Andrea89 Skrevet 28. november 2011 #421 Del Skrevet 28. november 2011 Idag var jeg til ordinær UL og fikk vite at alt så normalt ut Vi fikk med oss mange bilder, et par 3d bilder også. Fosteret så faktisk veldig skjønt ut på det ene 3d bildet. Mannen hadde ikke ombestemt seg med tanke på å vite kjønnet, så da lar jeg også være. Jeg vil jo ikke ødelegge for ham, med å røpe meg. Termidatoen ble èn dag tidligere enn mensdatoen, så termin er nå 28.04. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. november 2011 #422 Del Skrevet 28. november 2011 Så bra at UL er vel overstått. Blir spennende til fødselen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. november 2011 #423 Del Skrevet 28. november 2011 Formen og humøret er på bedringens vei her, men jeg sliter med kraftige hodepiner og mageknip. Det kjennes helt annerledes ut en kynnerne de to andre gangene, så er litt usikker på hva det er, bortsett fra vondt. Jeg var og shoppet gravidtøy for 3.500,- kr, samt ny frisyre og sminke, så det hjelper nok på humøret, selv om det ikke hjelper stort på budsjettet Ellers så ser det ikke ut til at vi får huset vi hadde lyst på (selger ber om en helt vannvittig pris) Huset var alt vi ønsket oss, og jeg hadde virkelig håpet at vi kunne få flyttet før barnet kom. Jeg vet det kommer flere hus, men det kommer til å være så trangt her med 3 barn. Så gøy med 3D bilder, Andrea! Hadde de 3D UL på sykehuset ditt, eller betalte dere ekstra for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 28. november 2011 #424 Del Skrevet 28. november 2011 Så deilig å skjemme seg selv litt bort! Det tror jeg at jeg skal gjøre selv når vi får solgt leiligheten som pusses opp. Budsjettet blir litt trangt når vi sitter på en stor leilighet og et hus, men det blir deilig når vi endelig blir ferdig med oppussing og får solgt. Ja, det var kjempegøy med 3d bilder! Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt. Jeg hadde tenkt å bestille en egen 3d ultralyd i ca. uke 28, men tror jeg står over det nå. Jeg vet ikke om det er vanlig med 3d ultralyd her på sykehuset, eller om jeg bare var heldig, men vi betalte ingenting ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 29. november 2011 #425 Del Skrevet 29. november 2011 Kjekt å høre at det går bedre med de fleste og at stadig flere kjenner spark Du må virkelig ha god bedring Klematis Hørtes ikke noe serlig kjekt ut å være dårlig.. Selv har jeg vært på juleshopping en weekend i polen Det var kjempe herlig. Har nok en veldig sterk og aktiv gutt i magen, for svigerbroren min som satt hele 3 seter lengre borte kunne se at babyen i magen sparket. Hehe... Helt vilt. Men så var visst sambo slik når han var liten, så går nok i arv. Kjenner jeg begynner å glede meg noe voldsomt til å hilse på denne spreke krabaten. Er sååå nysjerrig på hvordan han ser ut. :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 29. november 2011 Forfatter #426 Del Skrevet 29. november 2011 Formen er betydelig bedre for alle tre i dag, men vi har hatt enda en dag hjemme. Har benyttet tiden til å adventspynte pittelitt og så har jeg og Vesla bakt pepperkaker. Veldig koselig. Hun var så flink og tålmodig. Knadde, kjevla og stakk ut kaker og flyttet dem over på bakepapiret med stekespade. De hun lagde ble veldig tykke og med masse merker fra formene, men er litt av sjarmen det da Vi holdt sikker på en time før hun ble lei, var i grunnen overraskende at hun holdt ut så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. november 2011 #427 Del Skrevet 30. november 2011 Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. desember 2011 #428 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg var på julebord i går, og storkoste meg! Jeg er ikke akkurat noen partyjente, og regnet ikke med å kunne holde ut særlig lenge, men i går var jeg i storform. Jeg var faktisk en av de som holdt ut lengst, og da jeg dro kl 2:30 var det kun for å være sikker på å få en taxi. Kollegaen min skulle sørge for at alle får med seg at de gikk hjem før den gravide damen Selv om jeg ikke drakk, så ble jeg akkurat like fnisete og tullete som jeg pleier å være, så jeg føler at jeg hadde en fullverdig kveld på byen, samtidig som jeg er i god form idag. Hadde en del kraftige kynnere/mageknip iløpet av kvelden, da Om jeg fortsetter å ha dem tror jeg at jeg skal ringe jordmor, for det føles helt annerledes ut enn de jeg har hatt før, og er skikkelig vonde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. desember 2011 #429 Del Skrevet 3. desember 2011 Så bra du koste deg. Dumt med kynnerene da. Jeg ville også ringt jordmor. Jeg har hatt de ved et par anledninger. Regelmessige, vonde, men kun i magen. Ikke tak i ryggen. De gav seg etter en times tid. Nå er det mange uker siden sist jeg hadde det sånn. Hadde jeg hatt det ofte, ville jeg også snakket med jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkRose Skrevet 3. desember 2011 #430 Del Skrevet 3. desember 2011 20 uker og halvveis i dag!!! Jeyyyy! Formen er fin, bare stort sett trøtt pga kramper i leggene ca hver natt, 4-5 ganger opp og stå og gå... Blir ikke den helt gode sammenhengende søvnen av det. Tar kalsium og magnesium, vet ikke hva annet jeg bør gjøre. Kanskje trimme mer?! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. desember 2011 #431 Del Skrevet 3. desember 2011 Yay for halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. desember 2011 #432 Del Skrevet 3. desember 2011 20 uker og halvveis i dag!!! Jeyyyy! Formen er fin, bare stort sett trøtt pga kramper i leggene ca hver natt, 4-5 ganger opp og stå og gå... Blir ikke den helt gode sammenhengende søvnen av det. Tar kalsium og magnesium, vet ikke hva annet jeg bør gjøre. Kanskje trimme mer?! :gjeiper: Jeg fikk tips om å trene mye opp på tå. Hver gang jeg pusset tennene skulle jeg holde på opp og ned på tå, og ellers stå på tå så ofte jeg husket på det (som ikke var særlig ofte). Da blir det ihvertfall noen minutter trening hver dag, uten at man må sette av egen tid til det. Og hurra for halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 4. desember 2011 #433 Del Skrevet 4. desember 2011 Gratulerer med halveis FrkRose og Saeria Husker når jeg var der. Tiden går super fort!! Virker som det var i går jo. Til dere som har barn fra før..Hvordan kjennes egentlig kynnere ut? Skal de gjøre vondt eller være ubehagelige i tillegg til at magen blir hard?? Får av og til at magen blir helt hard (livmoren), men gjør ikke noe vondt. Smerten = 0% av 100. Er dette likevel kynnere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #434 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er typisk kynnere. Hard mage, men ikke vondt. Jeg har hatt et par runder med vonde kynnere, men de har sittet kun i magen, ikke i ryggen også, som rier oftest gjør. Ikke ble de gradvis vondere heller, slik som rier. Men jeg har hatt mange fler smertefrie kynnere. Det sies jo at flergangs både kjenner de bedre og får de tidligere. Her kom de i uke 13 denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 4. desember 2011 #435 Del Skrevet 4. desember 2011 Ok, tusen takk for svar. Da har jeg MYE kynnere.. Men forstår ikke hvorfor de ikke gjør vondt Trodde at kynnere var noe som skulle være litt ubehagelig i det minste.. Håper bare at kynnerene mine er like produktive som de "vonde". Er jo en mening med dem. Uff, alt en skal lure på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #436 Del Skrevet 4. desember 2011 De er like effektive, og de skal helst ikke gjøre vondt. På slutten av forrige svangerskap kunne det være litt ubehagelig når det strammet som verst, men kynnere blir oftest mer ubehagelige når man er flergangs. Søster var plaget av maserier/vonde kynnere på slutten av sitt tredje svangerskap. De siste 6 ukene eller så. Men det ble ikke noen fødsel før over termin for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 4. desember 2011 #437 Del Skrevet 4. desember 2011 De er like effektive, og de skal helst ikke gjøre vondt. Takk for dagens beroligende medisin Saeria Forresten, hvor mye er vanlig å ha? Vet folk er forskjellige og at det er store individuelle forskjeller innen dette også. Men noe som er mer/mindre normalt enn annet? F.eks vanlig med 6-7 kynnere til dagen? :gjeiper: (føler jeg spør om så mye teit nå..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. desember 2011 #438 Del Skrevet 4. desember 2011 Første gangen kjente jeg ingenting til kynnerene. Riene mine satt da kun i magen, og ikke i ryggen (hadde veldig vondt i ryggen under fødselen, men følte at dette var uavhengig av riene). Andre gangen merket jeg kynnerene, og de kjentes ut som menssmerter, men fortsatt kun i magen (jeg kjenner det kun i magen under mensen også). Riene kjente jeg da også i ryggen. Nå kjennes det altså ut som mageknip, f.eks. når man har mye luft i magen. Altså helt annerledes enn de to andre gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 4. desember 2011 #439 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg har også noe jeg lurer på! Nå er jeg 19 uker på vei (hurra, snart halvveis), og magen har vokst skikkelig de siste to (!) dagene. Spesielt når jeg står har jeg kjent at det "strekker" nederst i magen. Er dette normalt? Skjønner jo at det er normalt at ting strekkes, men lurer litt på hva dette er likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #440 Del Skrevet 4. desember 2011 Det er nok ligamentsmerter som gjør at du får den strekkevondten. Jeg har det enda av og til. Ang. kynnere, så er det nok veldig individuelt. Stresser man, eller tar seg ut, kan man roe ned aktiviteten, så vil de ofte gi seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå