Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takketakk :strix: Vi får nå se hva dagen bringer..Med to unger i hus og minimalt med penger blir det vel ikke den helt store markeringen er jeg redd :sjenert: Kjære har ytret ønske om kinesisk til middag idag, så jeg får vel ta en telefon når klokka nærmer seg arbeidsdagens slutt! Veldig greit med take-away må jeg si, det liker vi :ler: Skulle gjerne gått ut og spist på restaurant istedet, men det får vi gjøre på lønningsdag om en uke, og feire litt på etterskudd :jepp:

Har vært på helsestasjon med Liten idag, vitale mål er 56 cm og 5260 gram - ei lita flis av en baby :rodmer: Hun følger kurven sin helt fint og er veldig ajour i forhold til utvikling, så det var bare ros å hente :hoppe: Jeg spurte om jeg skulle introdusere grøt nå når hun blir 4 mnd, siden jeg synes hun legger litt lite på seg, men HS sa hun la nok på seg så jeg kunne bare vente med fast føde så lenge det fortsatte sånn! Vii skal trappe ned på den tette oppfølgingen nå, siden hun ikke ligger etter på noen måte mtp at hun er prematur - snarere tvert imot sa HS :nigo: og skal ikke inn igjen nå før midten av oktober. Da er det time med fysioterapeut, og så er det 5 mnd kontroll og vaksine igjen i november :haar:

Imorgen skal vi til kiropraktor igjen, gruer meg litt siden jeg har slurvet med øvelsene jeg fikk :sjenert: I tillegg kommer vaskeengelen, så vi må finne oss husrom annetsteds etter kiro-timen.....Får vel strekke huset litt ekstra så det er klart for vasking, pluss hente ulltøyet til storesøster ned fra loftet...synes nettopp jeg pakket det ned jeg :sukk: Denne såkalte sommeren gikk jammen meg aaaltfor fort!!

Nå sovnet Liten, så kanskje jeg bør få unnagjort noe :husarbeid: da?! Har ikke lyst :fnise: Men det er bedre å gjøre det nå enn senere når kidsa er i seng...da kan vi heller ha litt bare-vi-to-tid :hjerte:

Igår hadde vi besøk av et vennepar, koselig det altså, men hun er så inn i granskauen høylydt, så hun vekket jo Liten gang på gang (hun sov i armene mine siden jeg ikke ville være på soverommet når vi fikk besøk :sjenert:) I tillegg mangler hun litt antenner og tanker om hva man sier og ikke...hun hadde noen "festlige" kommentarer om at hun kunne se at jeg er "førstegangsmamma", og at jeg måtte slappe litt av - på grunnlag av at jeg ikke ville drikke varm te med Liten i armene, at jeg ga henne pupp hver gang hun knirket litt og at jeg ikke ville la henne ligge i vogga og gråte på kvelden :kjefte: Spar meg!! Liten får all den mat, kos og nærhet hun vil ha, og hvis hun må puppes i søvn så gjør jeg det! Jeg mener bestemt at babyer/ barn ikke skal gråte seg i søvn, det finnes bedre måter å lære de å finne søvnen sin på!! Og når det gjelder varme drikker og baby i armene sier det seg selv at det gjør en bare ikke, og så viktig er det uansett ikke med den teen at jeg må legge henne fra meg og risikere at hun våkner når hun endelig sover! Bah! Men jeg sa nå hvordan jeg tenkte, og kjære og mannen hennes støttet meg heldigvis :) Skjønner folk bare mener det godt, men trenger de virkelig å legge seg oppi alt bare fordi de har hatt en unge mer enn meg og gjort ting på en annen måte?! Liker ikke å måtte "forsvare" alt jeg gjør bare fordi det ikke er sånn de gjorde! Unger er forskjellige, akkurat som vi voksne er..noen trenger mye kos, andre roer seg fint på egen hånd - vi har fått en kosebaby, en varmesøkende missil - og vi nyter det :hjerte:

Dagens utblåsning :fnise: Nå --> :husarbeid: med Liten i Ergoen før jeg skal hente storesøster på skolen klokka 14 ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke at folk får seg til å si alt de sier heller jeg da, men det er kanskje bare meg?

Gjør ting slik du vil med babyen din du. Hvis det blir problemer, så er det jo du som må slite med det og ikke venninna di :ler:

Grattis med bryllupsdag også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dry: Hvordan i alle dager kan folk si sånne ting? :riste:

Åh, lille grynet. :rodmer: A kunne ha spist henne opp i ett jafs. :fnise: Bra at hun utvikler seg så bra. :Nikke:

Gratulerer med bryllupsdagen forresten! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat!! Det er det som bøgger meg, kan de ikke bare la være? Jeg har jo ikke akkurat spurt de til råds :kjefte: Jeg må jo se helt hjelpeløs ut som får så mange "gode" råd uten å be om det :klo:

Grynet :hoho: Besteste kallenavnet!! Ja hun er ikke store flisa, men har gode valker på lår og armer selv om hun ikke veier så mye :rodmer: Hun er så fin lille jenta vår, er så utrolig stolt av henne :hjerte:

Har huset for meg selv bittelitt her, storesøster er på turn og kjære "skulle bare stikke innom en butikk" på veien hjem :fnise: Han er søt da, som ikke kan komme hjem uten gave på bryllupsdagen :rodmer: Han er jammen en fining han også!!! Jeg gnafser nystekte pizzaboller og nyter synet av Liten som sover i armkroken min :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Gratulerer med bryllupsdagen vennen! :hjerte:

Vet du, sånne velmenende råd får nok de fleste - uansett. Venninna mi som har fire barn sier at hun fikk en del faktisk med nr. fire også :roll: Akkurat som om hun ikke hadde erfaring liksom... Det er ikke alltid like lett å ikke bry seg, men prøøøøøv!

Kos deg med pizzaboller og gaaaave! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye feiring av bryllupsdag ble det ikke i går, verken på den ene eller andre måten :sjenert: Liten har nemlig bestemt seg for å ta kveldene tilbake :dry: Kvart på 11 sovnet hun, etter å rasende ha prøvd å overbevise pappaen sin om at hun ikke trengte sove....det var tøft å sitte inne i stua og høre henne skrike, men jeg vet hun var mett, tørr og trøtt, og at hun lå trygt i armene til pappaen sin, så hun hadde det ikke vondt! Men sta - ja det er hun :daane:

Idag har vaskeengelen vært her igjen, og mens hun vasket gikk jeg l-a-n-g tur i PØSREGN :regn: med Liten sovende søtt i vogna og vovvis som tasset fornøyd avgårde ved siden min :nigo: Etter 1 1/2 time i regnet var både jeg og vovvis våte til skinnet, og det var deilig å komme seg inn i varmen! Først litt mat for både liten og stor før klokka var såpass at vi skulle til kiropraktor - og jeg er FRISKMELDT :hoppendeglad: Endelig kan jeg begynne å trene igjen, nå gjenstår bare organiseringsbiten; hvor gjør jeg av klistremerket mitt imens?! Hun tar jo ikke flaske heller, så hvis hun finner ut hun er sulten mens jeg er borte kan det bli ille å være den som passer henne :fnise: Det får vel bli kjære som tar henne i begynnelsen, så får jeg heller trene på ettermiddagen..selv om det jo hadde vært deilig å gått på formiddagstimene..men det går ikke så lenge hun nekter å ligge i vogna uten at den er i bevegelse :sukk: Målet mitt er å komme meg på trening 2 ganger i neste uke :) Så får vi se...

Snart kommer bestis på besøk, gleeeder meg :hoppe: Og senere skal jeg på fotpleie :hoppendeglad: O' lykke!! Men frem til det skal jeg bare slenge meg på sofaen :veslejenta: og kose meg med sovetrollet mitt :rodmer:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så deilig å være friskmeldt! Du får nok til organiseringen etterhvert, det er vel ikke bare Liten som er sta....? :sjenert:

Håper du har en strålende torsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir storstas å trene igjen, dog på et litt lavere nivå enn ifjor på samme tid :fnise: Må nøye meg med 1 sal-time og 1 spinningtime i uka..pluss turene jeg går hver dag da ;) Så nå studeres timeplanen nøye sånn at jeg får plukket ut de to viktigste timene :)

Skikkelig sløvedag her idag, lå lenge i senga og har bare kost oss etter vi sto opp også :nigo: Fikk brettet et tårn med klær og tatt utav/satt inni oppvaskmaskinen mens Liten sov i bæreselen, også skal vi gå oss en god tur....må bare kose litt til :rodmer:

Igår var jeg og fikk stelt føttene mine :strix: Så nå tasser jeg rundt på puselabber, barføtt, bare for å nyte synet av atter en gang velpleide føtter :fnise: Enkle gleder!! Bestis passet Liten mens jeg var på fotpleie, og det gikk kjempefint :hoppe: Når jeg kom hjem satt hun i sofaen med Liten sovende i armene sine, godt pakket inn i dyna med kosekluten presset mot den lille nesen :rodmer: Goingene mine!

Nå er det bare 5 dager til lønn, og jeg har en liste lenger enn et vondt år over hva jeg MÅ kjøpe...Nye håndklær og kjøkkenhåndklær, treningsklær, sokker og undertøy pluss en bukse til meg selv og ullundertøy til Liten og Storesøster :daane: Det var den lønna :shoppe: Skal sjekke Ellos sine sider etter treningsklær da, så slipper jeg å betale de med lønna mi :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde ikke tid til å vente på puppen engang, så idet jeg løftet henne opp sugde hun seg desperat fast i det hun kunne få tak i der og da - haka mi :ler:

:ler: De er rare, disse småttingene! Misunner deg at du kan ha vesla så mye i Ergo'en. Jeg vet ikke om jeg får det helt til, jeg. Synes det ser ut til at "alle andre" babyer liker seg så godt i bæresele, men her er det ikke så gode erfaringer. Håper det går seg til mer når hun er litt større, for er jo så praktisk!

I samme situasjon her med lønna gitt, 5 dager igjen og nesten tom konto nå. Og en laaang liste over ting som må kjøpes! Merker godt den 80 %-lønnbiten. Det hjelper kanskje ikke på med dåpsselskap, storebrorbursdager etc heller.

Håper kveldene straks bedrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg får det helt til jeg heller MellonCollie, bekymrer meg hele tida for at hun siger for mye sammen når hun sover (mtp pusting og sånn...) at hun blir for varm, eller sitter skeivt osv..så jeg hipser og hapser på henne hvert 5. minutt :fnise: Men hun liker seg oppi der, det gjør hun, og uten den hadde jeg omkommet på flekken (eller ihvertfall bare kunne glemme å gjøre annet enn å sitte med Liten i armene :roll: Hun er ikke en "sånn" baby som en bare legger fra seg :sjenert:)

Ah, de pengene :dry: Alle burde jo skjønne at når vi går hjemme så trenger vi MER penger enn når vi jobber - ikke mindre :ler: Jeg får dra frem ullklærne fra loftet og gå gjennom hva Storesøster egentlig trenger, sammen med henne..vi er nemlig ikke alltid helt enige om hva hun trenger og ikke :fnise: Så får jeg sette opp ukesmenyer igjen, for å se om jeg klarer å spare inn litt på matbudsjettet :daane: Mat er piske døtte meg dyrt altså!!! Har en sånn kalender/ familieplanlegger som jeg tenker å plotte alt inn i; treninger, aktiviteter, avtaler og meny..strukturere meg selv litt rett og slett :ler: Nei, nå må jeg lage middag :bond: Kjære er hjemme om....shit, 10 minutter :hoho: Må visst vente litt på middagen idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oddsen er lik null for at jeg får gå i klubb ikveld :sjenert: Kjenner det på gikta :tunge1: Ikke for å være negativ altså :fnise: men denne ungen er håpløs :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja til mer penger i permisjon! Det er jo bare sååååå dyrt :daane: Merker det allerede jeg og jeg ha jobbet i en uke! ;)

Håper du kom deg i klubb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...