Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det en fordel å være mann, da kan man data i alle fall ;)

Har møtt noen sånne karer, og alle har blitt helt stum når det viser seg at jeg har like god, og ofte bedre peiling på data enn dem. Det som kjennetegner dem er at de er stor i kjeften og tror utovertiss automatisk betyr mer kunnskap. Ellers har de lite å fare med. Menn med peiling på data har såpass peiling at de vet at det også finnes damer med interesse for og kunnskap om PCer, så de er ikke så bråkjekk og frekk i kjeften.

Jeg har forresten begge deler, men foretrekker laptop fordi jeg liker bedre å sitte i godstolen/sofaen å leke med dataen enn foran en pult. Stasjonær PC i stua kommer ikke på tale. Jeg spiller bare spill som krever medium mye fres, og har skaffet meg en laptop som klarer f.eks. The Sims 3 og AOC med grei grafikk uten å gå helt i sirup eller krepere. Den fungerer svært bra til mitt bruk, så den gamle stasjonære blir nok etterhvert kassert.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Har begge deler jeg,og bruker den stasjonære når jeg er hjemme.På den kan jeg spille og gjøre alt annet jeg vil.

Har også en laptop,men den kjøpte jeg billig siden jeg kun ville bruke den til enklere ting.Er veldig greit å ha den også sånn at jeg kan ha den med meg når jeg vil det :)

Dessuten er det vel ikke nødvendigvis sånn at det å være mann henger sammen med det å ha kunnskap om data.Her i huset er det omvendt selv om jeg kun har ok peiling på data,men han har rett og slett ikke peiling og jeg må ofte hjelpe han med saker og ting :)

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Bærbar er jo så mye mere praktisk. Jeg kan ha med meg laptoppen over alt, det kan man ikke med en stasjonær pc. Stasjonær tar også opp veldig mye plass. Jeg har ikke den største leiligheten så det hadde blitt trangt om plassen hvis jeg skulle hatt pc pult her også.

Skrevet

Synes det er ekstremt få uavhengig av kjønn som IKKE eier en laptop, jeg!

Og når jeg prøver å tenke etter, er de flere jenter enn gutter i min omgangskrets som har stasjonær. Fotografer, ingeniører, ei som driver med serviceelektronikk, et par grafikere etc.

Kjenner kanskje 3-4 menn jeg kjenner som har stasjonær, og halvparten av dem vet knapt nok hva ctrl-alt-del gjør! :fnise:

Så "fasiten" som blir presentert av en fyrrig provokatør her, faller nok på stengrunn som tilfeldigheter! ;)

Men hvis man skulle tatt TS' "statistikk" kunne man også dratt inn et samfunnsperspektiv i at flere kvinner må ta med seg jobben hjem, da det er påkrevd at vi yter fullt både i forretningslivet og på hjemmebane. Så da er det mest praktisk med laptop!

Skrevet

Ja takk begge deler sier jeg. ;) Jeg har en laptop i stua for lett surfing og en stasjonær på hjemmekontoret, foretrekker helt klart den stasjonære da jeg er en gamer.

Gjest grønnfi
Skrevet

Det er lettere å ha laptop når vi flytter ut fordi gubben bruker sin stasjonere til å chatte med hundrevis av nakne damer omgangen.

:popcorn:

:skratte:

Jeg har et eple og det er min 4 laptop. Jeg reiser mye og har endel jobbmøter, kan ikke bare dra med den stasjonære på lunsjmøter :gjeiper:

Og hjemmekontoret mitt er sofaen/spisebordet, det blir litt voldsomt med en stasjonær midt på stuebordet.

Skrevet

jeg har en Mac og en laptop, samt to stasjonære i tillegg til 3 stasjonære på jobben som har hver sine oppgaver. Hjemme bruker jeg den stasjonære når jeg skal jobbe, den andre er sjelden i bruk. Laptopen er koblet til tvn, så den har sin oppgave, og macen bruker jeg til bilder og småplukk, mens iPaden brukes til surfing, spill - ju name it.

Skrevet

jeg har en Mac og en laptop, samt to stasjonære i tillegg til 3 stasjonære på jobben som har hver sine oppgaver. Hjemme bruker jeg den stasjonære når jeg skal jobbe, den andre er sjelden i bruk. Laptopen er koblet til tvn, så den har sin oppgave, og macen bruker jeg til bilder og småplukk, mens iPaden brukes til surfing, spill - ju name it.

Herremin.. det var mye datautstyr... trodde jeg hadde mye jeg, men du slår meg ned i støvlene!

Skrevet

Etter siste opprydning/effektivisering er jeg nede på bare to stasjonære og tre bærbare i bruk :)

Skrevet

Samboeren har en svær stasjonær en.. Aner ikke hvorfor han trenger det, da han har laptop, men han trengte nå det da.

Selv har jeg en liten laptop som kan være med i sofaen, på kjøkkenet, i bilen.. Veldig kjekt :)

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har en svær stasjonær en.. Aner ikke hvorfor han trenger det, da han har laptop, men han trengte nå det da.

Du er en kvinne, kvinner skjønner seg ikke på slikt.

Skrevet

Du er en kvinne, kvinner skjønner seg ikke på slikt.

Det sier han og :fnise:

Skrevet

Samboeren min har stasjonær som han har bygget selv og den brukes til PC-spilling ol.

Jeg kjøpte meg laptop for å bruke på skolen, i tillegg er det så praktisk å sitte i sofaen med den i fanget mens jeg surfer på nettet.

Det mest avanserte jeg gjør på laptopen er å spille backgammon og hjerter, så jeg har ikke behov for en stasjonær.

I tillegg er vi 3 stykker på 45 kvadrat, så plassmangel er også en årsak. :gjeiper:

Skrevet

Herremin.. det var mye datautstyr... trodde jeg hadde mye jeg, men du slår meg ned i støvlene!

Jeg er litt geek og jobber i bransjen, så da blir det litt :) Samboeren min har kun en laptop :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Pft. Vi har hver vår stasjonære (nettopp oppgradert begge to), begge har to skjermer. Videre har vi en filserver og en TV-PC. Laptoper gidder jeg ikke telle opp en gang, men jeg tror ikke det holder å telle dem på én hånd. For ikke å glemme alle de avdanka delene som ligger på loftet, nok til å bygge iallfall tre funksjonelle maskiner.

Laptopene er forresten ikke i daglig bruk, skal jeg bruke PC foretrekker jeg den stasjonære.

Tablet har vi foreløpig ikke sett noe poeng i noen av oss. Lesebrett, derimot, der har vi vel fire.

Skrevet

Jeg har min laptop med på kjøkkenet, senga, doen, treningssykkelen. Jeg klarer ikke gå fra spennende diskusjoner her på kg, så da er jeg må jeg kunne enkelt ta den med!! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

PÅ DO?!

Skrevet

Pft. Vi har hver vår stasjonære (nettopp oppgradert begge to), begge har to skjermer. Videre har vi en filserver og en TV-PC. Laptoper gidder jeg ikke telle opp en gang, men jeg tror ikke det holder å telle dem på én hånd. For ikke å glemme alle de avdanka delene som ligger på loftet, nok til å bygge iallfall tre funksjonelle maskiner.

Laptopene er forresten ikke i daglig bruk, skal jeg bruke PC foretrekker jeg den stasjonære.

Tablet har vi foreløpig ikke sett noe poeng i noen av oss. Lesebrett, derimot, der har vi vel fire.

Ja, det får'n si!

Har bare 2 laptoper (en mac og en PC), 1 miniPC, iPad og TV som jeg kobler en av maskinene til noen ganger. + stasjonær med 2 skjermer på jobb da. (Og smarttelefon - men det tells vel ikke.)

Skrevet

Venninnene mine har laptops fordi de synes stasjonære pc'er og skjermer er så store og stygge (deres egne ord) samt at de vil ha muligheten til å ta med seg i pc'n i huset/ut.

I vår lille leilighet har jeg en stasjonær jeg bruker til daglig og til gaming, kjører en-skjermsoppsett akkurat nå, men tenker på å få inn en ekstra Benq 2420. Samboeren min har sin stasjonære på samme bord. Vidre har vi server, mediasenter, laptop til kjøkkenet (kjekt når jeg lager mat/trenger oppskrifter), laptop til soverommet og 3-4 gjestelaptops. Jeg har 2 laptops i tillegg, til hvert sitt bruk, og samboeren har 2-3. Og så har vi en søt liten tab. :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har stasjonær, laptop, minilaptop og iPad. Bruker stort sett bare den stasjonære og iPaden. Synes egentlig ikke man trenger laptop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...