Diddles Skrevet 8. april 2014 Forfatter #2561 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har bare sett 6 episoder enda, men merket allerede 10 minutter uti første episode at dette var noe for meg Jeg prøver det jeg kan å leve sunt, men kresen som jeg er på påleggsfronten er det en liten utfordring..jeg simpelthen elsker brunost f.eks, og det er jo merka med et stort, rødt NEI på Grethe Roede sine sider Ost i forskjellige varianter er vel stort sett det jeg har tydd til på knekkebrødene mine, men nå er jeg altså igang med "påleggstilvenning" Egg går det endel av, og nå de siste dagene har jeg testet ut kjøttpålegg..det er jeg ikke så glad i at det gjør noe, men Gilde sine Løvtynn-kjøttpålegg går an Prøver å overbevise meg selv om at jeg synes det er godt, men det blir å dra det litt langt I "belønning" for å spise kjøttpålegg gir jeg meg selv gresk yogurt med valnøtter og bringebær på, det er så godt at jeg nesten kunne spist makrell i tomat eller leverpostei for å få det.....men bare nesten Og det regna idag tidlig så da kjørte jeg til jobb Kansje imorgen, da slipper jeg å sykle bort i Liten sin bhg først..! Nå er det kveldsstell på gang her, Lille Møkkete Barnehageunge skal lokkes inni dusjen, for så å lokkes utav igjen - helst før klokka 18 Nå er hun ihvertfall forberedt på dusjing, så får vi se når denne episoden av Lille Prinsesse er slutt.....jeg har mine tvil om hvor knirkefritt det kommer til å gå, hun er...tja...mindre samarbeidsvillig idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. april 2014 #2562 Del Skrevet 8. april 2014 Hvordan gikk dusjprosjektet? Så søt du er som driver med påleggstilvenning med belønning! Før jeg ble gravid fant plutselig en salami jeg likte, men nå husker jeg ikke hvilken det var. Orker ikke å smake meg gjennom alle de vonde for å finne den igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. april 2014 Forfatter #2563 Del Skrevet 8. april 2014 Haha, det gikk som forventa...fra "eg TENGE IKKE å dusja!!!" til "detta va hæligt" til "eg E IKKE FÆDIGE!!!" Men alt i alt, ikke verre enn jeg tenkte i utgangspunktet...ikke bedre heller akkurat Hun er nå den hun er, Lille Tordensky Påleggstilvenning med belønning må til Belønningen i og for seg er vel egentlig en sunn kropp, men det blir for "diffust"...jeg trenger noe håndfast, og helst spiselig Matvraket...... er igang, kjøkkenet er ryddig og rent, gulvene er støvsugd og to maskiner klær er vasket + jeg har sneket inn litt påskepynting Så gjenstår noe som føles som uoverkommelige mengder med klær som skal brettes og legges på plass og et bad som må både ryddes og vaskes før jeg sier meg fornøyd! Men da er det beina høyt og Grey`s Anatomy for alle penga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. april 2014 #2564 Del Skrevet 9. april 2014 Du er jammen rar som ikke liker pålegg! Det er jo så mye godt pålegg! Men gresk yoghurt vil du ha.... Vi kan gjøre en deal, jeg kan spise pålegg for deg, så kan du spise yoghurt for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. april 2014 Forfatter #2565 Del Skrevet 10. april 2014 slapp som et slips, hoster og nyser Jeg orker ingenting Da er det slitsomt å være hjemme med Liten..hun er nemlig heller ikke i form, men har litt mer piff enn mammaen sin! Nå har jeg bestukket henne med ostepop og film alt for å slippe å bevege meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. april 2014 #2566 Del Skrevet 10. april 2014 Høres lurt ut God bedring, håper formen blir bedre fortere enn fortest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. april 2014 Forfatter #2567 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Liten sov fra 19.15 -10.45 inatt Jeg fikk helt paddesjokk når jeg kikka på klokka!! Deilig da Jeg trengte den!! Formen min er fortsatt så som så, men jeg er ikke fullt så slakk som jeg var Fortsatt tett, hoster og nyser, men orker ihvertfall noe annet enn å bare sitte der! Ute pøser regnet ned, gudene skal vite at jeg har ikke videre lyst å ta den forkjølte kroppen min med ut - men jeg slipper jo ikke unna..Liten har nemlig lyst å gå ut i "været" som hun kaller det når det regner Noen er mer glad i sølepytter enn andre!! Enn så lenge er frokosten akkurat inntatt og hun har fortsatt pysjen på.. Endret 12. april 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2014 #2568 Del Skrevet 12. april 2014 Kvart. På. Elleve?? Det fortjente du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. april 2014 #2569 Del Skrevet 12. april 2014 Øøøh, 10.45?! Hva hadde du putta i kveldsmaten?? Her er vi superfornøyde om S sover til klokka er 7... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. april 2014 Forfatter #2570 Del Skrevet 12. april 2014 det er jo ikke akkurat hverdagskost at hun sover s-å-å lenge da..men vi er velsignet med ei jente som gjerne sover til 9 i helgene, så klage - det gjør vi sjelden Men hun spiste altså en diger skål "babygrøt" (den fra Småfolk) til kvelds Verdt å prøve kanskje?! Ikveld er det nissegrøt, saft og snop lørdagskostholdet er ikke noe å skrive hjem om hun har en far som ikke holder igjen på noenting på lørdager når jeg sier det er nok godis og står og skjærer eple til henne så går hun til pappaen sin og får marshmallows Mulig jeg må ha en alvorsprat med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 12. april 2014 #2571 Del Skrevet 12. april 2014 Deilig med en fråtsedag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2572 Del Skrevet 16. april 2014 Den følelsen..når du står grytidlig opp for å gå på jobb..dusjer, kler deg, spiser frokost, drikker kaffe..god tid!! Så kommer jeg på jobb, der er ingen barn - bare en haug med voksne!! Og vips var jeg hjemme igjen Nå skal jeg slenge meg på sofaen og se Gossip Girl mens resten av huset sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2573 Del Skrevet 16. april 2014 Ny seng på gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2014 #2574 Del Skrevet 16. april 2014 Ny seng på gang Høres deilig ut! ...og det gjør forresten "jobbdagen" din også. Har dere noen planer i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. april 2014 Forfatter #2575 Del Skrevet 16. april 2014 Nope, no plans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. april 2014 Forfatter #2576 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg elsker å ha fri, og sånn skikkelig fri som nå - ingen planer Liten elsker det også, og hun har trengt det stakkar, så sliten som hun har vært etter den seige forkjølelsen vår Først idag merker jeg at hun er tilbake i form, og nå har hun hatt fri i over en uke Vi har hatt en kjempekoselig dag, strålende ute så vi pakket sekken og dro på "fjelltur" Det skal sies at det er ikke store fjellet, men stort nok for Liten som ikke er videre vant med å gå i ulendt terreng..vi kom halvveis, da var både hun og vovvis helt kjørt, så vi stoppet og spiste appelsinene våre i en solhule vi fant Hjemme igjen lekte hun og jeg katter på trampolinen mens mannen disket opp med kylling og knallgul ris nammis!! Svigermor stakk innom, og vips var kvelden her, det var lett å merke både på Liten og meg Hun sov som en stein klokka 18.30, jeg kom meg litt etter en liten tur ut Frøene vi plantet spirer som bare det, nå er det på tide å kjøpe plantekasser og få de i jorda Gleder meg til å (forhåpentligvis) høste inn egne grønnsaker til høsten!! Jeg begynner forresten å tro at jeg har bært frem (og født) et lite mini-geni Igår når hun satt i badekaret ville hun ha vannkanna si..så sier hun "mamma, kan eg få kammå mi? Kammå? Kannå? Mamma, e de M eller N??" Jeg fikk helt hakeslepp, jeg har nå aldri tenkt over at så små unger klarer å skille bokstaver på den måten Hun driver og spør om hva alt mulig heter, og "smaker" på ordene hun hører for tida, spesielt de hun ikke har hørt før, det er så morsomt Hører henne tutle rundt mens hun sier f.eks "oppvaskbøsjte...oppvaskbøsjte...oppvaskbørrrste...oppvaskkost?!?" Søt mi Imorgen skal vi kjøpe blinkesko!! Det er det siste nye, hun MÅ ha blinkesko - helst igår Så da får vi finne noen fine, og i samme slengen se etter sandaler - for nå er det bare to små uker til vi reiser Værmeldingen for de neste 10 dagene der nede er ikke noe å rope hurra over, men vi krysser alt vi har for at det regner ifra seg nå sånn at sola kan skinne på oss mens vi er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. april 2014 #2577 Del Skrevet 22. april 2014 Så flink og fin Liten er med språkforsking! Ser for meg at det er fantastisk festlig å være publikum til noe sånt! Håper påsken fortsatte å være like nydelig, og at du overlever disse to jobbedagene før det er helg igjen Denne uka har jeg nemlig akkurat like mange jobbedager som deg, så da er jeg ikke like misunnelig som jeg pleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. april 2014 #2578 Del Skrevet 22. april 2014 Tusen takk for den fine dagen vi hadde i går! Jeg tror ikke det er vanlig å kunne forskjell på bokstaver når de er så små altså. Flinke Liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azalea Skrevet 6. mai 2014 #2579 Del Skrevet 6. mai 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #2580 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Mulig det er på tide å oppdatere her før min egen bok faller ut av "Mine innlegg"... Det har vært travle uker med mye jobbmøter på kveldstid og endel sosialt og trening skvist innimellom, så jeg har rett og slett vært trøtt og lei!! Da er jeg ikke så god på å verken legge igjen spor fra meg i dagbøkene til andre - og ihvertfall ikke i min egen!! Men, jeg har ladet godt opp med sol og varme i Italia i en uke nå, så nå er jeg tilbake med ny giv Jeg har de siste dagene - så godt det har latt seg gjøre - prøvd å lese meg opp innimellom for å holde meg ihvertfall litt oppdatert (nå skal det sies at enkelte av dere skravler noe så innihampen at det er omtrent umulig å oppdatere seg uten å bruke resten av mai mnd ) Som sagt har det vært mange møter og greier på kveldstid i april, og ikke for ingenting! Barnehagen jeg jobber i omstrukturerer, og i den forbindelse er det selvsagt mye planlegging..men jeg tror det blir bra, jeg gleder meg ihvertfall - og vet at det gjør de andre også! Så fra høsten av blir det andre boller, da skal jeg tilbake i kokke-uniform og styre kjøkkenskuta i barnehagen! Det har vært et visst tankekaos rundt nettopp dette, for jeg er jo egentlig i bhg for å være sammen med ungene..og vet at jeg utgjør en forskjell for ganske mange unger..og jeg simpelthen elsker å være ute!! ...men samtidig, når spørsmålet dukket opp ble jeg jo interessert! Jeg er tross alt utdanna kokk, og barnehagen trenger virkelig en person med fagkunnskap på kjøkkenet...så etter mye om og men og frem og tilbake og en milliard spørsmål fra min side, takket jeg ja til utfordringen! Det blir spennende!!! På treningsfronten har det gått litt frem og tilbake i april mnd etter at en ekkel bassilusk tok kvelertak på meg i påsken...Det var uhorvelig tungt å komme igang igjen, jeg sleit med tungpusthet i ukevis Men noen økter innimellom ble det tilslutt, mest spinning og..ja - det ble ingenting styrke vel Nå er mai mnd godt igang, jeg hadde med meg optimisme, hoppetau, styrkeøvelser og pulsklokke på ferie - og jammen klinket jeg ikke til med to økter på kveldstid mens de andre grilla Jeg kom varm og svett inn til nygrilla kjøtt, et stort glass rødvin og tente lys på bordet - snakk om digg! Sånn kunne jeg glatt hatt det her hjemme også!! Og hold dere fast; jeg j-o-g-g-a!! JEG.JOGGA!! Hahaha, det er så sprøtt at jeg må le høyt hver gang jeg sier det Jeg er i elendig joggeform, det er ihvertfall konstatert!! Der vi bodde snirklet det seg en smal vei oppover mot "sentrum", det tok vel sånn 4-5 minutter å jogge opp dit, og jeg måtte ha 2 pauser på veien opp *kremt* Makan, skulle trodd all den spinningen og syklingen til jobb hadde gjort sitt til at jeg hadde sånn noenlunde kondisjon, men kroppen min vil bare ikke jogge kom jeg frem til....ryggen klikka totalt etterpå og jeg var helt avsindig støl! Noe av stølheten kom nok fra bulgarske utfall og burpees`ene jeg gjennomførte også, men vondtene i ryggen har jeg ikke vært borti siden qupertesten på ungdomsskolen...kroppen min liker ikke løping! Men jeg skal utfordre meg selv der, og kjøpe noen kjempegode joggesko - alt må jo være bedre enn å jogge i det jeg hadde på beina; GoreTex walkingsko...omg...hvor dum går det an å være lizzm?! Så utfordringen til meg selv - i første omgang frem til sommeren er gedigen - jeg har helt sikkert og garantert gapt over for mye - igjen......men here it goes; * ingen mål om å ta av så og så mange kilo (for face it; da går jeg bare på en smell! Faktum er at vekta står støtt som fjell!) * bedre kondisjon, og da i form av *trommevirvel* løping! Jeg skal starte i det små med turer opp til fjellet bak der vi bor, før jeg skal øke på med jogging når jeg kjenner kondisjonen har steget ett par hakk! Som motivasjon her skal jeg - ikveld - inn på getinspired og snope meg et par deilige joggesko i freshe farger, har man joggesko på bør man jo gjøre det de er beregnet på å gjøre: jogge i dem!! * starte opp med styrketrening - og etterhvert våge å trene styrke a.l.e.n.e i styrkesalen!! * IKKE SPISE SNOP! Jeg vil definitivt kalle det den største utfordringen Jeg eeeelsker jo sjokolade!!!! Her er jeg godt igang, er på 3. uka uten godis av noe slag nå faktisk! Det går mye bær, nøtter og frukt - gjerne i kombinasjon med kesam eller gresk yogurt..men det må jo være sunnere enn snop?! *skratt* Jeg kommer så til de grader til å angre på at jeg har skrevet det ned her inne, for forventningene til meg selv blir tidoblet med en gang jeg har postet en sånn ting til offentligheten! Jaja, nå har jeg sagt det - så da får jeg gjøre det da Liten er et helt eget kapittel, faktisk tror jeg vi etterhvert kunne skrevet en hel bok om sprell, påfunn og utsagn! Jenta er helt ualminnelig skjønn og ufattelig utmattende på en gang!! Med verdens beste og verste humør smeltet sammen til en bergogdalbaneferd der de fleste ville valgt å hoppe av i fart heller enn å følge med videre Hun skravler fra hun slår opp øynene til hun sovner, skifter meninger og ståsted oftere enn jeg blunker og utfordrer meg noe så innihampen på tålmodighetsfronten! Hun har en integritet så sterk som ingenting annet og lar seg ikke rikke når hun først har bestemt seg..at jeg skulle få høre "de bryr eg meg ikke om mamma" og "nei de har eg ikke tenkt, for de vil ikke EG!!!" når jeg gir henne en beskjed i en alder av snart 3 år hadde jeg aldri trodd!! Puh, det skal bli noen tøffe tenåringsår når hun nesten tar knekken på meg som 3 åring Men mammaen blir myk som smør når hun gråter sine største tårer, strekker armene mot meg og hulker frem "jamen eg elske deg jo" når jeg sier nok er nok og går for å være 2 minutter for meg selv Hun er lille tordensky - det kommer hun nok alltid til å være - hvor skremmende den tanken enn er Vi kom hjem fra en uke i Italia sammen med mamma og pappa på fredag. Det var helt skjønt å komme seg vekk litt, litt sol på kroppen og få noen nye impulser! Vi bodde helt utrolig avsides til, faktisk tror jeg vi nådde verdens ende den ene kvelden..Silico heter det der vi bodde, langt oppe i fjellene med en helt enorm utsikt over de italienske alpene..(mens Capraia, med sine 5 hus, ligger enda 4 km lenger oppe - med utsikt over...skog Tenk når strømmen går der oppe da *grøss*) Første kvelden i Silico (en middelalderby med 100 innbyggere) gikk jeg og kjære tur, opp for å kikke litt..det var stummende mørkt, og ikke et menneske å se! De brosteinsdekte, smale gatene var omringet av høye murer og steinhus, kun opplyst av en og annen lampe som gav et heller dunkelt lys Mørkredd som jeg er klamret jeg meg til kjære og fant en viss form for trygghet der..men da han drog meg med gjennom en liten "tunnell" opp mot kirka - og kirkeklokkene begynte å ringe samtidig som det skvatt en katt frem og hveste mot oss - da svartnet det nesten for meg!! Jeg ventet bare på vampyrene og voldtektsmennene ...noen har definitivt sett for mye på skumle filmer og serier!! Ellers spiste vi mye god mat, snakket dårlig italiensk og var mye på farten! Vi fikk med oss de fleste små landsbyer i området og var en tur til Lucca på shopping. Helt til slutt den dagen vi var i Lucca skulle vi opp på bymuren for å kikke, og da gikk vi forbi noen som leigde ut sykler - 6 manns sykler DET ville min kjære far - det MÅTTE vi gjøre; sykle rundt bymuren på en sånn! Så sagt som gjort, vi leigde en 6 mannssykkel, satte Liten i kurven framme på sykkelen og syklet avgårde..Det var opplevelsen sin det, pappa gliste fra øre til øre - rare mannen Bilder kommer på FB for de av dere som har meg der (jepp, jeg er tilbake...jeg holdt meg i 5 mnd, ganske stolt av det!!) Puh!!! Nå gløder tastaturet mitt!! Endret 11. mai 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå