AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #1 Skrevet 28. juni 2011 Tenker da hva du spiser til alle måltider, hvor mange måltider, snacks? Får inntrykk av at alle spiser så lite, og jeg er sulten hele tiden føles det som...
Gjest Nanne70 Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 En vanlig dag for meg kan se omtrent sånn ut: Frokost: 1 porsjon havrekligrøt med kanel, 1 lite glass ekstra lett melk, 1/2 l vann Lunsj: 1 porsjon kyllingsalat med blandede grønnsaker, 1 ss oliven, 1 ss fetaost, ikke dressing. 1 stort glass vann. Mellom: 1 liten neve rå mandler Middag: 3 små, hjemmelagede fiskekaker, 1 liten potet, masse lettkokte grønnsaker. 1 stort glass vann. Mellom: 1 frukt eller 1 fettfri yoghurt Kvelds: 2 rugsprø med magerost og agurk + et lite glass ekstra lett melk, alternativt 2-3 ss Cottage Cheese med litt banan og 2 ts usukret blåbærsyltetøy. Drikker 3-4 kopper kaffe med litt ekstra lett melk i, i løpet av dagen, pluss en del vann. Lørdag skeier jeg ut med mørk sjokolade, saltstenger og farris blandet med Lerum usukret saft (i stedet for brus). Jeg jogger 3,5 km tre ganger i uken og trener styrke og/eller holder på med utendørsarbeid eller husarbeid de andre dagene, og denne matmengden holder meg sånn passe mett.
Gjest petre Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Er en vesensforskjell hva en som "slanker seg" spiser i forhold til de som vil være sunne og holde vekten. Kanskje lurt å nevne det. Ellers har jeg ikke noe å komme med her, da jeg spiser når jeg er sulten og ikke teller maten.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 Frokost: 2 kokte egg, 100 g cottage cheese med eple og kanel Lunsj: salat eller atkinsbar dersom jeg ikke har hatt tid til å forberede lunsj + en kopp chai te med soyamelk Middag: kjøtt med grønnsaker/salat til Spiser av og til mellommåltider som nøtter, frukt, bær o.l og drikker minst 2 liter vann om dagen
Wiggins Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Frokost: 6-7 blingser med leverpostei, magerost, makrell i tomat etc, melk eller juice ca. en halvliter. Mellommåltid: Et eple eller tre. Lunsj: Stort sett det samme som til frokost. Middag: Noe som går kjapt å lage; fiskekaker, pasta, lapskaus etc. Spiser nok til å bli mett, hvilket vil si mer enn de fleste. Kveldsmat: 6 blingser. Resultat: 180 cm, 75 kg. Her må det tas i betraktning at jeg sykler en drøy lengde til jobb hver dag, og sykler ca. 300 km treningsturer i uka. 1
Xtra_lilje Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Frokost: 1-2 knekkebrød,stort sett med makrell i tomat, et glass biola o.l Lunsj: en porsjon dagens suppe/en stor skål med salat med det som måtte friste i dagens salatbar. Mellom: Cottage Cheese med frukt, eller en skål havregrøt. Middag: stort sett kylling i en eller annen variant med grønnsaker. Generelt i tillegg: Frukt/Bær, alt etter sesong, for tiden går det gjerne en kurv jordbær/bringebær for dagen. Nøtter, stort sett valnøtter.
Gjest *Maja* Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Frokost: 1 glass sjokomelk Kyllingfilet med tomatsalat eller 2 knekkebrød med kalkunpålegg (fridager med bedre tid; Hjemmelaget rundstykke av mel av rug og hvete) Lunsj: 2 knekkebrød med kalkunpålegg og masse tomat Mellom: Ananasboks eller Alpro Sjokoladepudding Middag: 200 gram karbonadedeig med tomat, chili etc. Kvelds: Kyllingsalat/hjemmelaget rundstykke av mel med rug og hvete. Har en spisedag i uka; da spiser jeg noen lunde det samme frem til middag...middagen består da av hjemmelaget lasagna/pizza/hamburger. Spiser snacks som 87% kakaosjokolade, hjemmelagde coocies, kokosboller, jordbærfisk...
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Frokost musli 50gr med cultura / havregrynsgrøt. Lunsj 2-3 knekkebrød med skinke, brunost, makrell i tomat / middagsrester. Middag Rent kjøtt (filet av fisk eller kylling som regel) 50gr quinoa eller 3 ss ris og masse smørdampet grønnsaker og en klatt matyoghurt. 2-3 dager i uken spiser jeg pizza, lasagne, grøt o.l i små mengder. Legger til salat de gangene grønnsaker ikke er det beste tilbehøret, som på pizzaen. Kvelds 1 egg på 2 knekkebrød. Mellommåltid Frukt og bær, både tørket og fersk / sjokomelk (blir som oftest banan)
smalls Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Frokost: 2 kokte egg og 2 ryvita knekkebrød med enten leverpostei eller ost på. Lunsj: Salat med tomat, agurk. fetaost, mais, kylling osv. Middag: Fisk eller kjøtt med grønnsaker og fullkornsris. Kveldsmat: Noen knekkebrød bare. Mellommåltider blir frukt, yoghurt eller nøtter. Drikker som regel kun vann til maten.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Så flinke dere er til å spise sunt og smart! Men når jeg leser dette tenker jeg at jeg hadde vært veldig sulten på så lite mat. (og det er kanskje grunnen til at jeg veier 10 kg mer enn jeg har lyst til?) 1
lys Skrevet 29. juni 2011 #11 Skrevet 29. juni 2011 Jeg er slank, og fokuserer på å holde vekten. Logget matinntaket en uke (før jeg ble lei!) for å sikre at jeg ikke spiste for lite og fant ut at jeg lå på 1800-2800 kcal/dag, som jevnt over bør være greit for meg for å holde stabil vekt ifht aktivitetsnivået. Prøver å være litt sunn, men kan ha en tendens til å bli litt mer "snop" enn nødvendig. Jeg fant bare igjen et notat fra en dag (som var en dag jeg spiste litt mindre enn normalt) Frokost: Ingen (fy!) (generelt dårlig på frokost, pleier å bli ingenting til maks 1 brødskive) Lunsj: havregryn,yoghurt + mandler Mellommåltid: mandler + riskake m syltetøy Middag: Laks, ris, grønnsaker, saus + kremost Mellommåltid: Noen sjokoladebiter + 1 gl rødvin(oisann ...) Kvelds: Ris + ost Drikker mye kaffe, vann, av og til sukkerfri saft ila dagen.
Wombat Skrevet 29. juni 2011 #12 Skrevet 29. juni 2011 En vanlig dag? Frokost: 4-5 knekkebrød når jeg får somlet meg til det. Snop. Middag: Idag? Svinestrimler og ris tror jeg det blir... Kveld: Sjelden vare men det hender at jeg spiser litt knekkebrød igjen. Det går opp og ned, noen ganger glemmer jeg å spise helt til middag, andre ganger har jeg faktisk lyst på mat og spiser mer.
Yvonne86 Skrevet 29. juni 2011 #13 Skrevet 29. juni 2011 Frokost: En dobbel caffe latte med h-melk (hver dag ) Lunsj: En god morgen yoghurt, en nektarin/fersken, en bixit turbar med sjokolade og nøtter Mellom: Frukt eller nøtter Middag: Mye kjøtt og grønnsaker Drikker mye vann og kaffe gjennom hele dagen
Gjest HunterLady Skrevet 29. juni 2011 #14 Skrevet 29. juni 2011 Proteiner er stikkordet om du vil være mett lengre, men bør kombineres med trening siden for mye proteiner ikke er bra. Jeg spiser ca: Frokost: 3 brødskiver med pålegg og smør, pluss et glass juice eller vann. Eller halv boks mager vaniljekesam eller vanlig mager kesam med havregryn eller noe annet oppi som frokostblandinger, nøtter, frukt osv. Eller eggerøre og 2 brødskiver. Helst med tomatbønner til. Lunsj: Frokostblanding med Cultura eller kesam, eller et par knekkebrød/brød (kommer an på hva vi har i huset). Middag: Mye kjøtt, litt pasta/ris og mye grønnsaker. Kvelds: Frokostblanding med yoghurt eller kesam eller brød/knekkebrød. Også drikker jeg mye vann gjennom hele dagen. Hjelper på sult og hodepine.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #15 Skrevet 29. juni 2011 Frokost: 1 vanlig yoghurt med en halv banan og musli. Kopp te. Lunch: 2 grove brødskiver med leverpostei. Et glass melk. Mellom: 2 epler. Litt drops, evt annet godteri... Kaffe. Middag: kan være fullkornsris, 5 fiskepinner og rømme og stekt purre. Kvelds: et par knekkebrød med brunost, Litt sjokolade. Ingen slankekost, men jeg er tynn nok
Gjest navnelapp Skrevet 29. juni 2011 #16 Skrevet 29. juni 2011 Frukost: 2 dl yoghurt med musli eller to brødskiver, ei med leverpostei og ei med ost og paprika Mellommåltid: Ingenting, ein kopp te. Lunch: Ei raus skål med salat frå salatbaren på jobb, eit glas juice Mellommåltid: Ein neve nøtter eller to små fiskekaker Middag: Eit stykke laks, poteter og ertepuré, wok med kylling, grønsaker og soyasaus, etc.. Kvelds: Litt frukt, ein kopp te
Nuttery Skrevet 29. juni 2011 #17 Skrevet 29. juni 2011 Sliter veldig med matlysten om dagen, vet ikke hvorfor. Idag ble det (skriver etter tidspunkt) 14:00 1 båt-is 1 Nektarin 15:00 1 Sandwich-is 2 nektariner 19:00 1/4 stekepanne med omelett (MÅTTE spise noe selvom jeg ikke var sulten) 20:00 1 nektarin 21:00 1 nektarin 1 beger Yoghurt
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2011 #18 Skrevet 29. juni 2011 Frokost: Luftboller og en vissen halv gulrot. Lunsj: Ventesuppe og knekkebrødsmuler fra i går. Middag: Bortføkne alker og 4 erter. Kveldsmat: Noen super med luft. Det metter så bra. Klarte ikke dy meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #19 Skrevet 29. juni 2011 I dag: Frokost: Havregryn med melk 1 eple i 10 tiden Lunsj: 2 grove brødskiver med hamburgerygg og tomat og nypete Pære i 14 tiden Middag: Fullkornspasta og kjøttdeig med hjemmelaget tomatsaus Kveldsmat: 4 fullkornsskorper og sukkerfri appelsinjuice
FantasDick Skrevet 29. juni 2011 #20 Skrevet 29. juni 2011 Tok et eksempel fra loggen min på mylog.no. Ser dette var litt lite, men jeg spiser ganske variabelt. Frokost; salat, vann, kaffe Mellom; en halv Atkinsbar, vann, kaffe Lunsj; cottage cheese, babybel, vann, kaffe Middag; baconsurret kylling med grønnsaker/rømme, vann Kvelds; en halv Atkinsbar, vann Kcal: 1 377 Protein: 106,8 Karbohydrater: 25,6 Fett: 92,5 Fiber: 5,4 Antall måltid: 5 Tid mellom måltid: 3 t 26 min 15 s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå