Charlie28 Skrevet 4. november 2011 #381 Del Skrevet 4. november 2011 Så godt å lese at du har det bra med deg selv oppi hele situasjonen Catus. Er ikke noe kjekt å være i ett forhold som ikke fungerer. Tror du har gjordt et helt riktig valg, da du skriver selv du er lettet og avslappet til det. Håper morkaken flytter seg for dere begge Er jo en fordel å føde vaginalt for både mor og barn. Men, ikke noe nederlag dersom morkaken stenger veien og det blir keisersnitt. Da får dere hvertfal en dato å forholde dere til, og slipper å gå så mye overtid å vente. Her har vi (les: JEG) begynnt å tenke på navn. Jeg synes navn er utrolig viktig, og er litt kresen. Ikke alt jeg liker. Ser jeg foretrekker litt spesielle nordiske/norrøne navn. Tror Sambo synes jeg er litt vel ekstrem, så blir nok et kompromis der. Likevel har vi et navn som vi begge synes ikke er så dumt (jeg liker veldig godt) så kaaaanskje det blir det!? Må se gutten først. Se om det passer. Ellers føler jeg at jeg sover dagene bort. Våkner sent, er mindre effektiv, og kan legge meg til vanlig tid. Dersom jeg står opp tidlig må jeg uansett sove noen timer på dagen, så velger å sove lengre om morgenen heller. Synes også magen har vokst noe sykelig i det siste. Fortsetter det i dette tempoet vil det se ut som jeg har en siamesisk tvilling frempå magen i stedenfor en gravidmage Masse bevegelse i magen. Ekstra gøy når jeg dulter borti magen, og lillegutt spenner tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. november 2011 #382 Del Skrevet 5. november 2011 Navn er vanskelig. Første gangen hadde vi ett jentenavn og ett guttenavn klart til ultralyden. Andre gangen hadde vi fortsatt 2-3 jentenavn igjen ved fødsel. Hadde et ganske spesielt, norrønt navn som vi begge likte, men jeg syntes det var såpass spesielt at jeg ville se om det passet først. Heldigvis gjorde det det. Denne gangen er det alt for tidelig å begynne tenke på for meg, da jeg synes alt er så fremmed fortsatt. Men det har blitt bedre. I går satt jeg og klappet på magen og tror kanskje jeg kjente litt spark (jeg har unngått å ta på magen min frem til nå). Det begynner å bli en liten gravidmage, så det er nok ikke lenge til jeg må finne frem esken med gravidtøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2011 #383 Del Skrevet 5. november 2011 Vi har heller ikke begynt å diskutere navn. Kommer hvertfall til å vente til etter ultralyden, så slipper vi forhåpentligvis å finne navn til to kjønn. Vi bestemmer jo oss ikke før etter fødselen da. Vil jo se om barnet kler navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. november 2011 #384 Del Skrevet 10. november 2011 Skulle man ikke slutte å sove så mye når man kom i 2. trimester? Jeg sover 8-10 timer på hverdagene og 10-12 timer i helgen. Det blir ikke mye igjen av dagen da I går var det masse liv i magen min. Var egentlig ganske fint å kjenne det, merket jeg. Har ikke merket noe til bekkenet på flere uker nå heller. I det store og hele går det mye bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. november 2011 #385 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg er trøtt hele dagen,og kan sove 10-12 timer hver dag, minst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. november 2011 #386 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg er også et skikkelig trøttetroll! Sover 8-9 timer de nettene jeg skal på jobb, i tilegg hender det jeg sovner en time eller to på sofan etter middag..Huff..Er litt slitsomt å være så trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 12. november 2011 #387 Del Skrevet 12. november 2011 Kjenner til det der å være trøtt konstant.. har heldigvis blitt myye bedre med det nå enn det var for noen uker siden. Jeg var litt uheldig i dag og sled i trappen. Falt bakover og landet på venstre side av rumpa/nederste del av ryggen. Ble kjempe redd og begynte å gråte med en gang. Har roet meg ned litt, men har vondt i bekkenet nå kjenner jeg. Håper det går bra med den lille. Har hørt at det er værst dersom man ramler eller får slag mot magen? Ble litt usikker på om jeg burde dra på legevakta bare for å sjekke, men regner med jeg bare blir sendt rett hjem igjen så det er vel egentlig ingen vits i? Har ikke fått magesmerter eller noen blødning heldigvis. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. november 2011 #388 Del Skrevet 12. november 2011 Du kan jo ringe legevakten og høre? Mest sannsylig har det gått fint, men ring for sikkerhets skyld, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. november 2011 #389 Del Skrevet 12. november 2011 De små er ganske godt polstret der inne, så så lenge du ikke landet på magen skal det mye til for at noe er galt. Dersom du ikke har blødninger eller smerter er det bare å ta det helt med ro. Med slag mot magen tror jeg de mener at noen faktisk tar en knyttneve og slår til, ikke en tilfeldig albue på en overfylt T-bane f.eks. Husker forresten i første svangerskap så snublet jeg da jeg småløp nedover en grusbakke. Skle flere meter nedover på magen, og skrapte meg kraftig opp på ben og armer. Var ganske nervøs i noen timer etter det, men det gikk helt fint det også. Vi hadde barnevakt fra igår til idag, så er god og uthvilt, og har hatt masse overskudd idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 12. november 2011 #390 Del Skrevet 12. november 2011 Uffda ikke godt å falle!! Men høres ut som det gikk værst utover deg. Tenker nå at det er greit å ringe en gang for mye jeg da, om ikke annet så for at noen sier at det ikke er noe å bekymre seg for. Er likevel ganske sikker på at du hadde fått vondt i magen eller blødd dersom noe skulle skjedd med lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 14. november 2011 #391 Del Skrevet 14. november 2011 huff... Hvordan går det vanilje* ? Bedre nå? Ikke for å skremme noen, men det som er skummelt ved å falle er ikke at fosteret kan bli skadet, men morkaken kan løsne litt i festet. Dette kan gi redusert næring og oksygen til barnet. Derfor de anbefaler å gå til en sjekk dersom en skulle falle skikkelig, eller ha et annet uhell. Hvis morkaken løsner litt kan en blø, men det kan også ikke blø. Da blør det bare litt inn i fostervannet, og ikke synlig for mor. Vil virkelig ikke skremme, men dersom fallet var skikkelig kraftig og stygt ville jeg nok fått det sjekket med en lege eller noe, bare sånn for å være på den trygge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. november 2011 #392 Del Skrevet 14. november 2011 Det er bra du er ærlig Charlie28, selv om det du sier kan virke skremmende.Men det er bedre å få sjekket en gang for mye enn en gang for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 14. november 2011 #393 Del Skrevet 14. november 2011 Det går egentlig veldig bra, kjennes bare ut som at jeg har en "blåflekk" på ve. side litt oppfor rumpa. Men kan ikke se noe flekk. Tror det var mest at jeg ble redd, og ikke at fallet i seg selv egentlig var sånn kjempesmell. Gled liksom bakover hvis dere skjønner. Har ikke kjent noen som helst ubehag bortsett fra den "blåflekken". Men så blir man jo litt urolig pga morkaken også. Vanskelig å vurdere om man bør ta en sjekk eller ikke.. men jeg har vel litt vanskelig for å ringe "unødvendig" til legen.. Sikkert bare tull av meg. Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. november 2011 #394 Del Skrevet 14. november 2011 Her er alt ved det samme. Kvalm, sykmeldt, trøtt men ellers grei. Venter spent på UL på onsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 14. november 2011 #395 Del Skrevet 14. november 2011 Ok, satser på at det har gått bra da Her er det midt i den mest hektiske tiden for studiet (ja, er fremdeles student). Innleveringer av vitenskapelige oppgaver, andre oppgaver og lesing til eksamen, samt forelesninger osv... Selv om jeg føler meg fin, har jeg likevel noe mindre energi enn vanlig, og synes det er litt stress. Ellers holder vi på å pusse opp barnerom, og jeg elsker sånn. Tatt på meg malerjobben, og i morgen planlegger jeg å legge gulvet. Sånn "klikk" gulv. Sambo er bortreist med jobben, og litt kjekt å ha noe å henge fingrene i... Det eneste kjipe er at bekkenet begynner å krangle. Har litt problemer med ryggen fra før (før svangerskap)så var egentlig innstilt på det. Skal til svangerskapskontroll i morgen, så kanskje de finner ut av noe. Uansett ikke så gale at det hindrer meg i hverdagen, men gjør litt vondt. Får sånne låsninger og isjaslignende smerter som kommer og går. Lillegutt er MEGET aktiv, og kjenner jeg begynner å glede meg til fødselen. Skal bli kjekt å treffe den "hemmelige hybelboeren" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. november 2011 #396 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har fått hevisning og anbefalt en manuellterapeut av legen min. Jeg har symfyse og bekkenløsning og låsning. Har også litt problemer med ryggen fra før, grunnet for stor svai i korsryggen. Jeg våkner av at det gjør vondt om natta. Det knirker og knaker når jeg snur meg i senga, og har ofte litt vondt på og av i løpet av dagen. Vagger som ei gås. Sist gang kom ikke symfyseløsningen før helt på slutten, så kjedelig at jeg alt har slitt med det i noen uker. Satser på at den anbefalte manuellterapeuten kan ta meg i mot, for han kan gjøre jobben jeg til nå har betalt kiropraktoren for, OG han kan alt en fysioterapeut kan, siden det er grunnutdanningen til alle manuellterapeuter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 15. november 2011 Forfatter #397 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg sliter med det samme som deg, Saeria. Spesielt vondt i symfysen, og det knekker skikkelig til innimellom. Fryktelig vondt å snu seg i senga, noe som gjør at jeg sover dårlig og dermed også fungerer ganske dårlig på jobb noen dager. Var hos legen, og eneste tilbudet der var sykemelding... Så jeg har vært inntil 20 % sykemeldt fra forrige mandag. Spurte om henvisning til fysioterapaut eller lignende, men fikk beskjed at ventelistene var så lange hos alle i området at jeg nok ikke var gravid lenger når jeg fikk time. Hurra for helse-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. november 2011 #398 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg fikk anbefalt en privat manuellterapeut. Slik jeg forstod det, skal alle manuellterapeuter kunne ta i mot henvisning, og en manuellterapeut er jo det samme som en fysio. Pluss at de har ekstra utdanning. Ring rundt til manuellterapeuter og hør. Kan noen ta i mot, så be instendig om henvisning. Hilsen gravida som ikke fikk sove før klokka halv fem i natt pga.smerter som paracet IKKE tok, for å si det pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 15. november 2011 Forfatter #399 Del Skrevet 15. november 2011 Så ille som deg har jeg nok ikke hatt det enda, da. Jeg sovner som regel greit, men våkner ofte og får ikke sovne igjen etter et "knekk". Både fordi det er vondt og fordi jeg rett og slett synes det er så ekkelt at kroppen knirker sånn Jeg har foreløpig holdt meg helt borte fra smertestillende. Siden Vesla har så mange allergier unngår jeg Paracet så langt det lar seg gjøre, siden jeg i det siste har lest mer og mer om at Paracetbruk hos mor under graviditet og hos barna mens de er helt små ser ut til å øke risikoen for allergi. Skal sjekke ut om det finnes noe slikt som manuellterapauter her i distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. november 2011 #400 Del Skrevet 15. november 2011 Noe mer paracet ser jeg ikke vitsen i å ta, for det hjalp uansett ikke. Hadde jo ikke tatt de med mindre jeg var akkurat passe desperat etter å få sove, men når det er som å ta sukkerpiller, så får det bare være. Jeg fikk hvertfall time hos den anbefalte manuellterapeuten. Skal neste fredag. er en stund til, men har time hos kiropraktor neste tirsdag, så da får det være godt nok. Er det for ille i natt, ringer jeg bare henne og spør etter en akuttime, slik at jeg holder til jeg skal til manuellterapeuten. Håper du får tak i en som kan hjelpe deg, for det er IKKE ok å gå med sånne vondter og bare litt gradert sykmelding som plaster på såret. En blir sjelden bedre av å gå med dette ubehandlet. Hvertfall ikke når man har litt issues med ryggen fra før. Det er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå