Gå til innhold

Mars/april 2012

Klematis

Anbefalte innlegg

Gratulerer med jenta, Catus! Trist å høre om samlivsbrudd. :tristbla: Ikke så god timing, nei. Vi har slitt litt i det siste vi også, men er nå godt i gang med å ta tak i det. Har aldri vært aktuelt å gå ifra hverandre, men stemningen har ikke akkurat vært god og jeg har vel ikke følt at timingen for et barn til har vært ideell jeg heller...

Tusen takk for mye god info om D-vitamin, Saeria! Jeg skal huske å be om verdier på nivået mitt neste gang jeg er hos legen. Og så må jeg bli flinkere å ta omega-3 kapslene mine... :sjenert: Har fremdeles problemer med å svelge piller etter kvalmen i starten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter på KK i Bergen og venter på at det skal bli vår tur til å komme til ultralyd. Kom bare en time fortidlig :ler: Jaja, bedre sent enn aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten jente i magen, Catus :klemmer:

Kjekt å høre at det finnes jenter i verden også :gjeiper:

Veldig trist å høre om samlivsbruddet, men dersom dere får det bedre hver for seg, er det jo bedre enn å leve ulykkelige sammen. Det går helt sikkert fint. Mange alenemødre har det helt supert og savner ikke noen mann i livet (eks min søster);)

Lykke til på Ul småkjekset. Venter spent på oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen fra ul og fikk vite at det er en liten :babyjente: som godgjør seg i magen min :rodmer:

Ny termin 9. april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jente, Småkjekset! Så kooos :rodmer:

Takk for det! Det er helt utrolig å tenke på at vi får en liten jente i huset om nåen måneder :rodmer:

Mannen måtte innrømme at nå var han nederst i rangstigen, da han er eneste mann og det da blir meg, snuppa og to små jentepuser som er over han igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det kommer noen jenter også :) Gratulerer til Småkjekset og Catus :strix:

Trist med samlivsbrudd midt oppi dette Catus, skjønner at det har vært noen tøffe måneder :( Håper dere får til en fin ordning sammen, du og eksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jenta småkjekset!! :klemmer:

Synes det er så trivelig at det kommer noen jenter også. Disse gutta våre må jo kunne få tak i noen kommende fruer en gang i tiden også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jenta småkjekset!! :klemmer:

Synes det er så trivelig at det kommer noen jenter også. Disse gutta våre må jo kunne få tak i noen kommende fruer en gang i tiden også :fnise:

Tusen takk for det :klemmer:

Er veldig greit at det kommer litt jenter ogaå, for virker som om det er babygutt-boom overalt for tiden. Må prøve å jevne litt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Småkjekset og Catus!

Trist å høre om samlivsbrudd, men det høres samtidig ut som om du takler det veldig bra :Nikke: Husk at det er lov å klage her, hvis du føler for det (så føler jeg meg ikke så alene blant alle lykkehormonene :gjeiper: )

Idag merket jeg at hormonene har kommet. Jeg jobbet overtid og kjenner deadlinen bare kommer nærmere og nærmere, og det ene problemer etter det andre oppstår. Til slutt kjente jeg for å bare sette meg ned og gråte :cry3: Klarte heldigvis å få igjen kontrollen, og fikk løst problemene på et vis (delvis ved å sende en beskjed om at deadlinen ikke kom til å bli overholdt). Uvanlig følelse for en som er vandt til å ha full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi vært på UL. Kjempe gøy å se en veldig livlig krabat der inne! Jeg må til ny UL i uke 32 pga morkaken.

(...)

Samme her! Jeg må også inn til ny UL. For min del er det fordi morkaken ligger alt for lavt nede, faktisk nesten helt foran åpningen. Jeg må inn for å sjekke at den flytter seg oppover dit den skal være. Flytter den seg ikke, blir det nok keisersnitt. Det vil jeg IKKE, så jeg håper den beveger seg oppover i god tid før termin.

Heldigvis sa jordmor sa hun har godt håp om at det skal gå seg til. Siden morkaken ligger på fremsiden er det veldig gode sjanser for at jeg kan føde vanlig, siden morkaken da flytter seg i takt med at magen vokser. Hadde morkaken derimot ligget bak hadde det vært verre.

Så da tenker jeg at dette går bra, og jeg er også veldig fornøyd med å få en ekstra UL. :)

Gratulerer med jente i magen! :smilbla: Leit med samlivet da, men det går nok fint å være alene også. Det viktigste er jo at hun er ønsket! :klem:

Jeg har vært hos en lege som kan PCOS og hun sa at de fleste kvinner med PCOS har litt lite magnesium og for lite D-vitamin, i tillegg til forhøyet testosteron og for lite østrogen i omløp. Jeg tar derfor 2 tabletter med magnesium.

(...)

Tusen takk!

Ja, det er veldig leit med samlivet, men det er ikke noen tvil om at det var den riktige avgjørelsen. Vi har ikke vært lykkelige på lenge, og det er ikke ønskelig å fortsette et forhold kun av gammel vane. Jeg merker allerede nå at jeg har det mye bedre! Jeg trives alene, og jeg har i praksis vært alenemor i forholdet fra dag en. Så dette skal jeg klare! :)

Tusen takk for god informasjon om d-vitamin og magnesium! Jeg skal spørre legen min litt om dette på neste kontroll. I mellomtiden burde jeg kanskje kjøpe en boks med omega-3.

Gratulerer med jenta, Catus! Trist å høre om samlivsbrudd. :tristbla: Ikke så god timing, nei. Vi har slitt litt i det siste vi også, men er nå godt i gang med å ta tak i det. Har aldri vært aktuelt å gå ifra hverandre, men stemningen har ikke akkurat vært god og jeg har vel ikke følt at timingen for et barn til har vært ideell jeg heller...

Ja, det er trist. Jeg har vært inne på tanken på å gå fra ham mange ganger, for vi har ikke hatt det bra sammen på lenge.

Det har hatt mye med min eks å gjøre. Jeg vil ikke forklare så mange detaljer, for jeg har ikke så lyst til å bli gjenkjent. Men jeg kan jo si at han har hatt (og har fortsatt) mange helseutfordringer pluss at han er arbeidsnarkoman og har prioritert jobben sin foran familien. Jeg har følt meg som andreprioritet, nei tredjeprioritet. For han prioriterte vel sine interesser også før meg og Junior. Så lykkelig kan jeg vel ikke si at jeg var, nei.. :tristbla:

Men nå har jeg det så mye bedre! Og dette skal jeg klare! Har jeg i samboerskapet vært alenemor i 3,5 år, så skal jeg vel klare å være ekte alenemor for to barn også. Blir ikke store forskjellen tror jeg.

Det vil derimot bli bedre, for jeg kommer faktisk til å få mer tid til meg selv, dersom eksen bare blir i stand til å ha samvær etter hvert (forløpig har jeg Junior 100 %). Jeg er ikke vant til å komme ut og gjøre mine ting på kveldene, for jeg måtte som regel sitte hjemme fordi min eks var på jobb eller var ute på ett eller annet. De få gangene jeg var ute på noe, måtte jeg ofte få min mor til å sitte barnevakt.

Sukk, alt det man har funnet seg i..

Gratulerer så mye med en liten jente i magen, Catus :klemmer:

Kjekt å høre at det finnes jenter i verden også :gjeiper:

Veldig trist å høre om samlivsbruddet, men dersom dere får det bedre hver for seg, er det jo bedre enn å leve ulykkelige sammen. Det går helt sikkert fint. Mange alenemødre har det helt supert og savner ikke noen mann i livet (eks min søster);)

(...)

Tusen takk!

Jeg kommer ikke til å savne noen mann i livet mitt på en stund, nei. Jeg har planer om å være alene iallfall i et par år. Jeg har følt at jeg har mistet meg selv i dette forholdet, og jeg trenger rett og slett å finne ut av hvem jeg er før jeg starter noe nytt forhold.

Men selvsagt; treffer jeg en fantastisk mann vil jeg jo ikke holde igjen bare av ren stahet. Vi får se hva som skjer! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten prinsesse i magen catus! håper det ordner seg for deg :klemmer:

Tusen takk!

Jeg tror det kommer til å ordne seg veldig greit. Ting tar bare litt tid. :)

Så gøy at det kommer noen jenter også :) Gratulerer til Småkjekset og Catus :strix:

Trist med samlivsbrudd midt oppi dette Catus, skjønner at det har vært noen tøffe måneder :( Håper dere får til en fin ordning sammen, du og eksen :)

Tusen takk! Jeg håper også at vi får til en fin ordning. Forløpig har vi god kontakt, og vi er enige om det meste. Håper det forsetter sånn! :)

Gratulerer til Småkjekset og Catus!

Trist å høre om samlivsbrudd, men det høres samtidig ut som om du takler det veldig bra :Nikke: Husk at det er lov å klage her, hvis du føler for det (så føler jeg meg ikke så alene blant alle lykkehormonene :gjeiper: )

Tusen takk!

Jeg takler det ganske bra, om jeg så skal si det selv. Men det er nok fordi jeg er overbevist om at dette var det riktige, og fordi jeg allerede nå kjenner at jeg har det mye bedre!

Takk for at jeg får lov å klage litt. Nå har jeg nettopp gjort det. Det ble et lengre innlegg enn jeg hadde tenkt, men det er samtidig litt greit å få skrevet det litt "av seg." Det er mange ting jeg utelater her da, som gjøre situasjonen min litt mer komplisert. Men jeg vil som sagt ikke gjenkjennes, og dermed holder jeg det for meg selv. ;)

Du er slett ikke alene om å ikke være superlykkelig hele tida. Selv om dette barnet er svært ønsket fra min side, lurer jeg noen ganger på om jeg klarer dette eller ikke. Jeg klarer for det meste å være optimistisk, men noen ganger sniker det seg inn negative tanker også. Er jeg sterk nok til dette, og takler jeg det nye livet mitt med alle endringer og bekymringer?

Men vi er jo bare mennesker, og vi får ikke til å tenke positivt konstant. Så lenge de negative tankene ikke dominerer, går det helt fint!

Men du må gjerne klage litt du også. Bare fint for meg at det er flere! ;)

----------------

Men nå er det nok om mine problemer for en stund.

Utover dette går det fint her hos meg. Jeg kjenner liv i magen flere ganger om dagen nå, og det er en stor lettelse! Lille tulla mi.. :rodmer:

Det går greit på jobb også nå. Pga hele situasjonen rundt meg ble jeg 60% sykmeldt. Jeg hadde ingen energi igjen til Junior da jeg jobbet 100 %, men nå går det mye bedre. Jeg har fri en dag i uka og jobber halve dager resten av uka. Det passer meg fint. Jeg synes det er viktig å holde på linken til jobben så lenge man kan. Men selvsagt; helsa og barnet først! :Nikke:

Har dere begynt å tenke på navn, forresten?

Vi heller mot et navn vi har hatt på lista vår i mange år. Vi hadde bestemt at forrige barn skulle hete det dersom det ble jente. Men så ble det jo gutt. Nå vurderer vi å bruke navnet på tulla i magen. Men jeg vil gjerne se babyen først, for så å vurdere om hun "passer" navnet eller ikke.

Jeg synes dette med navn er vanskelig. Det er godt det fortsatt er en stund til vi må bestemme oss helt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har kommet nye i terminklubben, og som jeg ikke har hilst på!

Og gratulerer til alle dere som har fått bekreftet at alt står bra til i magen og som har fått vite kjønn!

Jeg kan ikke ramse dere opp alle sammen, så jeg tar alle under ett.

Jeg håper jeg blir mer aktiv her nå, og kan følge litt mer med.

Men nå sier jeg god natt. Skulle lagt meg for leeenge siden! Jeg skrev meg visst helt bort.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper morkaka mi også trekker seg opp til neste UL! Har så klart aller mest lyst til å føde på vanlig måte, og aldrig helt sett for meg at jeg skulle føde med keisersnitt.

Jeg vet ikke helt hvordan den ligger, men jordmora sa:"oi her var det mye morkake". så jeg ble jo litt redd. Men hun sa det at i de aller fleste tilfeller så trekker den seg opp til uke 32 så vi får satse på at den gjør det.

Ellers går det bra her. Har ikke kjent liv enda, men håper han vil gi fra seg noen spark snart. Er litt plaget med svangerskapskløe, og har i grunn vært det nesten hele tiden. Utrolig irriterende til tider når man føler man klør og klør over alt. Legen sa hun ville ta lever/galleprøver neste gang hvis det ikke har blitt bedre til da, men skal ikke dit før 21. des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...