Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Ferdig med ting før 1.desember :daane:

Jeg er vel heller av den typen som nekter å begynne før 1.desember :ler:

Håper dere er oppe og hopper om ikke lenge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er oppe og hopper - bokstavelig talt :roll: Noen nekter å sove, tralalalalaaaa….Hun ligger i senga og sier med sin tristeste stemme at hun ikke er trøtt så hun trenger ikke å sove :fnise: Ja for når vi ikke er trøtte så pleier vi å gjespe en million ganger i minuttet og gni oss i øynene til de nesten detter ut :ironi:

Dette er dag 1 av kampen om å få Liten til å sovne selv og sove natta rundt i egen seng…..Etter en lang sykdomsperiode (og en like lang *jegorkerikkeåtakampen-periode*) har det tilslutt blitt sånn at vi ikke har noen kveld lenger :overrasket: Jeg sitter inne hos henne til hun sovner, med en hånd på kinnet hennes…noe som kan ta alt fra 10 min til 3 timer!!! Hun våkner tidligere og tidligere for å komme over i vår seng, og hadde hun enda sovnet der så hadde jeg ikke brydd meg! - MEN hun "krever" at jeg skal legge meg sammen med henne, og hvis jeg ikke gjør det så holder hun et hekkanes baluba og er våken i 2-3 timer - til jeg allikevel skal legge meg :tunge1: og da ligger hun og stryker på meg (a.k.a holder meg våken…) resten av natta :sukk: Så her må noe gjøres før vi blir gal både jeg, kjære og ikke minst Liten i mangel på sammenhengende søvn! Idag har vi pratet flere ganger om at hun skal sove i sin seng inatt, at jeg skal komme inn til henne om hun våkner og er lei seg, men at hun skal sove videre i sin seng til det blir morgen…DA skal hun få komme inn i senga vår og kose, og at jeg gleder jeg meg til det :hjerte: Hun er ekstremt lite enig ( :fnise:) men jeg er forberedt på kamp og har ikke tenkt å gi meg her! Nå er hun så stor at hun forstår det jeg sier og kan følelsesmessig sett håndtere det! Sjokoladelageret er bunkret opp, kaffimaskinen er full av bønner og jeg har noenlunde greit med tålmodighet innabords - positiv innstilling til det hele i tillegg - dette må jo bare bli bra :tommelopp: Nå tror jeg pigadøtte meg hun sovna av seg selv, uten særlig ståhei, noe hun ikke har gjort på ganske lenge uten at hun har vært så trøtt at hun omtrent har sovna stående! Stor seier for både henne og oss :hoppendeglad:

Edit: jeg gleda meg for tidlig……..hun bare lada opp til å holde spetakkel :klaske:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov fra 21-01.30, etter det har hun og jeg vært våkne :trott: Jeg er ved randen til å gi opp, jeg var nemlig ikke så smart at jeg la meg når hun sovnet :sjenert: Hadde sikkert vært lurere å bruke de timene til å sove istedet for det vi holdt på med...jeg har sovet en ussel liten time, er trøtt og har tidenes pulesveis + en diger plate toppris innabords og null, zero og nada igjen av den påståtte optimismen og tålmodigheten :ler: Hurra for å være våken om natta - nattugla i meg burde juble...men jeg tror den har avgått med døden :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke søvn før fem inatt (eller heter det idag morges?! Trafikken var ihvertfall igang :roll:) og opp igjen klokka 07.15 :daane: Ikke skulle hun sove i vogna heller, før nå - noe som er altfor seint, men det nytter ikke at hun ikke skal sove når natta var så kort :natti: så dette tegner til å bli en festlig kveld :tunge1: Jeg spiser mengder med sjokolade, drikker enda større mengder med kaffe og gleder meg frynsete til kvelds hos bestis med 2 andre gode venninner :hjerte: Rømmer fra hele driten :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal få 30 minutter søvn nå, så begynner jeg kveldsstellet ultratidlig ikveld :Nikke: Himmel for en sta ungen vi har :daane: Utholdenhet og diskusjonsevne til de grader!! Sett bort fra at jeg var helt avsindig trøtt så var det ganske underholdende :fnise: Hun er flink til å sette ord på følelsene sine altså; "mamma, eg e lei meg når du går långt vekk" sier hun og gråter…når jeg sier soverommet vårt ikke er langt borte, og at jeg hører henne om det er noe så svarer hun at hun synes jeg er langt borte :kose:

Edit: kan ikke skrive lenger :klaske:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var litt av en kveld og natt ja :klemmer: men det er nok like greit å ta kampen slik at dere får tilbake kvelden.

Kos deg i kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal jeg si? Liten sov fra 19-10.30 idag :fnise: Så vi har definitivt fått både kveld og natt tilbake - selv om jeg ikke akkurat regner med at det skjer igjen…noensinnne :hoho: Nytes skal det ihvertfall :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjorde den :hoppe: Sov fra 19-08.45 :nigo: ...da ble jeg vekket av en liten stemme som sang "mamma, eg like deg" :rodmer:

Nå er det lørdagsgodt-rester og x antall episoder av yndlingstegnefilmen vår ; Masha og Mishka, med en liten elskling i armkroken :hjerte:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, superdeilig! Kan det være noe i luften? A sov til 7 i dag også. :hoppe:

Vi har også hatt Masha-kos i armkroken mens M sov første luren sin. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: hei du skjønne!! hvordan går det med deg? lenge siden jeg har vært her inne, men legger igjen en :kose:

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Azalea :klemmer: Joda, vi henger såvidt sammen :tunge1: Liten har stort sett vært syk den siste mnd, hun har bare i løpet av de siste 4 ukene hatt luftveisinfeksjon med penicilinkur, diaré, forkjølelse, hånd, fot og munnsyke og nå de siste dagene: kraftig øyebetennelse :sukk: Hun er så lei seg og sliten for tida, noe som såklart gjør seg utslag i raserianfall tette som hagl :kose: Nå håper vi bare at hun snart kan få slippe klar og bli frisk…magen hennes er enda ikke helt i sjakk, og hun har konstant forhøyet kroppstemperatur - men dog under "febergrensa" Heldigvis har vi fri nå, 4 dager med muligheter til å hente seg inn igjen :hoppe: Også skal vi ha laaaang juleferie :strix: Hun har fri fra 19. desember til 5. januar, jeg skal en tur på jobb 20. og 30. desember :hjerte: Det skal bli SÅ nais!!!

Jeg er langt fra i rute både ifht kalendergaver og julegaver, pynting og baking - faktisk har jeg ikke begynt med noe av det :hoho: Jo, jeg har kjøpt 3 julegaver :opplyser:

Jeg satte meg ned igår og laget en liste lang som et vondt år over alt jeg skal få gjort de neste ukene:

Lage klar julekalenderen til jobb innen søndag

Sette pepperkakedeig på fredag

Vaske kakebokser og Norgesglass på fredag

Bake julekaker med klubbjentene på lørdag (alle tar med en deig hver også gjør vi oss ferdige med baksten på en dag :tommelopp:)

Grave frem advents- og julepynt og begynne så smått med pynting innen søndag

Få på plass kalenderen til jentene; kjøpe og pakke inn gavene + henge opp innen søndag (akkurat nå angrer jeg bittert på at jeg noen gang innførte gavekalender, selv om jeg egentlig syns det er superkos…)

Kjøpe og pakke inn julegaver

Sende ut julekort innen 16. desember

Rydde og vaske rommet til eldstemann (a.k.a roterommet vårt :roll:) innen 20. desember

Vaske og rydde hele huset opptil flere ganger innen julen ringes inn

Innimellom her skal jeg på jobb, være sosial og ha et familieliv (og sexliv :sjarmor:), deriblant imøtekomme Storesøsters forventninger om julemarked, julegateåpning, juleverksted, bakedager, filmkvelder, spillkvelder osv osv osv :daane: Søvn er oppskrytt sier bare jeg :ler:

...men, så tenker som så at om jeg ikke kommer i mål med alt så blir det jul i år som alle de andre årene ;) Julekaker kan strengt tatt kjøpes, julekort er ikke et must, julevasken kan vente - vi bare demper belysningen, tenner stearinlys og setter skåler med grønnsåpevann i krokene :fnise: og gaver får vi alltid i hus hvis hvis jeg tar meg en kveld med internettshopping :tunge1: Så egentlig har jeg et avslappa forhold til det hele, men likevel er skuldrene godt oppunder ørene bare med tanken på alt som skal gjøres på under 4 uker :daane:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Ble sliten av å lese alt sammen jeg!! :ler: Mamma innførte først pakkekalender da jeg gikk på ungdomsskolen, og som regel var det bare noen dager av gangen som hang fremme. Så du kan jo eventuelt ta det puljevis midt i alt annet...? :ler:

Håper Liten snart er helt frisk igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lese det selv engang, blir sliten bare av å tenke på det :skratte: Hei og hå!

Btw: mammaen din er en stk smart kvinne :Nikke:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...