Gjest Tulipan Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Kan dere gi meg en pekepinn på hvor mye jeg burde betale av ferien når jeg reiser sammen med kjæresten min + hans to barn? Det dreier seg om en uke i syden, all inclusive til ca 23.000. Skulle han reist alene med barna (2 stk) hadde dette kostet 19.000. Jeg tenker å spytte i rundt 7.000, men kanskje dette er for lite? Burde vi dele på to? Må legge til at forholdet er ganske ferskt og at dette er vår første ferie sammen. Vi har den samme årsinntekten og han har barna 50%.
Gjest Annaires Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Avhengig av hvor felles økonomi dere har. Hvordan deler dere mat og andre hverdagslige utgifter? Om dere er bare kjærester og ikke samboere vill jeg betalt min del. Hvor mye koster det for en voksen? 1
Gjest Tulipan Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Vi bor ikke sammen, men deler på utgifter til mat når vi er hos hverandre. Jeg fikk ingen treff på det samme hotellet da jeg søkte på 1 person, det er et typisk familiehotell.
Gjest Annaires Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Oki. Det er hvertfall vanlig at det koster mer enn 7000 for en uke med all inclusiv. Hadde betalt for bare meg jeg. Hva sier kjæresten?
Serenity88 Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Hvor store er barna? Jeg hadde nok ikke betalt halvparten, men jeg hadde nok betalt noe mer enn 7000.
Tropic Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Hvor mye hadde det kostet for deg å kjæresten og reist alene? Jeg ville betalt halvparten av dette. F.eks: Bare dere 2: 18 000 Da ville jeg betalt 18000/2=9000, så betaler han resterende, 14 000. Kommer veldig an på de forskjellige prisene, alle 4, bare dere to, bare han og barna. Da er det lettere å se hva som er rettferdig. 3
Gjest gurimalla Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Jeg synes du skal betale det en voksen koster på en slik reise. Tipper prisen er nærmere 8000 enn 7000, men det spørs litt på alderen til barna. På vår kvittering står prisen for hver enkelt i familien. Barna betaler for eksempel ikke for maten (halvpensjon), barna betaler også mindre for oppholdet + flyreise, barna betaler mindre enn halv pris. Rart at dette ikke er spesifisert på deres kvittering. Hvis du søker på 2 på samme hotellet finner du kanskje prisen for 2 voksne.
Gjest margrit Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Jeg har regnet ut på vår reise. 1 voksen billett er 37% av totalsummen. Vi reiser og to voksne og to barn. Det ville i så fall gitt deg en betalingsandel på 8500:)
Capricorn Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Det står vel på bestillingen hvor mye hver enkelt koster? Jeg hadde betalt kun for min egen billett. Det er jo hans barn og jeg har ikke noe økonomisk ansvar for dem. 4
Gjest Anne Skrevet 28. juni 2011 #11 Skrevet 28. juni 2011 Du kan vel bare spørre han hva du må betale, står jo på billetten pr stk. Hadde aldri betalt for hans barn, det får barnas mor og han dele på. 2
Gjest regine Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Det står vel på bestillingen hvor mye hver enkelt koster? Jeg hadde betalt kun for min egen billett. Det er jo hans barn og jeg har ikke noe økonomisk ansvar for dem. Sånn tenker jeg og. Særlig fordi dere ikke bor sammen eller noe, og derfor heller ikke har noen utgiftsdeling i det daglige. det er ikke rimelig at du skal påta deg kostnader for hans barn når dere drar på ferie. Du betaler for deg (og dine) og han for seg og sine må være det mest rettferdige.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Du burde betale det en voksenbillett koster. Hadde selv en kjæreste en gang som mente han bare skulle betale det et barn kostet, for det var det hele turen kostet ekstra om han ble med. Han ble hjemme for å si det slik Jeg mener ikke at du skal betale for ungene, men du burde absolutt betale det turen hadde kostet for deg om dere to voksne dro alene.
Gjest Tulipan Skrevet 28. juni 2011 #14 Skrevet 28. juni 2011 Takker for svar! Turen er ikke bestilt enda, vi skal gjøre det nå til helga. Tenkte bare å være litt forberedt på å komme med forslag til hvordan vi skal dele på utgiftene. Jeg hadde aldri reist på et all inclusive hotell med rutsjebane og basseng om det ikke var for barna, så det er litt vanskelig å skulle sammenligne priser... Vi reiser på "kjærestetur" uka før, og da betaler vi 8000 kr pr pers. Dette kommer uansett ikke til å bli et stort problem, småttisene må nesten få en ferietur de også, så får jeg heller leve på havregrøt etter ferien!
Gjest Annaires Skrevet 28. juni 2011 #15 Skrevet 28. juni 2011 så får jeg heller leve på havregrøt etter ferien! Eller bare bli hjemme 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #16 Skrevet 28. juni 2011 Blir litt forundret over at det er noen som faktisk mener at ts skal betale for ungene til kjæresten og ei annen dame......... 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #17 Skrevet 28. juni 2011 Det kunne ikke falt meg inn å betale for andres unger. Om dette familiehotellet er dyrere enn et hotell du normalt ville ha tatt inn på, er det ikke rettferdig at du skal betale mer for at ungene hans skal ha tilgang til rutsjebaner, bamseklubb og denslags. Det utgiften får han ta selv mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #18 Skrevet 28. juni 2011 Det kunne ikke falt meg inn å betale for andres unger. Om dette familiehotellet er dyrere enn et hotell du normalt ville ha tatt inn på, er det ikke rettferdig at du skal betale mer for at ungene hans skal ha tilgang til rutsjebaner, bamseklubb og denslags. Det utgiften får han ta selv mener jeg. Skal man tenke så egosentrisk kan man bare gi opp forholde. Hva er vell ikke mere tragisk enn en kjæreste som skal snu hver minste krone. 2
Kosemose Skrevet 28. juni 2011 #19 Skrevet 28. juni 2011 Herregud, man betaler vel ikke ekstra for at det er et par sklier på området? Vil heller tro at barnefrie hoteller er dyrere enn normalt barnevennlige. Man betaler mye mer for voksne enn for barn, så din billett er nok kanskje 1/3 av totalsummen, hvis jeg skulle gjette. Syns du bør betale dette eller vurdere å bli hjemme, det er vel ingen grunn til at pappan skal sponse deg når du sier dere tjener det samme og han har strammere økonomi pga de to barna?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #20 Skrevet 28. juni 2011 Skal man tenke så egosentrisk kan man bare gi opp forholde. Hva er vell ikke mere tragisk enn en kjæreste som skal snu hver minste krone. Å løsne litt på lommeboka kan man gjøre når forholdet har vart en stund. TS beskriver forholdet som ferskt, og i en slik situasjon ville i hvert fall ikke jeg spandert ferie på ungene hans. Heller ikke ville jeg forventet at TS skulle gjort det dersom jeg var kjæresten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå