Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Det at det ikke anbefales til de som ikke har födt för er jo ganske så utdatert nå.

De legene jeg har pratet med sier nå iallefall det, men at for noen kan det gjöre. Vondt å sette den inn, mem at det ikke ellers er noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slenger ikke ut en påstand, jeg trodde det var allment kjent at det ikke anbefales til de som ikke har født før.

Dette er en utdatert anbefaling fra den tiden spiralen bare kom i en størrelse. Nå kommer den i to utgaver, en stor for de som har født, og en mindre for de som ikke har det, og de har også større rom for individuell tilpassing.

Må man ha store problemer med hormonprevensjon for å vurdere spiral? Hun skriver jo at hun stresser med å huske pillen, og da må det da være lov å snuse på mer stabile alternativer.

Gjest guest
Skrevet

Jeg har kobberspiral, og er SUPERfornøyd! Har aldri født, men tålte ikke hormonene i pilla. Det var uhyre ekkelt å sette den inn, og jeg hadde konstant mensensmerter i tre dager etter. Men gud, så verdt det. Jeg hadde aldri hatt verken store, langvarige blødninger før og heller ikke smerter. Et godt utg.punkt for kobbersp. Jeg har nå store smerter før uken inntrer, og hadde i starten STORE blødninger - men disse har avtatt en del. Mensen er dog stabil og regelmessig, og jeg trenger ikke tenke på prevensjon en gang! Trådene klippes om de føles for lange, og jeg bruker ikke tampong - da dette er ubehagelig for meg og trådene ødelegger den. Det er godt å slippe bekymringen rundt pillas virkning om glemt/tatt for sent osv. For et styr. Jeg tåler litt smerte en gang i mnd for å slippe det ;-) det gir meg jo en forvarsel på hva som ligger rett rundt hjørnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...