Gå til innhold

Slankestreng for sterkt overvektige


Netti

Anbefalte innlegg

Av helsemessige grunner trenger jeg å slanke meg. Håper flere blir med på en slankestreng.

Synes det må være slanking utifra å få en bedre helse og forebygge sykdom som overvektige har risiko for.

Jeg vil gjerne prøve et kosthold "tilnærmet lik middelhavskost" og er fasinert over

http://www.ibalanse.no

et kosthold med mer protein og kun kullhydrater med lav GI-index.

Men de første ukene vil jeg gå på en ketogen kost(Cambridge):

"En ketogen kost går ut på å spise svært lite karbohydrater.

I praksis er det å utelate ris, poteter, pasta, frukt, rotgrønnsaker, belgfrukter, melk, brød, gryn, mel og sukker fullstendig. Om man ikke tilfører kroppen karbohydrater, vil ikke lenger glukose være tilgjengelig brennstoff. Isteden vil det lagrede fettet bli omdannet til noe som heter ketonlegemer – man er i ketose. Ketonlegemer er de sterkeste naturlige appetitthemmere vi kjenner. De tilfører også energi til hjernen, har en antidepressiv effekt og gir økt våkenhet. I kortere perioder er ikke dette farlig, om man ellers er frisk. Ved graviditet skal man ikke bruke streng ketogen kost. Ved type 1 diabetes må lege med spesialkompetanse stå for oppfølgingen."

Foreslår at vi kan fortelle her hvor mye vi ønsker å ta av og hvordan det går.

Dessuten gode tips og evt.oppskrifter.

Håper at flere blir med!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Netti

Jeg er allerede i gang. Har hatt 1,5 uker på Grete Roede. Jeg skal bare slanke meg for å unngå en god del helsefarlige tilstander. Har brukt Xenical, men fikk ikke mye hjelp der.

Lykke til og tvi tvi med Cambrigde. Prøvde det for mange år siden, men klarte ikke å leve på så lite. Svimte av på jobb og skremte vannet av kollegaene mine.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla, jeg også prøvd Grete Rhode for mange år siden. Håper det går bra for deg!

Hvor mye har du tatt av til nå?

Hvor mye håper du å ta av f.eks. til sommerferien?

_________________

hjerte.gif-lig hilsen

Netti *sss* brunette.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-26 23:23 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av 5 kilo hittil med Xenical og GR. Håper å ta av 20 kg. Regner med at GR går enklere når jeg kommer mer inn i oppbyggingen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulseline

Jeg gikk på Grete Roede kurs for noen år siden, og gikk ned 18 kilo. Ville anbefalt ett slikt kurs.

Lykke til.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketogen kost er et kosthold med lite karbohydrater og mye protein.

Eksempler på proteinrike matvarer: fisk, kjøtt, cottage cheese, hvitost, magerost fra Kavli

Eksempler på matvarer med mye karbohydrater; brød, poteter, pasta.

Cambridgekuren er en lavkaolri kur satt sammen på en slik måte at man kommer i ketose.

Går man på ketogen kost, må man drikke rikelig med vann. Kiloene forsvinner raskere med ketogen kost enn med andre opplegg. Etter 3 dager føler man seg oppløftet og føler ikke lenger sult. Ketogenkost er en smule kjedelig, men den bør ikke brukes mer enn en måned.

Se også denne siden:

http://www.ibalanse.no/side11.htm12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og lykke til.

Selv har jeg kjemperesultater med Herbalife. Jeg har tatt av 5 kilo og gått ned 2 klesstørrelser fra november til januar. Med Herbalife får kroppen tilført alt den trenger av vitaminer, mineraler og proteiner. Selv begynte jeg fordi min arbeidsdag starter av og til på ukristelige tider og da droppet jeg frokost. En "bivirkning" var at jeg gikk ned i vekt og fikk virkelig overskudd og energi til å ta meg av min 2 åring etter endt arbeidsdag!

Lykke til alle sammen, uansett hvilken metode dere velger icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er ei jente på 16 som trenger å ta av meg litt...vet at det ikke er bra for en ung kropp å slanke seg,men jeg vil bare bli kvitt litt...trener hver dag og er ofte sultn...men hva skal jeg spise?? prøver å spise det jeg tror er sunt, men vet nå ikke om det blir helt rett bestandig...! jeg spiser ikke noe snop,kjeks,is eller brus=)

noen som kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym 16 åring

Du sier du trenger å ta av litt, i din alder bør du ikke gå aktivt inn for slanking, resultatet kan på sikt blidet motsatte.

Det viktigste for en i din alder er å spise sunt og fornuftig:

1. huske frokost hver dag

2. minst 4 måltider for dagen i

3. ikke spis for mye potet eller enorme mengder brødskiver med sukkerholdig pålegg

4. grønnsaker og frukt er lurt å ty til om du føler sult utenom de vanlige måltidene.

5. kutt ut snop og junk-food

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyme 16-åring,

hvorfor skal du "ta av litt"?

Alle trenger ikke slanke seg, selv om det kan føles slik av og til.

Enkelte trenger det for helsa eller sin egen del, men de aller fleste er veldig fine som de er.

Som 16-åring forandres kroppen din, og du må akseptere at du har "kvinnefettet" - det SKAL være der!

Du sier du trener hver dag, men er ofte sulten. Når du bruker kroppen din trenger du nok næring for ikke å slite den ned istedet for å bygge den opp.

Prøv å få i deg minst fire måltider hver dag, og spis til du er mett. Intet mer, men heller intet mindre.

At du ikke spiser godteri er bare fint, men da synes jeg ikke du skal gjøre noe mer.

Du holder deg i form, spiser sunt, men kanskje for sjelden.

Spis litt mere og ikke bry deg om at du ikke er en Kate Moss.

Som sagt så er det ikke noe enhver jente skal gjøre, dette å slanke seg.

Slanke seg skal man gjøre om det virkelig trengs, og det tror jeg ikke det gjør ang. deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 15 kg på Cambridge for noen år siden, og holdt vekta til jeg ble gravid. Var veldig fornøyd med den kuren.

Men - jeg kom ikke i ketosefasen slik jeg skulle, tror jeg. Jeg var sulten hele tiden allikevel. Men jeg klarte kuren fint i 8 uker. Syntes jeg gikk ned for sakte, men det var visst ikke anbefalt å gå ned noe fortere uansett.

Har prøvd Cambridge etterpå også, men har ikke hatt den riktige "driven". Det ble for vanskelig.

Denne gangen kanskje? Tror jeg skal ta en tur i helsekosten i morgen og kjøpe meg et par uker.

Jeg fikk kjempeenergi av å gå på Cambridge. Gleder meg til å få det igjen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet slankingen på onsdag, veier meg hver morgen, idag lørdag har jeg tatt av 2.1 kilo, d.v.s. 7 hekto pr. dag. Men det er nok bare i starten det gårså raskt. Drikker mye vann også.

Jeg lever på Cambridge pluss grove knekkebrød med Magerost fra Kavli i lunsjen. Det vekker minddre oppsiktmed knekkebrød i lunsjen.

Foreløpig er jeg godt fornøyd. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg tatt av 5 kilo og er veldig fornøyd.

Fortsetter med ketogen kost med litt Cambridge og knekkebrød med magerost og frukt/rå grønnsaker.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett spørsmål til dere som går på Cambridge, Herbalife mm....

Hva gjør dere når kuren er over????

Poenget må vel være å legge om det daglige kostholdet til ett som er sunnere - slik at man holder den vekten man har klart å komme ned i!!

Sliter selv med overvekt (20-25kg), men innser at jeg aldri vil oppnå varige resultater hvis jeg ikke "ompogramerer" meg til et sunnere kosthold, og et mer aktiv liv.

Lettere sagt enn gjort.......

Har nå i hvertfall begynt å trene, så får vi se...

Uansett - lykke til alle sammen

hilsen

Snupperella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må hive meg på det som de siste to her har sagt. Ikke bruk pulver. Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste.

Jeg er selv sterkt overvektig, men har nå tatt av 25 kilo etter å ha gått på Grete Roede kurs siden september. Jeg skal gå der helt til jeg er i mål. Det vi lærer på slike kurs er KOSTHOLDSENDRING.

Slik som jeg lever nå kan jeg leve resten av livet. Jeg spiser meg mett og god hver dag og trener 5 dager i uken. Jeg skeier ut i dann og vann og har det godt med meg selv. Trening/mosjon er så viktig for helsen, og det kan man ikke drive med når man går på Cambridge for man får så lite kalorier (energi) inn, at man har ingen ting å gå på.

Det du oppnår etter en slankekur med Cambridge er en kropp som er alt annet enn sunn og frisk, men med redusert muskelmasse samt en forbrenning som er på bånn.

Det er ikke for ingenting at Grete Roede anbefaler på det sterkeste et stabiliseringskurs på 1 og 2 år etter at man har oppnådd trivselvekt. Det tar kroppen noen år og venne seg til en ny vekt.

Jeg skjønner så veldig godt alle som vil gå raskt ned i vekt, men det føles faktisk litt godt også å skynde seg litt langsomt. Jeg har for min egen del brukt lang tid på å få på meg disse kiloene, så da får jeg spandere ett år og kanskje litt til for å få de av igjen. Jeg får i tillegg en sterk og sunn kropp etter denne prosessen.

Lykke til med sunne og fornuftige slankekurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok med "Grethe Roede"kurs for de det passer for.........jeg for min del liker nesten ingenting av den såkalte ja-maten

icon_frown.gif ......... og noe må jeg jo putte i meg icon_eek.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Grete Roede-kurs er jo veldig populære. Folk går dit jo igjen og igjen.... Hehe.gif

Jeg veier selv en ca 30 kg mer enn jeg gjerne skulle gjort. (Er 174 høy, og skulle gjerne ned til 70-75kg). Må vel komme i gang og trene.

Nå i de siste ukene har jeg spist kun et eple til frokost. Ellers så blir det lunsj og middag. Drikker masse vann.

Burde kanskje tenke litt på hva jeg spiser til måltidene.

Får mail fra Grete Roede hver dag, med middagsforslag. Kjempegreit! Kanskje de bør følges. Også kan jeg spise knekkebrød med magerost til lunsj på jobben. Må vel også spise et måltid til. Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...