN ENESTE der som er opptatt av det lav karbo tullet.... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var kanskje litt hard ja... men poenget mitt er at folk må slutte å tro på alle de enkle kurene som står i ukebladene... de er skrevet av feite damer som ikke vet hva de snakker om....

gå på hvilket som helst treningssenter og snakk med de som trener mye og ser bra ut.. Jeg skal like å finne EN ENESTE der som er opptatt av det lav karbo tullet.... :kaffekopp:

Da lurer jeg på hvor du trener!! For der jeg trener blir man rådet til å kutte ned karbohydratinntaket!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker en feit dame bak TS, med dårlig selvtillit. Og med X antall prøvde slankekurer bak seg som ikke har funket!

Tenk før du snakker, evt finn fakta før du påstår noe!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...