Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Wow, det var lista si! Håper du får tid til å kose deg litt også! Virker sånn, ihvertfall om du klarer å følge noe av det du skriver i det siste avsnittet! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Kjenner jeg meg selv rett så finner jeg meg selv midt oppi alt kaoset, der sitter jeg og storkoser meg - og lover meg selv at neste år, da skal jeg være tidligere ute, sånn at jeg har mer roen og kan kose meg enda mer :Nikke: ….også blir det akkurat likt som de foregående årene :hoho:

….og når det er sagt: Storesøster = pre-teen :daane: Jeg går og graver meg ned! Snott og tårer, vondter her og der og tanker som kommer ingensteds fra :bond: Hun sovna nå…etter mye om og men...og skal opp grytidlig imorgen = morgengretten Storesøster :twisted: er det ikke den ene sovenekteren så er det den andre :krangle::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kjenner jeg meg selv rett så finner jeg meg selv midt oppi alt kaoset, der sitter jeg og storkoser meg - og lover meg selv at neste år, da skal jeg være tidligere ute, sånn at jeg har mer roen og kan kose meg enda mer :Nikke: ….også blir det akkurat likt som de foregående årene :hoho:

Akkurat den der kjenner jeg meg veldig igjen i, ihvertfall på et par områder. Etter at vi flyttet ut av byen har vi plutselig laget en tradisjon for å invitere venner med menn/koner/barn på adventskos hjemme hos oss. Første året var det en enkel måte å få møtt de fleste og gitt bort julegaver og sånn på, og så har det vist seg å bli en knallsuksess for de inviterte (og for oss altså! :ler: ) Poenget er at desember jo som regel er stappfull av greier, og at det blir litt mer enn middels travelt. I fjor før invasjonen kom sverget kjære på at vi ikke skulle gjøre dette flere ganger. Men jommen kommer det ikke en hel bøling i år også :ler: Det er jo koselig når de først kommer (og veldig godt å hvile etterpå!) og det er jo ikke måte på hvor mye skryt vi får for å ta et sånt initiativ, så da frister det jo til gjentakelse. Denne gangen har det ikke kommet flere barn i flokken (antallet har liksom økt år for år tidligere :daane: ) men vi blir fortsatt 13 voksne og 7 barn (i alderen 1-13 år), så det blir nok livlig likevel!! :sjenert::ler:

Og for å sikre at jeg tar vann over hodet denne gangen også, har jeg planer om å prøve meg på minicupcakes av denne typen Jeg innbiller meg at de jo nesten ser ut som :nisselue: hvis jeg får det til! :nigo:

Og til slutt en :klemmer: til både deg og storesøster, det er ikke greit når alt skjer på en gang i kropp og hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: så flinke dere er!! Det høres, ja litt stressende, men superkos ut!!! Red velvet cupcakes er :sikle: men jeg har hørt de er en utfordring å lage ja :fnise: Her er noen andre alternativer som sikkert er greit å få til, og ikke spesielt tidkrevende heller (inbiller jegmeg ihvertfall :ler:) ; marengs juletrær og nisseluer, brownie-nisseluer, pepperkakesnøkrystaller - jeg vil teste ut alle :ler: I tillegg har jeg lyst å lage denne adventskalenderen, men så var det den tiden da :sjenert: Strengt tatt kan jeg vel kjøpe pepperkakehjerter å pynte de, men det er jo ikke det samme :sjenert: Wich reminds me, jeg må sette en gigasvær pepperkakedeig til lørdag…da kan jeg jo lage kalenderen i samme slengen *grublegruble*

Liten sover (!!!) Hun trenger det stakkar, etter 13 timer søvn inatt var hun sur som et sitrontre 10 minutter etter vi sto opp :roll: Den lille kroppen er sliten!!! Så nå ligger hun der i vogna si og er bare helt uendelig skjønn :rodmer: mens jeg prøver å systematisere hodet mitt litt og få noe til å skje…jeg spinner bare rundt min egen akse akkurat nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr som et sitrontre! :hoho: Tror det ligger i luften, for det har A vært også i dag. Jeg har sovet og mannen har måttet takle utbrudd etter utbrudd. :fnise: Nå kommer snart farfar og besta, og da er hun i godt humør. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane: så flinke dere er!! Det høres, ja litt stressende, men superkos ut!!! Red velvet cupcakes er :sikle: men jeg har hørt de er en utfordring å lage ja :fnise: Her er noen andre alternativer som sikkert er greit å få til, og ikke spesielt tidkrevende heller (inbiller jegmeg ihvertfall :ler:) ; marengs juletrær og nisseluer, brownie-nisseluer, pepperkakesnøkrystaller - jeg vil teste ut alle :ler: I tillegg har jeg lyst å lage denne adventskalenderen, men så var det den tiden da :sjenert: Strengt tatt kan jeg vel kjøpe pepperkakehjerter å pynte de, men det er jo ikke det samme :sjenert: Wich reminds me, jeg må sette en gigasvær pepperkakedeig til lørdag…da kan jeg jo lage kalenderen i samme slengen *grublegruble*

Liten sover (!!!) Hun trenger det stakkar, etter 13 timer søvn inatt var hun sur som et sitrontre 10 minutter etter vi sto opp :roll: Den lille kroppen er sliten!!! Så nå ligger hun der i vogna si og er bare helt uendelig skjønn :rodmer: mens jeg prøver å systematisere hodet mitt litt og få noe til å skje…jeg spinner bare rundt min egen akse akkurat nå :fnise:

What?? Er de vanskelige å lage??? :bond: Jeg hadde ikke tatt det inn over meg akkurat... :ler: Men jeg har uansett tenkt å prøve meg i helga, de kan nemlig fryses så jeg bare trenger å pynte dem før det kommer invasjon den 14. Og hvis det går skikkelig til h******* så vet jeg det i god tid :ler:

Og så må jeg kommentere uthevet tekst nr 2, jeg tror vi er like på mange områder. Når det blir mye som skjer for meg, så blir jeg alltid stående og gå rundt meg selv midt på gulvet, uten å begynne med noe som helst. Typisk ved pakking til ferietur :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal hit i mai :danser: In Italia Baby :bolledeig: Vi har klart å lokke med oss foreldrene mine, noe som i seg selv er intet annet enn en ren sensasjon - de reiser nemlig aldri noe sted :ler: Vi blir bare en uke, men åååååhhhh så deilig det er å ha noe sånn å glede seg til!!!!!! Litt sånn avhengig av å ha sånne "gulrøtter" hengende å dingle foran nesa mi :sjenert:

Vi har hatt noen travle uker i det siste, så det skal bli ultradigg å bare slappe av denne friperioden! Ingen bursdager, ingen julebord, ingenting :hoppendeglad: Bare kose oss med julegavelaging og baking :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:klemmer: Håper dere koser dere og finner igjen hvilepulsen!

Og feriedestinasjonen så jo ikke noe særlig fin ut i det hele tatt... :ironi::sjenert: Godt å ha noe å glede seg til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel plass til meg også..? Ser for meg at jeg kan trenge en liten husmorferie etter hvert! :sjenert::nigo:

Kos dere med forberedelsene! :) Har du noen tips til noe godt man kan bake med barn? Vi skal lage pepperkaker en dag, men ellers er jeg litt uinspirert i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ninja: Jeg blir bare med jeg, i kofferten. :ninja:

Deilig at dagene er litt mindre travle for tiden. Kjenner på den travelheten jeg også. Har liksom hatt planer om å spør om et lekestevnemøte i evigheter nå, men så plutselig blir bare helgene stappfulle før jeg får sukk for meg! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere og finner igjen hvilepulsen!

Og feriedestinasjonen så jo ikke noe særlig fin ut i det hele tatt... Godt å ha noe å glede seg til!!

Vi gjør så godt vi kan, men Lille Tordensky har ikke hatt den beste dagen idag :daane: Til hennes forsvar har hun hatt feber…lett feber that is, men likevel - det gjør jo noe med oss :Nikke: Vi har hatt bestis-og-twinsa besøk idag, bestis bare :overrasket: over raseriet til Liten og sa at om hennes unger ble sånn så kom hun til å daue :ler: Det er da jeg bare --> :lur: "bare vent!!" Hun må jo bare ikke innbille seg at hun slipper unna trassalderen :hoho:

Feriedestinasjonen er gudd :tommelopp: Det er jo DEN utsikten der :daane: Jeg kjenner på meg at jeg kommer til å slappe godt av der!! Hvis vi stortrives så vender vi nesen tilbake til sommeren :jepp:

:klemmer:

Det er vel plass til meg også..? Ser for meg at jeg kan trenge en liten husmorferie etter hvert!

Kos dere med forberedelsene! Har du noen tips til noe godt man kan bake med barn? Vi skal lage pepperkaker en dag, men ellers er jeg litt uinspirert i år.

:ler: Vil du være med så heng på :reise: Det er ca verdens søvnigeste sted, jeg elsker Garfagnana!!

Nja, si det...kakemenn, pepperkaker, maryland cookies, serinakaker - you name it ;) Liten er med og rører, kjevler, trykker, pensler, og spiser deig og nysteikte kaker til hun nesten ramler av stolen :ler: Det er deig og mel og kakesmuler overalt, men who cares :fnise: Det er halve kosen!!

Jeg blir bare med jeg, i kofferten.

Deilig at dagene er litt mindre travle for tiden. Kjenner på den travelheten jeg også. Har liksom hatt planer om å spør om et lekestevnemøte i evigheter nå, men så plutselig blir bare helgene stappfulle før jeg får sukk for meg!

Du også? :ler: Ja der det er hjerterom er det husrom…litt dårlig med soverom, men det går jo an å sove ute ;)

Helgene er borte på et nanosekund føler jeg, jeg rekker jo knapt å fryde meg over at det er torsdag og fri i "en evighet" før det er søndag kveld og jeg må legge meg for å stå opp før fuglene neste dag :tunge1: Hvordan er det med deg, våger du deg ut dørene og på trening imorgen? Det er meldt et helvetes vær, mildt sagt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:fnise:

Fredag morgen, det blåser såpass at de fortsatt anbefaler folk å holde seg innomhus om de ikke MÅ ut...Liten er tett som ei potte og overkompenserer med å være ekstremt aktiv og høylydt, mannen er også syk - det er det verste :ler: heller hennes overkompensering enn den lidende stillheten hans :tunge1:

Jeg sitter i sofaen I morgenkåpe, med bustete hår, rykende varm latte i koppen, fyr i ovnen og lys på bordet :) Livet er ikke så aller verst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er syk, og du er fremdeles bustete?? Stakkars mann, utnytter du han eller? :fnise:

God bedring til hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har sovesveis om morgenen dah :fnise: Han er ikke så syk at han ikke orker å gjøre meg bustete that is, da må han visst ca være død :roll: Rart det der, sex orket han, men å stå opp så jeg får gå på trening - det orket han ikke….Ifølge ham ser jeg så smashing ut likevel, så jeg trenger ikke å trene :skratte: Det var dagens beste!!

Nuh hviler den lille skatten, feberen er nede nå, så jeg håper det ikke er noe mer enn en liten basselusk denne gangen! Jeg.vil.bake - og idag skal jeg faktisk gjøre det også :fnise: Mannen er sendt på butikken for å kjøpe meierismør og kokesjokolade, idag skal boksene fylles opp :nigo: Planen er kakemenn, havreflarn og maryland cookies…vi hadde bakedag med klubbjentene sist helg, men de fleste kakene har jeg gitt til mamma og svigermor *følersegsnill* så da må det til og bakes mer :) Så har vi noe å gjøre på mens vinden rusker og river i huset! Nytter jo ikke å gå ut å leke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...