Gå til innhold

~ Min eks mistet bestemoren sin ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Min ekskjæreste (gjennom 5 år) mistet bestemoren sin før helgen, en flott gammel dame jeg traff ofte de årene jeg og min eks var sammen. Hans søster er fortsatt min venninde, og jeg er i ny og ne barnevakt for hennes lille datter.

Det var helt tilfeldig at jeg så dødsannonsen i lokalavisen, for jeg har ikke snakket med noen av dem på noen uker. Jeg tenkte at jeg skulle sende blomster hjem til "eks-svigers", men hva skal jeg skrive på kortet?

En annen ting... hun skal gravlegges om ikke mange dagene. Burde jeg møtt opp i begravelsen? Eller er det unødvendig?

(Ps: Det er snart 2 år siden jeg og min eks flyttet fra hverandre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i begravelsen hvis du selv ønsker det, ikke fordi det forventes av deg. Hvis du vil vise henne din siste respekt, og føler at du burde gå, så gjør det. Det er jo for å ta farvel med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet bestefaren min for 2 år siden var det 3 år siden jeg og eksen (sammen i 11 år) flyttet fra hverandre.

Eksen min møtte ikke i begravelsen, og det har han fortalt meg at han angret veldig på etterpå. Han kjente jo bestefar godt, selv om han ikke hadde sett han på noen år. Flere i familien min reagerte faktisk litt på at han ikke kom.

Han har nemlig kontakt med familien da fetteren min leier hybel i huset hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

bestemoren til eksen min døde tidligere i høst. jeg hadde dessverre ikke mulighet til å gå i begravelsen selv om dette var noe jeg ønsket. Jeg sendte en bukett til foreldrene til eksen min. Skrev ikke så mye på kortet bare: min dypeste medfølelse i sorgen over xxs bortgang. Damen i blomsterbutikken sa at det ikke var så vanlig å skrive kondolerer lenger.

Møtte moren til eksen min en stund etter begravelsen og hun hadde satt veldig stor pris på blomstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gå i begravelsen jeg. Kanskje for din egen skyld? Jeg går i begravelser for folk som har stått meg nær, og som jeg likte mye fordi jeg tror jeg kommer til å angre om jeg ikke gjør det. Da er det vanskelig å gjøre noe med iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte å ikke møte opp i begravelsen. Jeg og eksen min har et såpass komplisert og negativt ladet forhold til hverandre etter at jeg flyttet. Jeg tror ikke han ville hatt meg der for å være helt ærlig!

Jeg møtte ham uansett dagen etter, tilfeldig på gaten. Jeg stoppet, og spurte "Hvordan gikk det igår, "Henrik"? Svaret jeg fikk?

"Hva faen tror du? Døde mennesker pleier å havne under torva". :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...