AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Jeg og min mann har bursdag veldig tett på hverandre, derfor har vi i alle år invitert til en fellesfeiring for begge to sammen med familie fra begge sider. Det resulterer i at samtlige gjester gir oss fellespresanger, ting til huset og sånt hvor kortet er adressert til begge to. På forhånd ber de gjerne om ønskelister, hvor vi sier at "A ønsker seg ditt og B ønsker seg datt" men vi får fellespresanger likevel. Det er ikke meningen å virke utakknemlig, vi blir glade for tingene vi får. Men jeg synes det kanskje er litt dumt at vi alltid blir sett på som en enhet i stedet for to enkeltpersoner, bare fordi vi feirer på samme dag. Er det dumt å reagere på dette? Føler meg litt teit som i det hele tatt tenker tanken, men jeg savner litt det å få gaver og bursdagskort som er til meg og ikke oss. Jeg skjønner jo at det kan være praktisk å handle en gave i stedet for to, men det vi ønsker oss hver for oss er jo billige ting, som vin eller noe nytt til sokkeskuffen. Hva tenker dere andre om dette? Bør jeg si ifra?
Meadow Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Jeg synes det blir litt barnslig å være så opptatt av gaver, men hvis det er så viktig at du får gaver til bare deg, så lag to bursdagsfester da... Når jeg ber inn til bursdagsfesten min, så pleier jeg å si at jeg har alt jeg trenger - det er gave nok at dere kommer og vil feire meg! Som regel får jeg en flaske vin eller en blomst likevel, og jeg blir jo glad for det, men det er jo ikke på grunn av gavene jeg har bursdagsfest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå