Gå til innhold

Ventebollebok


Bolligator

Anbefalte innlegg

Hadde litt lyst til aa opprette dagbok her jeg og.

Nesten 30 uker paa vei med et lite glefsmonster i magen og alt tingen.

Det skjer jo ikke saa ofte..

Saa da tenker jeg at jeg bare babler ivei som jeg vil jeg! :regn:

(Ja, det regner i dag, ja.)

________________________________________________

Saa!

30 uker paa vei i morra. Da er det ikke saa lenge igjen.

Litt stiv og stol saann fysisk, men det er antakeligvis fordi jeg har brukt 6 timer paa aa barbere hund, med krum rygg. Stakkars hund.

Jeg tror jeg gleder meg til aa se glefsmonsteret komme ut av magen. Det kan jo bli koselig, men er litt skeptisk enda.. Tror jeg..

Mannen gleder seg veldig.

Skulle bare onske livssituasjonen akkurat naa var litt annerledes.

Vi har akkurat flyttet til Norge fra USA. Jeg maste og maste, for jeg ville ha gilde grillpolser, brunostvaffel, prim, kavli skinkeost, grandiosa og smaagodt! Saa da maatte vi flytte over atlanter'n med 4 husdyr.

Naa har jeg spist masse smaagodt. :Nikke:

Men naa vil jeg ikke vaere her mer. Ombestemt meg! :klaske:

Jeg hadde glemt at i Norge saa glaner alle stygt paa deg. Ingen sier unnskyld eller er hoflige paa noen maate. Helsevesenet er helt raevva. Alle snakker stygt om alle bak ryggen paa hverandre. :frown:

Naa vil jeg hjem til Texas. Saa faar det heller bare vaere med de gildepolsene.

Whine whine whine :biggrin:

Venter paa den derre dustete engangsstonaden fra NAV naa. Da skal vi kjope barnevogn, Simo kombi tenker jeg. Det blir stas!

I junaiten bruker de ikke barnevogner med bagdel. Men det skal vi, saa! Tar den med ved overfart.

Ogsaa lurer jeg paa om jeg har lyst til aa spandere paa meg en privat UL. Siste UL var i uke 15 i USA, og det er jo veldig lenge siden synes jeg. Da var de heller ikke sikre paa kjonnet. Legen sa 80% sikkert jente. Men jeg er saa nysgjerrig!

Lurer paa om det er verd det, eller om det bare er aa kaste penger ut av vinduet..

Det var det.

Ha en god kveld!

Endret av Bolligator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titeis'n!

I dag regner det igjen. Ingen husmaling paa oss! Skal visst regne i 10 dager til.

Magen har vaert veldig aktiv i hele dag. Og da mener jeg skikkelig aktiv! Skvetter skikkelig av de storste basketakene. Kanskje det blir en bokser. Eller en kvinnelig dynamitt-Harry. :fnise:

Vi sitter her og ruger mens vi venter paa arbeidstillatelse for gubben. UDI tar seg pokker saa god tid. Seigpining.

Egentlig haaper jeg litt paa avslag, saann at vi kan dra tilbake til statene igjen med en gang. Men det blir nok ei fin okonomisk sorpe, gitt.

Har akkurat laget gele, og skal igang med vaniljesausen snart. Naaaammis! Ellers blir jeg skikkelig sugen paa popcorn naar jeg ser dennherre herranne :popcorn:

Jaujau.

Kontroll hos legen den 4. Juli. Gleder meg litt, kanskje. Lurer paa hvordan blodtrykket er. Var steget sist.

Lurer paa om legen skal fortelle meg hvordan jeg faar meg ei saann der jordmor denne gangen jeg.. Eller er det min egen oppgave det kanskje?

Mja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn! :regn:

I dag er vel ca forste dagen jeg har begynt aa kjenne at den fysiske formen er litt skranglete. Kjenner stikking midt paa korsryggen, nederst naar jeg gaar. Irriterende. :filer:

Ellers alt normalt med babyen tror jeg. Normalt herjenivaa. Merker ingenting om natta e.l. slik jeg har lest andre gjoer.

Har faktisk lagt paa meg ca 15kg saa langt :grine: MEN f.eks. fingrene mine har ikke blitt en millimeter feitere. Ringer sklir like lett av og paa som alltid.

Bollimannen sier jeg ikke ser noe forandret ut ellers heller med unntak av laar og mage. Men han juger vel bare! :fy_fy:

Prover aa spise veldig sunt da.

Utover det saa er alt saann ganske greit.

Gleder meg til aa finne ut om babyen skal bli fodt i Norge eller USA, og da samtidig hvor vi skal begynne aa handle inn seng, stellekommode etc. Det blir goy! :hjerter:

Vet det er paa hoy tid naa, men vi venter fortsatt paa godkjent eller avslaatt arbeidstillatelse.

Kontroll hos legen paa mandag! Forhaapentligvis vognkjop og privat UL samme uke. Lurer saann paa om vi faar bruke jentenavnet vi har bestemt oss for. :biggrin:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen, ja!

Paa mandag var jeg paa kontroll hos fastlegen. Blodtrykket var stabilt. Symfysemaal rett paa gjennomsnittstreken, ikke en millimeter utenfor. Hjertelyd paa barnet var "perfekt", som legen sa. Vekta synes jeg var ille hoy, men legen syntes den var ok.

MEN.. Sykepleier maalte blodsukkeret mitt etter timen, og det var paa 10,3! Ka i helvett?! Hun sa bare "jaja, siden du er saa langt paa vei, saa er det vel greit". Er ikke det veldig hoyt da?

Googla det naar jeg kom hjem, og det ser absolutt ikke normalt ut? :klo:

Huff. Skal sporre paa neste kontroll, som er i neste uke.

Ogsaa fikk vi endelig engangsstonaden utbetalt i dag, og da bar det RETT til barneutstyrsbutikken for aa kjope vogn! :hoppendeglad:

De hadde EN svart Simo Kombi igjen paa salg til 4999,-

Kjopte den pluss Simo stelleveske, laken til vognmadrass, regntrekk, innsektsnett, hjulbeskyttere og handlenett.

Gubben trilla saa stolt og selvsikkert vogna rundt hele kjopesenteret med raa og brutale "bouncy" pimpmobile bevegelser :ler: (Ja, det er helt naturlig for han aa holde paa saann.)

Opp og ned rulletrappa maatte han og, med vogna full av handleposer.

Naar vi var paa Cubus med vogna etterpaa for aa kikke paa barnetoy, glemte han aa sette paa bremsen, og plutselig hadde vogna trilla paa tur aleine.

Lurer paa hvordan det her kommer til aa gaa. :tommelsmil:

Kjopte body, sparkebukse og lue. Hvitt alt sammen. Kanskje ikke saa lurt fargevalg, menmen. Kjopte ogsaa den aller forste rosa tingen, nemlig en nattdrakt med foetter paa. :babyjente:

Men tror ikke vi kommer til aa torre aa kjope mer rosa naa foer enten UL eller til han/hun kommer til verden.

Alt i alt en veldig fin tirsdag.

I morgen blir det lang tur i skogen paa morrakvisten, tenker jeg! Maa jo utnytte den gode formen jeg har vaert saa heldig aa faa beholde, selv i uke 31. :)

Burde kanskje ta noen bilder av magen og, saa vi har noe aa se tilbake paa senere.

Har helt glemt det av.

Naa er det natta. Hasta luego!

Endret av Bolligator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32/8 mndr i morgen! :)

Formen er fortsatt rimelig paa topp. Humoret ogsaa!

Mannen hadde forste dag i ny jobb i gaar, og han er fornoyd.

Kjorte til Stavanger paa sondag og har hotell her i ei uke. Brukte sondag kveld til aa jakte paa en bolig aa leie, og lengre enn det var visst ikke nodvendig, for vi fant en helt perfekt leilighet.

Vi ble tilbudt leiligheten etter bare en time etter visning, enda huseierene visstnok hadde 10 andre interesserte par! :hoppendeglad:

Helt utrolig. Enda vi hadde husdyr og leiligheten var helt ny!!

Ja, er i ganske godt humoer naa, gitt :Nikke:

Er hele tiden masse liv i magen naa ogsaa. Kjennes til og med nesten litt creepy fysisk naar det staar paa for fullt.

Hadde egentlig time for kontroll kommende torsdag, men maatte nesten avbestille den siden det blei flytting saa langt. Men haaper jeg faar time hos ny lege veldig snart, for det er jo litt skummelt aa gaa rundt uten aa vaere sikker paa at alt er bra saa langt ut i svangerskapet.

Maa bare vente til jeg vet hvor jeg befinner meg i landet i neste uke.

Har litt dilla paa frukt om dagen, og det er jo bra. :)

Saerlig moreller, nektariner, og druer :spise:

Egentlig jordbaer og, men sist fant jeg en snegl i jordbaerkurva mi. Nedtur. For ikke aa snakke om vill panikk. :redd:

Naa venter jeg bare paa at sugar daddy skal komme hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med helsevesenet i Norge? Naar ble alle saa totalt inkompetente?

I dag ringte jeg sykehuset jeg TRODDE det var sokt fodeplass til meg paa.

Forst ble jeg satt over i hytt og pine uten aa engang faa opplyst HVEM jeg blei satt over til.

Til slutt fikk jeg snakke med noe jeg tror var jordmor in charge. Hun sa at nei, det var ikke sokt om verken planlagt KS eller fodeplass for meg. Det eneste legen min hadde sokt om var en vanlig svangerskapskontroll. ?! Det var jo flott at ingen hadde tenkt aa informere meg om dette da.

Jordmor(?) sa at slikt gjorde de ikke der uansett, saa jeg ville KANSKJE faa et pent avslag i posten paa noe jeg ville da ha trodd var fodeplass. Men de hadde ikke giddet aa starte aa behandle saken uansett.

Jeg er jo fanden hente meg 8 maaneder paa vei naa. Det er jo helt sinnsykt at jeg gaar rundt og har en minste anelse om hvor eller hvordan ungen skal komme ut. Kjenner jeg snart faar panikk.

Jo, ogsaa klarte jeg aa snike meg til en kontroll hos en lege i Stavanger uten aa bytte fastlege i gaar. Legen var redd for mennesker. Han hadde intet aa bidra med. Heldigvis gadd han aa maale blodtrykket mitt. Litt av en aere.

Saa blei jeg sendt til lab'en deres for aa ta blodprover for aa sjekke noe jeg ikke vet hva var. Hadde jo vaert litt kult for pasienten aa vite at "aaja, de skal maale blodsukkeret mitt ja, javel ja, akkurat'n".

Lab dama var sur og halvveis hjernedod. Hun spurte om jeg hadde med meg et skjema jeg aldri hadde hort om foer og om jeg hadde med urinprove. Hadde ingen av delene. Sa det var en hastetime, og jeg rakk ikke aa ta med urinprove, og det andre skjemaet har jeg aldri hort om.

Da snudde hun seg bare vekk og trakk paa skuldrene.

Blodsukkeret mitt var forresten 10.5 denne her gangen, og det var det vissst ingen som brydde seg om. Ingen som i det hele tatt sa at "ja, du har jo litt hoyt blodsukker. Kanskje legen burde vite det ogsaa". Forbannna. :kjefte:

Skal det vaere slik? Er det her normal praksis? Er jeg bare storkrevende og bortskjemt? Faar alle andre ogsaa slik behandling?

Har mest lyst til aa kjope meg ei pakke royk og ei kasse Corona og sette meg paa kaia i Stavanger her i det fine vaeret. :gjeiper:

Men det faar bli en gang jeg ikke er gravid.

Og ja, for aa gjore saken enda bedre, fikk gubben avslag paa arbeidstillatelsen sin i dag. Pga skatteinformasjon firmaet ikke hadde lagt ved soknaden.

Det her blir stas, ja. :popcorn:

Endret av Bolligator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da blir det tilbake til junaten asap. Tror nok det blir best jeg! :)

Da er jeg ihvertfall sikra KS og ultralyd, og slipper aa tenke noe mer paa det.

Mannen har faatt tilbake gammel jobb i Austin, eller dvs samme firma, men NY og mye BEDRE jobb. Da loser alt seg. :danse:

Han skal lede et prosjekt for aa utvikle en ny type straalingsverktoy innen oljebransjen. Liiiite fancy da! :briller:

Naa er jeg bare kjempeglad. Ingen bekymring for KS, ny jobb, vi kan leie et helt hus med stor hage og faa istand et skikkelig barnerom. :babysmokk:

Bedre seint enn aldri.

Maa bare faa alle trygt over fjorden igjen, saa blir det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Om under 40 timer er vi ferdige med aa vente paa den lille bolla.

Planlagt keisersnitt satt til torsdag 1. September klokka 07:30.

Vi fikk bestemme dato selv.

Legen min sa han anbefalte alle sine pasienter keisersnitt. Mye enklere for alle. Mindre stress. Snillere mot kroppen. For et fantastisk land USA er, gitt! :rodmer:

Guri, saa beroligende. Ingen bekymringer. :)

Skal ligge 3 dager paa sykehuset, familierom. MED room service.

Det blir ei jentebolle. Vekt estimert til 6.6 pund. Alle lemmer maalt til gjennomsnitt, men litt korte bein. Gjennomsnittlig mengde fostervann.

Det er saa kjekt at de maaler alt saant her. Hvorfor gjor man ikke det i Norge og?

Barneseng er paa plass ferdig redd opp. Alt av babyklaer er vaska. Bleier har vi kjopt inn. Navn er bestemt. Svigers er her allerede og venter i spenning sammen med oss.

Alt er klart. Bare timer igjen.

Kjenner meg mentalt klar ogsaa. Det tok litt tid aa venne seg til tanken, men alt falt paa plass til slutt. :)

Det blir nok bare bra det her, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Naa er den lille jenta vaar 2 mndr gammel allerede! :rodmer:

Den lille Junebillen som pappaen kaller henne i mangel paa en god oversettelse for june bug.

Naa er jeg alene hjemme med henne for forste gang, for pappa maatte til Colorado med jobb. Og det gaar faktisk over all forventning. Jeg grua meg en del siden hun har blitt saa avhengig av pappaen sin.

De sover sammen hver natt, saa han er igrunn like mye mamma som meg :fnise:

Fram til naa har alt vaert veldig slitsomt.

I tillegg til keisersnitt recovery, saa fikk jeg isjas fra helvete samt skiveutglidning i ryggen. Amminga var ogsaa veldig vond, og vi fikk det aldri helt til, saa jeg endte opp med aa pumpe.

Maatte se meg nodt til aa stoppe det ogsaa pga relaxin i kroppen som gjorde at isjasen aldri ble bedre.

Synes det var veldig skummelt aa ikke klare aa komme meg opp av senga etter en lur midt paa dagen. Tenk om det skulle skje noe.

Men naa er det ihvertfall mye bedre, og alle er happy! :)

Trives kjempegodt som mamma. Det kjentes helt naturlig fra dag 1 :rodmer:

Saa er jeg saa heldig aa ha en mann som ogsaa har tatt 50% av mammrollen. Han lar meg sove hele natta omtrent annenhver natt. Jenta sover inntil brystkassa hans hver natt og vaakner opp med nevene fulle av haar hu har roska ut i lopet av natta :fnise:

Han har "hjemmebabysvomming" med henne i badekaret. Bytter bleier som en helt (han maatte laere meg aa skifte bleie). Han overtar ansvaret naar han kommer hjem fra jobb og har henne hele kvelden frivillig.

Saa jeg er kjeeempeheldig! :yvonne:

Naa skjonner jeg virkelig hvor slitsomt det maa vaere aa vaere alenemor. Det staar det virkelig respekt av!

Ellers er det kontroll hos barnelegen den 3. Er saaa spent paa hvor mye hun har vokst og lagt paa seg. Snart er 0-3mndr storrelsene for smaa for henne. Spennanessen!

Blei mye babbel naa ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vaert ute i det fine vaeret.

Eller, ute og ute. Vi trilla rundt paa Macy's for litt nye omgivelser.

Temperaturen laa paa 26 varme celsius ute, og det er saa deilig! For da kan vi bare bytte bleie i vogna ute paa parkeringsplassen om vi vil. Kjempegreit! :)

Menne.. Jeg maa si at Simo vidunderet er ganske tungt aa ha med paa tur. Vi har en Suburban som er ganske hoy, saa jeg maa bruke rampe.

Men rampa begynte aa knase litt i dag. :fnise:

Jaja, det faar gaa, for jeg elsker den vogna!

Ogsaa er det saa morro naar folk stopper meg og spor hvor i alle dager jeg har faatt tak i noe slikt og om det er "saann de bruker i England". :fnise:

Folk assa.

Ellers har den lille jenta vaar begynt aa smile massemasse! Litt glad-hyl i ny og ne, men sjeldent. Er det ikke snart paa tide med litt mer stemmebruk? Og latter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...