Gå til innhold

Å skrive en nettadresse


Gjest reebok

Anbefalte innlegg

Gjest reebok

I det siste har jeg lagt merke til både her på forumet og på Facebook, at folk skriver en nettadresse for å beskrive en følelse. F.eks:

sliten.no

forbanna.com

Hva er dette for noe egentlig? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker like hipt og kult som å si "serr" og "lissom". Aldri skjønt det jeg heller, og jeg er ikke så fryktelig gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kult.net. :)

Ev. noe "14isene" har kommet på, som serr osv, som forrige poster skriver. Jeg skriver både serr, irr, sliten.no o.l selv. Jeg er 25. :ler:

Edit; det handler vel om miljø o.l. Jeg henger sammen med folk som kanskje er litt unge og barnslige til sinns, så da smitter det vel litt over.

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kult.net. :)

Nei, det finnes ikke kult i det hele tatt :)

Men folk skal naturligvis få lov til å gjøre som de selv ønsker. Vi har alle våre måter å uttrykke oss på, så det er ikke overraskende at uttrykksmåter ikke faller i smak hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en av de mange nye, irriterende ord og uttrykk som har kommet i det siste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg ikke irritere av sånne ting, folk må få skrive som de vil så lenge det ikke ender i ordbøkene.

Men det sier meg en del om den som skriver, blant annet om modenhet og at vi ikke har samme syn på hva som er kult. Jeg synes for eksempel at det er kulere å kunne mange synonymer for et ord enn å bare bruke første stavelse av så mange ord som mulig. Også synes jeg at det er kulere å være flink til å ordlegge seg enn å formulere alle følelser man har som nettadresser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sett det før.. Men tror nok det er en måte å si: sliten, basta/punktum. Da er det liksom ikke mer å snakke om. Fordi en er sliten.no..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke et spesielt nytt fenomen? Jeg hørte folk gå rundt å si "irriterende.com" for 3-4 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det er litt kult. Ikke fordi det ser så fancy ut, men fordi jeg digger at folk finner nye måter å uttrykke seg på. Heller det enn at folk skriver aaaamaaaaigaaaaaaaaad, jg er sååååååååååååååååååååååååååååååå sliteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kult.net. :)

Ev. noe "14isene" har kommet på, som serr osv, som forrige poster skriver. Jeg skriver både serr, irr, sliten.no o.l selv. Jeg er 25. :ler:

Edit; det handler vel om miljø o.l. Jeg henger sammen med folk som kanskje er litt unge og barnslige til sinns, så da smitter det vel litt over.

Hva betyr "irr"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke kult i det hele tatt :)

Og du hoppet elegant over neste linje hvoor jeg skrev "ev. noe 14isene har kommet på..". :)

Hva betyr "irr"?

Irritert/irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg tykkjer berre det ser dumt ut, men folk må gjerne bruke det muntleg og i uformell skriving så lenge det ikkje blir offisiell rettskriving.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er vel flere år siden dette ble vanlig. Nå er det litt kleint egentlig. Det er vel omtrent like hipt som å si at det er keeg.

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...