Gå til innhold

Betale hvor mye av ferien?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å løsne litt på lommeboka kan man gjøre når forholdet har vart en stund. TS beskriver forholdet som ferskt, og i en slik situasjon ville i hvert fall ikke jeg spandert ferie på ungene hans. Heller ikke ville jeg forventet at TS skulle gjort det dersom jeg var kjæresten.

Hvorfor det, når de tjener det samme men han forsørger to barn på sin lønn? Jeg syns hun skal betale det hennes del koster jeg, og ferdig med det. Hvorfor skal han sponse henne? Hvis hun ikke har lyst på turen bør hun heller la de reise alene og ha far/barn-ferie.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal man tenke så egosentrisk kan man bare gi opp forholde. Hva er vell ikke mere tragisk enn en kjæreste som skal snu hver minste krone.

Det er ikke snakk om hver minste krone, men en SYDENTUR!!! Herregud, du er vel en av dem som mener stemor skal betale, men ellers holde kjeft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det, når de tjener det samme men han forsørger to barn på sin lønn? Jeg syns hun skal betale det hennes del koster jeg, og ferdig med det. Hvorfor skal han sponse henne? Hvis hun ikke har lyst på turen bør hun heller la de reise alene og ha far/barn-ferie.

Nå har det vel ikke vært snakk om at han skal sponse ts, men at ts skal sponse hans barn........

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener da ikke at han skal sponse henne? Jeg mener heller ikke at hun skal sponse hans barn. Enten har jeg ikke uttrykt meg klart, eller så misforstår du.

I utgangspunktet mener jeg at i denne situasjonen betaler hun for seg selv, og kjæresten betaler for seg + ungene. Der er vi enige.

• Liker 3
Gjest Karma
Skrevet

Jeg mener 7000 høres greit ut ! Barnas far / kjæresten din burde egentlig spandert på deg , siden dette er en ferie mest for barna !

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om hver minste krone, men en SYDENTUR!!! Herregud, du er vel en av dem som mener stemor skal betale, men ellers holde kjeft.

Du er vell de som snur på krona uansett hvor du er...Helst hver sin lommebok hele livet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener 7000 høres greit ut ! Barnas far / kjæresten din burde egentlig spandert på deg , siden dette er en ferie mest for barna !

Eh? Ingen tvinger henne å være med!

• Liker 2
Gjest Tulipan
Skrevet

Ja, jeg kan selvsagt bli hjemme så får han betale hele turen selv, som da vil komme på ca. 19.000.

MEN det var han som foreslo/ville at jeg skulle bli med og jeg merker at han gleder seg stort til det. Jeg kan/vil nesten ikke si nei, har jo lyst til å være sammen med han så mye som mulig i ferien. Det er jo også en mulighet for meg til å bli bedre kjent med barna,de ønsker at pappa skal ha med kjæresten sin (tillitsfulle barn jeg har fått et godt forhold til).

Jeg vil verken snylte på kjæresten min eller betale for hans barn, så derfor lurte jeg på den mest rettferdige fordelingen sett med "allmennhetens øyne".

Skrevet

Jeg ville funnet ut hvor mye en voksenbillett koster og betalt det. At ferien på det samme rommet ikke ville gi den summen i fratrekk om han dro alene med barna, spiller ingen rolle, synes jeg. Da hadde han kanskje kunnet bo et annet sted/annet rom og kommet billigere ut enn de 19.000.

• Liker 2
Skrevet

Med tanke på at forholdet er ganske så ferskt hadde jeg kun betalt min del som blir på rundt 7000-8000 kr :)

• Liker 1
Skrevet

Eh? Ingen tvinger henne å være med!

Jeg vil tro det er til kjærestens fordel at ts er med. Mye kjekkere å ha en annen voksen med på turen, og ts sier at hun ikke ville valgt dette hotellet hvis det ikke var for barna. Dessuten, hvis ts ikke var med, måtte far mest sannsynlig betale som om det ene barnet var voksen. Barnerabatt får man stort sett bare med to betalende voksne.

Jeg syns 7 tusen er mer enn nok, da har barnefar fått sin tur 2000 billigere enn han ville gjort om han skulle reist alene med barna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør betale 9000!

Gjest småhjerte
Skrevet

Jeg syntes du skal betale 9000. Men du bør jo høre med han, spørre hvor mye du skal betale. Du skal i hvertfall ikke betale for hans barn.

Skrevet

Er det ikke bedre å ta den diskusjonen med han istedet for oss her inne? Dere blir helt sikkert enige.

Syns det høres logisk ut å betale det en voksenbillett ville kostet.

Skrevet

I utgangspunktet mener jeg at det er tre alternativer her. 1) Hun betaler differansen mellom pris med henne og pris uten henne. 2) hun betaler det en voksenbillet koster. 3) Hun betaler det de to blir enige om.

Om den ene sponser den andre og evt hvem som sponser hvem spiller ingen rolle så lenge de to blir enige. Hvis problemet er gårlig økonomi kan jeg skjønne at dette er litt vanskelig å bli enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...