AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Har to jobbtilbud. Det ene i Stavanger og det andre i Molde. Lønnen og arbeidsoppgavene er ca. det samme. Har ingen kontakter i noen av byene. Jeg har lyst til å komme meg inn på boligmarkedet og det er lettere i Molde, men jeg vet lite om byen. Hvordan er det å bo i Molde? Stavanger har jeg litt mer kjennskap til og har vært der noen ganger, men bare korte turer. Likte meg godt der, bra uteliv og flott natur. Men dyrt. SÅ hva burde jeg velge?
Tonka Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde valgt Stavanger hvis både arbeidsoppgaver og lønn er likt. Høyere boligpriser vil jo si at du får tilsvarende mye mer igjen når du skal selge det du kjøper en gang i fremtiden. Stavanger er en by jeg kunne tenke meg å bo i, det skjer en god del der nede av konserter og lignende, de har en lang og interessant historie og langt mer byfølelse enn Molde. Dessuten er jo stavangerværinger (??) som oftest veldig hyggelige folk. 2
Leifr Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Molde har vel ca. en femtedel så mange innbyggere som Stavanger, så hvis du setter pris på bylivet burde det ha en del å si.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Høyere boligpriser vil jo si at du får tilsvarende mye mer igjen når du skal selge det du kjøper en gang i fremtiden. Jeg har ikke økonomi til å kjøpe leilighet i Stvanger (får ikke nok lån), i Molde er det lettere å komme inn på boligmarkedet. Men ellers taler mye for Stavanger. Ingen som har noe å si om Molde?
Gjest Raindrops Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Molde er ikke så morsom. Det er en grei by å bo i hvis du har bodd her hele livet, eller en del år. Men det er vanskelig å komme inn på folk, og man må i stor grad lære seg hva som er greit og ikke greit før man får noen sosiale kontakter. Moldensere kan rett og slett være litt kjipe av seg. Jeg tror de fleste har et elsk/hat.forhold til Molde. Iallefall de på min alder. Alle vil flytte, og når de flytter så vil de tilbake. Når de kommer hjem på ferie er det ikke måte på hvor mye de har savnet byen, men de blir lei etter en ukes tid :gjeiper: Utelivet er labert, om sommeren er det ok. Men ellers er det bare lørdager. Onsdager hvis du er student. Fredager kan du stort sett holde deg hjemme med mindre det skjer noe spesielt. Jungeltelegrafen er elendig, så det er vanskelig å få med seg hva som skjer når. Alle elsker fotball, og de drikker mye etter fotballkamper, men det blir ikke så mye liv likevel. Man kan ikke gå ut på byen alene og forvente å bli kjent med noen. Iallefall ikke på lørdager når "alle" er ute. Stort sett har folk sine egne klikker, og de holder seg til dem. Moldensere er også trege med å komme seg på byen. Baren stenger 2, det er ikke spesielt mange ute før nærmere kvart på ett. Det er flott natur i Molde også forsåvidt, selv om byen i seg selv ikke er spesielt pen. Det finnes mange flotte turer å gå i Moldemarka. Haha, høres ut som om jeg ikke liker moldensere i det hele tatt. Men de er greie folk altså, bare man klarer å igle seg innpå dem 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Molde er dørgende kjedelig. Bodde der i 3 måneder, aldri igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Molde er ikke så morsom. Det er en grei by å bo i hvis du har bodd her hele livet, eller en del år. Men det er vanskelig å komme inn på folk, og man må i stor grad lære seg hva som er greit og ikke greit før man får noen sosiale kontakter. Moldensere kan rett og slett være litt kjipe av seg. Jeg tror de fleste har et elsk/hat.forhold til Molde. Iallefall de på min alder. Alle vil flytte, og når de flytter så vil de tilbake. Når de kommer hjem på ferie er det ikke måte på hvor mye de har savnet byen, men de blir lei etter en ukes tid :gjeiper: Utelivet er labert, om sommeren er det ok. Men ellers er det bare lørdager. Onsdager hvis du er student. Fredager kan du stort sett holde deg hjemme med mindre det skjer noe spesielt. Jungeltelegrafen er elendig, så det er vanskelig å få med seg hva som skjer når. Alle elsker fotball, og de drikker mye etter fotballkamper, men det blir ikke så mye liv likevel. Man kan ikke gå ut på byen alene og forvente å bli kjent med noen. Iallefall ikke på lørdager når "alle" er ute. Stort sett har folk sine egne klikker, og de holder seg til dem. Moldensere er også trege med å komme seg på byen. Baren stenger 2, det er ikke spesielt mange ute før nærmere kvart på ett. Det er flott natur i Molde også forsåvidt, selv om byen i seg selv ikke er spesielt pen. Det finnes mange flotte turer å gå i Moldemarka. Haha, høres ut som om jeg ikke liker moldensere i det hele tatt. Men de er greie folk altså, bare man klarer å igle seg innpå dem Fordelen med Molde er jo at jeg får meg en fet leilighet sentralt til en billig penge og kan i tillegg kjøpe meg bil. Flytter jeg til Stavanger blir det å bo på hybel. Men Stavanger frister mest om jeg ikke tenker økonomi.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Fordelen med Molde er jo at jeg får meg en fet leilighet sentralt til en billig penge og kan i tillegg kjøpe meg bil. Flytter jeg til Stavanger blir det å bo på hybel. Men Stavanger frister mest om jeg ikke tenker økonomi. Altså, hvis du trives i eget selskap så er Molde helt greit det. Noen ofrer "luksus"liv i fordel for utekvelder med masse venner, mens noen ofrer utekveldene med popkorn og film i eget selskap (eller kanskje et dyr).
Gjest henriett3 Skrevet 30. juni 2011 #10 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har bodd i Molde i 3 år nå. Har vokst opp en halvtime unna. Byen er ganske liten, men kjempekoselig! For å være ærlig hadde jeg det ganske vanskelig med å få meg venner her i begynnelsen, men da jeg begynte med idrett, fikk jeg kjempemange! Jeg hadde hørt veldig mye dritt om moldensere før jeg kom hit, men når jeg først ble kjent med dem, fant jeg ut at de ikke var så kjipe likevel. Tvert imot faktisk. De guttene jeg har møtt her, er utrolig snille (og kjekke) :gjeiper: Håper du kommer til Molde! :D
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Skrevet 30. juni 2011 Har to jobbtilbud. Det ene i Stavanger og det andre i Molde. Lønnen og arbeidsoppgavene er ca. det samme. Har ingen kontakter i noen av byene. Jeg har lyst til å komme meg inn på boligmarkedet og det er lettere i Molde, men jeg vet lite om byen. Hvordan er det å bo i Molde? Stavanger har jeg litt mer kjennskap til og har vært der noen ganger, men bare korte turer. Likte meg godt der, bra uteliv og flott natur. Men dyrt. SÅ hva burde jeg velge? Molde definitivt! helt fantastik by! Den er liten og koselig og har alt. Masse nydelig natur, båtliv, Jazzfestivalen, atlanterhavsveien med delfinene...Jeg elsker molde!! Norges fineste by i mine øyne..Bryggene der er så fine og byen er kjempe koselig
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Skrevet 30. juni 2011 Jeg ville valgt stavanger! Masse kjekke, veludannede menn 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #13 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde valgt molde! Finnes ikke kosligere by. jeg har bodd her i 3 år. Bor litt utenfor molde. 10 min. Her bor jeg på landet blandt sjø og skog. utrolig idyllisk. 10 min kjøring så er jeg midt i bylivet. Om sommeren er det herlig her. Masse som skjer, turister og alt i alt veldig koselig.
Gjest nicola Skrevet 30. juni 2011 #14 Skrevet 30. juni 2011 Molde! Kjempe trivelig plass, mennesker! byen er kjempe trivelig og fin!
Gjest HLHD Skrevet 30. juni 2011 #16 Skrevet 30. juni 2011 Er det virkelig så stor prisforskjell at det er luksusliv mot kjip hybel?
antibac Skrevet 30. juni 2011 #17 Skrevet 30. juni 2011 Jeg bor i Stavanger, flott by! Dyrt, ja, men verdt det 2
feuerstein Skrevet 30. juni 2011 #18 Skrevet 30. juni 2011 Du får gjøre som mange unge siddiser gjør når de skal kjøpe bolig og oppdager at et bøttekott med kokeplate i hjembyen koster rundt det samme som en månelanding: Kjøp bolig i nærliggende kommuner. Sjekk priser i Randaberg, Sola, Rennesøy, Gjesdal, Time, Klepp... Blant mine unge kolleger er det mange som bor i nabokommunene, jobber man på Forus eller sentrumsnært er kollektivtransport en levelig løsning.
antibac Skrevet 30. juni 2011 #19 Skrevet 30. juni 2011 (endret) Du får gjøre som mange unge siddiser gjør når de skal kjøpe bolig og oppdager at et bøttekott med kokeplate i hjembyen koster rundt det samme som en månelanding: Kjøp bolig i nærliggende kommuner. Sjekk priser i Randaberg, Sola, Rennesøy, Gjesdal, Time, Klepp... Blant mine unge kolleger er det mange som bor i nabokommunene, jobber man på Forus eller sentrumsnært er kollektivtransport en levelig løsning. Personen har fått jobbtilbud i Stavanger. Rennesøy, Gjesdal, Time og Klepp er alle et stykke fra Stavanger. Gjesdal er jo nesten 3 mil fra Stavanger. Kunne godt levd med Randaberg eller Sola selv, men ingen av de andre stedene du nevner. Muligens Klepp, det er jo god togforbindelse der. Endret 30. juni 2011 av antibac 1
Kakemomsen Skrevet 30. juni 2011 #20 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde valgt Stavanger hvis både arbeidsoppgaver og lønn er likt. Høyere boligpriser vil jo si at du får tilsvarende mye mer igjen når du skal selge det du kjøper en gang i fremtiden. Stavanger er en by jeg kunne tenke meg å bo i, det skjer en god del der nede av konserter og lignende, de har en lang og interessant historie og langt mer byfølelse enn Molde. Dessuten er jo stavangerværinger (??) som oftest veldig hyggelige folk. Stavangerværinger Så søtt! Du kan heller si siddiser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå