Sekretæren Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Jeg oppdaget da jeg kjøpte flere forskjellige bønnetyper, at de jeg smakte på tilslutt hadde rukket å bli litt "gamle" i smaken. Neste gang skal jeg fryse ned posene, og ta de opp etterhvert som jeg skal drikke kaffen. Så da lurer jeg på: Hvor lenge må bønnene tines før de kan males opp? Bør jeg åpne posen når de tines, blir de "våte"? Skal de tines i kjøleskap eller kjøkkenbenk? Endrer de karakter, eller vil de bli som før?
Kvist Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 [*]Hvor lenge må bønnene tines før de kan males opp? Skal du ha til én porsjon kaffe av gangen? Da vil jeg si at det tiner på minutter. Det er jo veldig lite fuktighet i brent kaffe. [*]Bør jeg åpne posen når de tines, blir de "våte"? Jeg har helt frosne bønner i kverna som det første jeg gjør jeg, så er de tint inne jeg har fått funnet fram, varmet vann og/eller utstyr og gjort det andre som trengs. [*]Skal de tines i kjøleskap eller kjøkkenbenk? Benk! [*]Endrer de karakter, eller vil de bli som før? Som før vi jeg si, mulig superkjennere merker en liten forskjell, men tror egentlig ikke det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå