AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Hei Jeg arrangere ett opplegg for en del besøkende, en slags 'weekend', og skal sette opp et budsjett. I det budsjettet inngår mat. Har noen gjort dette før, som kan hjelpe? Menyen blir ca: - Taco til kveldsmat - Brømat m/pålegg o.l. til 2 frokoster - Lunch i form av sandwich, pastasalat og snacks - Hjemmelaget pizza til kveldsmat Hvis dere har forslag til hva som er lett å lage til ca. 10-20 stk si fra!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Hei Jeg arrangere ett opplegg for en del besøkende, en slags 'weekend', og skal sette opp et budsjett. I det budsjettet inngår mat. Har noen gjort dette før, som kan hjelpe? Menyen blir ca: - Taco til kveldsmat - Brømat m/pålegg o.l. til 2 frokoster - Lunch i form av sandwich, pastasalat og snacks - Hjemmelaget pizza til kveldsmat Hvis dere har forslag til hva som er lett å lage til ca. 10-20 stk Er det 10 eller 20 gjester? Hva mener du med sandwich og snacks? Hvis jeg skulle laget en frokost til fire, ville jeg kjøpt inn ett brød, fire egg, skinke, ost, syltetøy, tomat, agurk, paprika. Til taco ville jeg regnet med 150 gram kjøttdeig til hver. En pakke rømme på fem. Hvis du beregner at du skal lage til 4 personer, kan du bare gange med to eller fem så har du mengden. Hjemmelaget pizza som fyller en stor stekeplate rekker kanskje til fem. Hvis du skal ha 20 gjester ville jeg kanskje laget noe annet enn pizza hvis du bare har en komfyr. Det er uklart hvor mange gjester du skal ha.
Gjest Consensio Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 10-20 gjester ja... veldig vanskelig å vite om man skal lage mat til 10 personer eller dobbelt så mange. Hvor mye penger har du til rådighet?
Kamelia83 Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Er det 10 eller 20 gjester? Hva mener du med sandwich og snacks? Hvis jeg skulle laget en frokost til fire, ville jeg kjøpt inn ett brød, fire egg, skinke, ost, syltetøy, tomat, agurk, paprika. Til taco ville jeg regnet med 150 gram kjøttdeig til hver. En pakke rømme på fem. Hvis du beregner at du skal lage til 4 personer, kan du bare gange med to eller fem så har du mengden. Hjemmelaget pizza som fyller en stor stekeplate rekker kanskje til fem. Hvis du skal ha 20 gjester ville jeg kanskje laget noe annet enn pizza hvis du bare har en komfyr. Det er uklart hvor mange gjester du skal ha. Det her hørtes utrolig lite ut. 150 gram kjøttdeig til hver? Og 5 stk på en pizza? Jeg ville regnet hvertfall 250 gram kjøttdeig til hver, og max tre på en pizzaplate. En boks rømme holder til 2-3 pers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå