Saeria Skrevet 2. mars 2012 #861 Del Skrevet 2. mars 2012 Ja, det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. mars 2012 #862 Del Skrevet 2. mars 2012 Ellers har jeg vært på kontroll hos jordmor i dag Etter en sjekk konkluderte hun med at jeg hadde 3 cm åpning og var moden og tøyelig, så blir spennende dette Slimproppen gikk på morgenen i dag også Vet jo at det kan ta tid allikevel da, men uansett spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 2. mars 2012 #863 Del Skrevet 2. mars 2012 Spennende lucky Jeg har ikke tatt noe smertestillende nei, men har lagt inn en bønn til kjæresten som kommer hjem straks om han kan massere skuldrene litt, er ganske så stiv. Men noen her som vet om hodepinen går over igjen dersom det er svangerskapsforgiftning? Eller vil den da være konstant hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. mars 2012 #864 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Spennende, Lucky. Nå er det ikke lenge igjen. Jeg husker jeg fødte 3 dager etter at bittelitt av slimproppen gikk. Resten kom jo etter de første riene. vanilje: Ang. svangerskapsforgiftning, så vet jeg sannelig ikke. Jeg husker eldste søster hadde det med sin første for 18 år siden, men hun var også full i vann i kroppen, så jordmor reagerte fort når hun så hvor mye vann hun hadde fått. Kunne knapt se at hun hadde øynene åpne, stakkar. Endret 2. mars 2012 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 3. mars 2012 #865 Del Skrevet 3. mars 2012 Takk for svar. Jeg er ikke så hoven som det du beskriver saeria, men merker det mest i fingrene. Angrer litt på at jeg ikke ringte føden i går. Har sittet på nattoget i natt og er nå på besøk hos moren min. Tok to stk paracet i går kveld, uten effekt. Og har fortsatt ganske vondt i hodet i dag. Tenker jeg prøver å måle blodtrykk og tar en ustix i dag på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. mars 2012 #866 Del Skrevet 3. mars 2012 Ja, er like greit å få det gjort. Når søster ble sett til av jordmor, tok det ikke lange tiden før hun fikk KS. Like greit å være føre var, så ta den u-stixen og mål blodtrykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 3. mars 2012 #867 Del Skrevet 3. mars 2012 Lucky: Spennende! Håper ikke det er lenge igjen for deg nå Vanilje: Bedre å ringe føden en gang for mye enn en for lite. Det kan jeg skrive under på!! Har hatt en del kløende utslett på magen. Dette har i det siste spredt seg til hender, armer, hofter, lår og ankler. I går klødde det sånn at jeg ble gal. Leste litt på nettet, og der sto det at det kunne være noe farlig. Ringte derfor inn på føden kl 23:00, og fikk beskjed om å komme inn... Etter en ca 2 timer med tester, riemåler, pulsmåler, blodtrykksmåling, urintesting og UL fikk jeg beskjed om at alt såg fint ut med fosteret, men de ville ha meg inn på test på mandag. Skal da komme fastende å måle gallesyrer + leververdier i blodet :S Så skal disse testene analyseres, og jeg skal få beskjed om de er fine eller for høye. Er de for høye blir jeg satt i gang før termin. Synes det er litt småskummelt, men så lenge mini har det fint er alt fint. Har IKKE lyst å bli satt igang, for det er jo ikke bare-bare.. Vært fint om forkjølelsen gik bort, og fødselen startet naturlig i løpet av tirs/ons neste uke. Fikk uansett vite at gutten i magen er nå litt under 2,8kg, så blir nok ikke største babyen på meg. Til tross for at jeg ligger litt over den røde streken på kurven. Er nok mye fostervann der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. mars 2012 #868 Del Skrevet 3. mars 2012 Svigerdatter til naboen har hatt svangerskapskløe i alle sine svangerskap, og fikk det også i dette. Hun har termin omtrent sammen med oss. Så det var lurt å få det sjekket, ja. Håper du slipper igangsetting, selv om det ikke er slik at alle får det så intenst med rier som man kanskje har sett på TV og hørt skrekkhistorier om. 2,8 kilo er ikke store karen, men skulle du gå en uke til, så har han nok passert 3 kilo. Min gutt var 3110 gram ved fødsel, og han kom på termin (dagen etter min og dagen før UL-termin), så sånt sett er jo ikke din så veldig liten i forhold til hvilken svangerskapsuke du er i. Mitt sf-mål var i øvre grønne kant sist gang også, så det sa faktisk veldig lite om størrelsen på babyen. Jordmor den gangen sa på ene kontrollen sent i svangerskapet at "Dette blir en stor og flott gutt!" Nuvel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. mars 2012 #869 Del Skrevet 3. mars 2012 Så spennende Lucky! Nå må du passe på å oppdatere oss jevnlig, ellers er vi overbevist om at du ligger på sykehuset og føder allerede. Har kommet hjem fra superkoselig jobbtur. Kollegaene mine er helt herlig, og utover kvelden tror jeg jeg fikk spørsmål hvert 5. minutt om jeg hadde det bra, trengte noe mer å drikke, tilbud om massasje osv. Ble nesten litt mye etterhvert. Særlig ettersom de ble fullere og glemte at de nettopp hadde spurt Ellers håper jeg at alle her holder seg friske frem til fødsel, og at det etterhvert popper ut friske og sunne små KG-babyer på rekke og rad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #870 Del Skrevet 3. mars 2012 Håper ikke det skjer noe her i natt, for her er alle untatt meg godt i gang med vinen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. mars 2012 #871 Del Skrevet 3. mars 2012 Vin, ja. Nei, da får lille holde seg inni magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 3. mars 2012 #872 Del Skrevet 3. mars 2012 Har vært innom føden i dag. Og blodtrykket er litt høyere enn hva det bruker å være, men ellers er alt fint. Så jeg trenger heldigvis ikke å bekymre meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. mars 2012 #873 Del Skrevet 3. mars 2012 så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 3. mars 2012 #874 Del Skrevet 3. mars 2012 Da har jeg vært en tur på KK. Har bekymret meg over lite bevegelser fra frøkna i dag, så tok en telefon til vakthavende jordmor i kommunen for å høre om hun hadde noen råd. Etter å ha spist noen brødskiver med søtt pålegg og drukket appelsinjuice skulle jeg slappe av og prøve å kjenne etter tre bevegelser på 20 min. I løpet av disse minuttene kjente jeg to bevegelser så da avtalte hun med KK at jeg skulle komme innom for en sjekk. Der ble jeg koblet til CTG og etter enda noen desiliter med appelsinjuice kjente jeg de herligste sparkene jeg noensinne har gjort Legen som var på vakt tok ul og alt så supert ut der. Hun har nok fostervann rundt seg og vokser som hun skal, 44 cm og 2500 g er hun nå Er veldig glad jeg ble tatt på alvor da jeg ringte og at alt var som det skulle være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #875 Del Skrevet 3. mars 2012 Så bra at alt var i skjønneste orden, Småkjekset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. mars 2012 #876 Del Skrevet 4. mars 2012 Så godt å høre Småkjekset Ingenting er værre enn å gå å bekymre seg for de små Godt du ble tatt på alvor og fikk en ordentlig sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 4. mars 2012 #877 Del Skrevet 4. mars 2012 Fredag 02.mars kom vårt fantastiske mirakel til verden i rekordfart, vannet gikk halv tre og riene begynte en drøy time etterpå. Kl ni over ni samme kveld var han ute Jeg hadde en intens, men grei fødsel, men revnet en del og mistet mye blod. Så har hatt en del blodtrykksfall og svimler litt. Men skal få blodoverføring idag, så regner med det kommer seg. Jeg er så stolt over lille gullet :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. mars 2012 #878 Del Skrevet 4. mars 2012 Gratulerer så mye Go'jenten Kos dere masse sammen og nyt lille tassen Håper formen din kommer seg raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mars 2012 #879 Del Skrevet 4. mars 2012 Gratulerer med gutten, Go'jenten! Håper du kommer deg raskt. Vitale mål på vidunderet? Småkjekset: Godt alt stod vel til med jenta deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. mars 2012 #880 Del Skrevet 4. mars 2012 Vedlig glad for at alt var som det skulle Gratulerer så mye med gutten Go'jenten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå