Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 14 (blir 15) som har lyst til å begynne på p piller for å kunne slippe å ha mensen på ferier i sommer. Men jeg vet ikke hvordan jeg får tak i det eller hvordan jeg skal spørre mamma. Jeg har hørt at man kan bli feit av p piller, er det sant? for da tror jeg ikke det er verdt det.

Plis svar, og si hvilken som er best og billigst eller noe sånn viss du har erfaring:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på din alder, er vel rundt 8 år siden, så dro vi på helsestasjonen og spurte etter resept :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Du får som regel p-piller på helsestasjonen for ungdom i din kommune, mener å huske de billigste er gratis for de under 20 år (var det ihvertfall i noen kommuner inntil nylig...) De jeg bruker som er billige Loette koster vel rundt 200 kr for 3 mnd (er godt over 20 år)...

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Du får som regel p-piller på helsestasjonen for ungdom i din kommune, mener å huske de billigste er gratis for de under 20 år (var det ihvertfall i noen kommuner inntil nylig...) De jeg bruker som er billige Loette koster vel rundt 200 kr for 3 mnd (er godt over 20 år)...

Se link her: http://www.ung.no/prevensjon/1494_F%C3%A5r_dekket_deler_av_utgiftene_til_p-piller.html

Skrevet

Det er absolutt ikke å anbefale å bruke p-piller kun for å slippe mensen under ferien. P-piller inneholder mye hormoner som ikke er sunt for kroppen din. Det finnes en rekke bivirkninger man kan få med P-piller, blant annet økt apetitt og humørsvigninger. Og risikoen er der for å få blodpropp.

Vent med p-piller til du begynner å ha sex. De er laget for å hindre uønsket graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med slavinnen. Det er primært for å hindre uønsket graviditet, så vent med det til du begynner å ha sex. Hvis du veldig gjerne ønsker å utsette mensen din når du er ute og reiser finnes det et reseptbelagt legemiddel som heter "primolut". Dette preparatet utsetter mensen, og fungerer på mange måter slik som p-pillen, men du slipper ihvertfall å ta det hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...