AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Hva er det med damer og laptop? Omtrent alle damer jeg vet om som har pc har en laptop. Nesten ingen har stasjonær. Men når det kommer til menn så har de fleste stasjonær. Vet at det er også menn som har laptop (sier ikke at det kun er for damer heller), men hva kommer dette av? Hvorfor har så mange damer laptop fremfor menn?
Lovesound Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde stasjonær pc fra jeg var 15 år og frem til jeg ble 21. Da spilte jeg en del pc-spill og trengte da en kraftigere pc for å kjøre en del av disse spillene. Nå foretrekker jeg laptop siden jeg ikke spiller så mange krevende spill lenger, og fordi at det er mer praktisk. Det er veldig greit at man kan ta den fram når man bruker den, og gjemme den bort etterpå. En stasjonær pc tar plass, og det ser ofte rotete ut i stua med en stasjonær pc (med mindre man har et annet rom å ha den på). Og det at det er mer praktisk vil jeg tro er en av hovedårsakene til at kvinner velger laptop foran stasjonær pc. 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Damer kan ikke så mye om pc. Da blir det enklere for dem med en bærbar.
Gjest bazibaz Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har inntrykket av at det er mer interessebestemt enn kjønnsbestemt. Men så har det seg jo sånn at det er en større andel gutter/menn som interesserer seg for data/spill i forhold til jenter/damer.
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Det kan ha noe med det at det er færre kvinner som spiller PC-spill. Som regel bruker man jo en stasjonær PC til spill dersom man har den hjemme. På jobben bruker mange kvinner også stasjonær.
Lumê Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har både bærbar og stasjonær. Den bærbare til lett bilderedigering og nettsurfing, den stasjonære til tyngre bilderedigering og spill Kjekt å slenge seg ned i sofaen med laptopen og slappe av etter en arbeidsdag istedenfor å sitte oppreist enda flere timer foran pc :gjeiper: 2
Anglofil Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har begge deler, men foretrekker stasjonær helt klart. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Som nevnt er jo dette opp til interessen for pc. Menn er jo som kjent veldig glad i tekniske duppeditter. Selv har jeg en kraftig laptop som jeg kan spille på om jeg vil, eller sitte i sofaen og surfe. Samboer har en stasjonær han aldri bruker og en laptop. Stasjonæren har han kun for å kjøpe nye deler til.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Det er lettere å ha laptop når vi flytter ut fordi gubben bruker sin stasjonere til å chatte med hundrevis av nakne damer omgangen. 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde stasjonær fra 486`en og frem til Barton 3000. Så ingen hensikt i å ha stasjonær når tilbud om bildelagring ble på nett. Hadde ikke lenger behov for lagringsplassen de stasjonære gir da.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde stasjonær fra 486`en og frem til Barton 3000. Så ingen hensikt i å ha stasjonær når tilbud om bildelagring ble på nett. Hadde ikke lenger behov for lagringsplassen de stasjonære gir da. Nok en kunnskapsløs kvinne. De fleste bærbare kan ta to, noen tre, harddisker i dag. De største til bærbare er på 1TB. Ganger tre blir det 3TB (eller vel, 2.9TB). Bærbare kan romme enormt med plass de også. Noen ganger er det en fordel å være mann, da kan man data i alle fall
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Nok en kunnskapsløs kvinne. De fleste bærbare kan ta to, noen tre, harddisker i dag. De største til bærbare er på 1TB. Ganger tre blir det 3TB (eller vel, 2.9TB). Bærbare kan romme enormt med plass de også. Noen ganger er det en fordel å være mann, da kan man data i alle fall Nå ja, de første laptop`ene hadde ikke på langt nær slike tall som du nevner her. Jeg svarte på hvorfor jeg skiftet til laptop den gangen. Man kan ikke sammenligne med dagens!
Gjest bazibaz Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Noen ganger er det en fordel å være mann, da kan man data i alle fall Ikke nødvendigvis. Vet om nok av menn som ikke kan data i det hele tatt. Kvinner er fortsatt i flertall, men å være mann er absolutt ingen garanti for at man kan det. 4
Mynona Skrevet 28. juni 2011 #14 Skrevet 28. juni 2011 Tja.. jeg bruker spisestua som "kontor" hvis jeg driver med sånne ting, og synes ikke det er så stilig å ha en svær data midt på spisebordet. Litt slit å måtte koble fra hverandre en stasjonær hvis man skal ha gjester for å gjemme den på soverommet f.eks. Laptopen har jeg med meg på skolen, sitter i sofaen med å surfer, jeg spiller ikke, har ekstern trådløs harddisk på 1TB i tillegg, så jeg har plass til alle de 10-tusenvis av bildene mine, og jeg kan legge laptopen i en skuff om jeg må rydde den bort. Stasjonær har jeg på jobb. Også synes jeg ikke det er så sesielt morsomt å kjøpe deler til harddisken å bytte ut og bygge ut osv.. Eneste jeg kan tenke meg å bytte på en PC er batteri når den tid kommer. 1
Dragonfly84 Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har laptop fordi den er grei å ta med seg, fordi jeg nesten ikke spiller spill, og den laptopen jeg har (aspire 5742G ) fungerer helt fint til alt jeg trenger den til. Stasjonær hadde tatt altfor mye plass, er kjip å ha med seg på bussen og er ikke noe særlig å ha på fanget om kveldene.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde stasjonær pc, men min eks kastet den i gulvet og den ble ødelagt. Det var en pc jeg hadde bygget opp selv med hjelp fra sønnen min. Jeg mistet motivasjonen til å bygge den opp igjen, det av den som enda fungerte. Nå har jeg laptop.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #17 Skrevet 28. juni 2011 Jeg hadde stasjonær pc, men min eks kastet den i gulvet og den ble ødelagt. Det var en pc jeg hadde bygget opp selv med hjelp fra sønnen min. Jeg mistet motivasjonen til å bygge den opp igjen, det av den som enda fungerte. Nå har jeg laptop. Den kan også kastes i gulvet vet du? Jenter...
feuerstein Skrevet 28. juni 2011 #18 Skrevet 28. juni 2011 Nok en kunnskapsløs kvinne. De fleste bærbare kan ta to, noen tre, harddisker i dag. "De fleste" er vel å ta litt hardt i? Skal man ha to disker er man vel stuck på slepbare maskiner på 15" og opp? Hvilke kan ha tre disker? Forøvrig ser jeg at billige hovedkort til LGA1155 har 6 SATA-porter, 3.5" ser ut til å leveres med opptil 3 TB kapasitet, så da har selv enkle stasjonære muligheten for 6 ganger lagringsplassen til en slepbar med 3*2.5".
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #19 Skrevet 28. juni 2011 Med en leilighet på 40m2 har vi bare plass til en stasjonær PC. Den er jo på alle måter like mye min som den er samboeren min sin, men fordi jeg har en kraftigere laptop enn han har, får han bruke den mest (vi spiller ofte sammen, og hans laptop slår seg bare av). Når vi en gang får oss noe større, skal jeg ha min helt egen stasjonære PC. Gleder meg, for jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig når samboeren sitter fremfor to digre skjermer og jeg må ta til takke med en på 15.6"
Gjest Cipheria Skrevet 28. juni 2011 #20 Skrevet 28. juni 2011 I dag er det vel egentlig ikke så stor forskjell på laptop og stasjonær. Jeg falt for det praktiske ved en laptop da jeg kjøpte min første til 21 000. Ikke noe å si på kraften, gikk fint å spille spill på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå