FrkRose Skrevet 4. desember 2011 #441 Del Skrevet 4. desember 2011 Saeria: Grattis med halvveis du også!! Nå er det bare sjarmøretappen igjen før smågutta våre kommer! Kara W: Takk for tips om legg-gym, det må jeg prøve! Bedre søvn er verdt myyyye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #442 Del Skrevet 4. desember 2011 Takk. Tickeren er strengt tatt litt feil, av en eller annen grunn. har ukeskift om torsdagene egentlig, men to dager spiller ingen rolle. Her er nå kvalmen her enda, og bekkeløsningen likeså (au!), men lillebror er veldig aktiv og har det fint. Det er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 4. desember 2011 #443 Del Skrevet 4. desember 2011 Imorgen skal eg til min første fysioterapeuttime med bekkenløsningen. Jeg ringte rundt til flere fysioterapeuter her i byen, men det var ikke ledig hos noen med refusjonsrett før mellom 5-7 mnd, og det hjelper jo ikke meg. Det betyr egentlig at det ikke er noe tilbud tilbud for gravide her, og det er veldig dumt. Jeg er heldig som har en samboer som gladelig betaler fysioterapien for meg, men det er jo ikke alle som er så heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #444 Del Skrevet 4. desember 2011 Det var dårlige greier. Jeg går hos manuellterapeut med refusjonsavtale. Får satt akupunktur, så må dekke 100 kr pr behandling selv siden HELFO ikke vil dekke nålebruk, men det er greit. Han er en av landets dyktigste innen sitt felt, så jeg er bare glad til at han hadde tid. Han underviser på universitetet også, nemlig. Uansett så er det bra at du har en som kan hjelpe deg. Jeg hadde gladelig betalt av egen lomme jeg også, om jeg var nødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 4. desember 2011 #445 Del Skrevet 4. desember 2011 ^Jeg ser at vi er fra samme by. Jeg må jo innrømme at jeg ikke ringte til ALLE fysioterapeutene her, men jeg gav litt opp etter å ha prøvd 5 forskjellige. Vil så gjerne tilbake i jobb! Siden du har fått tak i hjelp, burde det jo være mulig for meg også, men jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. desember 2011 #446 Del Skrevet 4. desember 2011 Roar Jensen. Bergen manuellterapi. Han er litt eldre, og kan kanskje virke litt...hmmm...spesiell (er nok en generasjonsgreie der, tror jeg), men han er veldig grei i grunnen. Han holder til i Strandgt. 6, rett over gata for Kløverhuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #447 Del Skrevet 5. desember 2011 Takk for tips, Saeria! Nå virker det som bekkenet mitt egentlig er litt bedre, men blir det værre igjen vet jeg hvertfall hvor jeg muligens kan få hjelp. Virker som vi er ganske mange fra Bergensområdet her? Eller er det bare oss tre? Vi har visst aldri laget en sånn introduksjonstråd, så det er ikke så lett å holde oversikten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. desember 2011 #448 Del Skrevet 5. desember 2011 Er fra Bergensområdet jeg også, så vi er en del Mannen fikk kjenne spark i går Endelig ville lille frøken at han skulle få lov å kjenne hvor sterk hun var, og serverte han et skikkelig kraftspark! Livet er herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 5. desember 2011 #449 Del Skrevet 5. desember 2011 Virker som vi er ganske mange fra Bergensområdet her? Eller er det bare oss tre? Vi har visst aldri laget en sånn introduksjonstråd, så det er ikke så lett å holde oversikten Bodde i bergen for 1,5 år tilbake, og nå hadde det vært fint å bodd der.. Prøver å søke opp en god akupunktør, og her skrives det om en helt super en.. Argelig :gjeiper: For å introdusere meg selv: 24 år, student (enda)og opprinnelig fra Stavanger/Sandnes. Har bachelor i helsefag fra UIB og studerer nå ernæringsfysiologi på andre året. Bor på gården til sambo i nord-rogaland, nærmeste by er Haugesund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. desember 2011 #450 Del Skrevet 5. desember 2011 Er faktisk eks Haugesunder. Dvs. at jeg bodde der fra jeg var 9 til jeg var 18. har hele familien min der, men kommer aldri til å flytte tilbake da. Har det alt for godt her i Bergen! :D Kjenner forresten spark utenpå jeg også, og har gjort det i noen dager. Til tross for morkake. Men det er helst bare nede under navlen at de kjennes godt. Mannen har ikke fått kjent noe enda, men han er informert om at lillebror er minst like aktiv som storebror var, så han vet hva han har i vente. Er nå sykmeldt frem til jul, og blir jeg sykmeldt videre (noe jeg tror er ganske sannsynlig, siden kvalmen ikke vil gi seg), så står jeg uten jobb. Jaja...tjener opp til permisjonen okke som da. Så får jeg være flittig å søke jobb i permisjonen. Det går seg ok til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 5. desember 2011 #451 Del Skrevet 5. desember 2011 Det gikk superfint hos fysioterapeuten idag! Kjempehyggelig fyr, og han fant ut at det var bekkenkløsning + noen muskelspenninger. Fikk noe nålebehandling og han henviste meg videre til en manuellterapeut MED refusjonsrett i januar! Det kjedelige var at han anbefalte sykemelding ihvertfall frem til behandling hos manuellterapeut hadde begynt. Gøy å se at at det er flere i Bergensområdet her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 5. desember 2011 #452 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg er fra andre siden av landet her jeg sitter oppe i nord Jeg er veldig plaget med halsbrann i dag.. helt forferdelig, den vil liksom ikke gi seg. Siden apoteket hadde stengt når mannen var ferdig på jobb var det eneste han fikk tak i nyco. Har tatt et glass, men det er fortsatt ille. Håper på en bedre dag i morgen sånn sett! Ellers føler jeg at magen har vokst enormt den siste uka. Føler meg plutselig kjempe stor! Jeg lurte litt på en praktisk ting.. vi har vært så heldige å arve mye utstyr til babyen. Både bilstol, seng, kanskje vogn osv.. vi skal kjøpe ny madrass til senga, og selvfølgelig vaske over senga før bruk. Er det noe vi må gjøre med bilstolen og vogna før dette kan brukes? Vi har også arvet en voksipose som er blitt brukt av lillegutts søskenbarn. Det går an å ta av trekket så det skal jeg ta av å vaske, men bør vi sende dyna til rens eller er det nok å vaske trekket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. desember 2011 #453 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg lurte litt på en praktisk ting.. vi har vært så heldige å arve mye utstyr til babyen. Både bilstol, seng, kanskje vogn osv.. vi skal kjøpe ny madrass til senga, og selvfølgelig vaske over senga før bruk. Er det noe vi må gjøre med bilstolen og vogna før dette kan brukes? Vi har også arvet en voksipose som er blitt brukt av lillegutts søskenbarn. Det går an å ta av trekket så det skal jeg ta av å vaske, men bør vi sende dyna til rens eller er det nok å vaske trekket? Vi har arvet veldig mye, uten å gjøre noe særlig mer enn å vaske tingene. Kjøpte ny madrass og dyne, vasket trekk til bilstol og vogn, men ellers ble ting brukt slik de var. Men så er vi også ganske avslappet i forhold til mange andre, så det kan jo være lurt å høre hva andre synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. desember 2011 #454 Del Skrevet 5. desember 2011 Så godt at du blir ivaretatt, og det er bedre med sykmelding en periode, slik at du fungerer litt, enn å ødelegge seg på jobb. Sier dama som er sykmeldt enda 3 uker... men for min del er det faktisk bedre å være hjemme, for da har jeg i det minste litt overskudd til å være mamma for han jeg har (selv om pappaen har tatt det største ansvaret, og gutten har blitt pappadalt). Jobben min krever full konsentrasjon, og med medisinering og bekkensmerter som gir netter med mye oppvåkning, går det bare ikke. Og jeg har ikke dårlig samvittighet (lenger) heller. Arbeidsgiver har søkt og (selvsagt)fått innvilget fritak fra arbeidsgiverperiodens sykepengeutbetaling. Det kan enhver som har en kronisk syk eller gravid sykmeldt gjøre. Så de har ikke tapt ei krone på lønn. Dessuten er gutten viktigst, og hvis jeg kan være litt ordentlig mamma for han, delta litt og yte litt for han, så er det det aller viktigste. Jobben har uansett ikke bruk for meg som ikke er i stand til å ivareta de menneskene som hadde fått tildelt meg når de trengte hjelp. Så jeg hadde hørt på fysio, og tatt sykmeldingen. Plutselig er du bra nok til å yte det du skal, uten at det går på helsa løs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #455 Del Skrevet 5. desember 2011 Vi arvet også mye. Senga, som var ny til mannen for 35 år siden, malte jeg, kun fordi den var litt ujevnt malt fra før. Borret masse hull i bunnen siden den var helt tett. Og kjøpte ny madrass. Tok av alle løse stoffdeler på vogna og vasket dem også. Vi arva også en 15 år gammel voksipose. Selv om det sies at de (hvertfall de gamle) ulldynene må renses, så har jeg vasket den på ullvask i maskin flere ganger. Har gått helt fint. Vasket trekket, men det var så håpløst umoderne at jeg til slutt sydde ett nytt. Når det gjelder bilstol så sies det at de helst ikke skal arves/kjøpes brukt. Men er du sikker på at den ikke har vært i noe kræsj og har blitt behandlet fint (ikke sent som innsjekket baggasje på fly, f.eks.), så ville jeg synes det var greit. Så lenge den ikke er eldre enn 5 år, da begynner plasten å bli skjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. desember 2011 #456 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det slemt av meg å være bittelitt missunelig på dere på som er sykemeldt Jeg vet jo at dere er det av en grunn, og jeg burde være glad som er relativt uten plager, men noen dager føles alt bare veldig mye ut, og jeg har lyst til å bli i sengen. Men så er jeg egentlig veldig glad i jobben min, og hadde sikkert nektet dersom noen prøvde å sykemelde meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 6. desember 2011 #457 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg er derimot litt missunnelig på alle dere som arver så mye.. Her måtte det meste kjøpes fra start. Heldig å fått tak i et fint brukt bilsete (vet det har vært behandlet bra). Har også en mor som får 25% på barnevogner, så sparer en del der også. Ellers blir det mye nytt, og FY så dyrt babyklær er.. Spesielt viss du skal ha litt ull også.. Lysglimtet oppi det hele er at vi mest sannsynlig får bruk for det til nr 2 som sikkert ikke kommer så lenge etter nr 1 :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 6. desember 2011 #458 Del Skrevet 6. desember 2011 Takk for gode råd! Jeg får nok høre på fysioterapeuten, ja. Han sa at eg ville antagelig fremskynde smertene hvis jeg begynte i jobb igjen før jeg hadde kommet meg til skikkelig behandling, og det er ikke noe jeg er spesielt interessert i. Vi arver også veldig lite, med unntak av babyklær. Heldigvis er jeg så heldig at jeg jobber i en butikk som selger babytøy, og får mye rabatter der, pluss at et nært familiemedlem eier barneutstyrsbutikker i nærområdet, så der sparer vi endel også. Har dere begynt å kjøpe inn utstyr? Jeg har ikke termin før slutten av april, så tenkte ikke å begynne å kjøpe utstyr helt enda. Venter nok til litt uti januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2011 #459 Del Skrevet 6. desember 2011 Bare sånn at dere vet det, så er det mye fint ull og ull/silketøy på opphørssalg hos www.trebjorner.no 150 kroner pr. del for ull og ull/silketøy fra Hocosa, blant annet. Min erfaring med Hocosa er at det er veldig god kvalitet! Jeg handlet stort hos henne i går. Mest til gutten utenfor magen, men også et par ting til han inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #460 Del Skrevet 6. desember 2011 Vi må kjøpe ny vogn nå, men har ikke helt klart å bli enige om hva vi vil ha. Og muligens ny bil for å få plass til vogna Orker ikke før jul, får ta det i februar eller noe... Og så må vi enten kjøpe en til babyseng eller kjøpe stor seng til Vesla. Synes egentlig det er greit at hun ikke kommer seg ut av senga, for i det siste har hun blitt litt mindre villig til å legge seg fint på kvelden. Så har ikke helt bestemt oss for hva vi gjør der heller. Ellers har vi nok det meste. Må gå igjennom klærne i de minste størrelsene og se om vi trenger mer, men tror egentlig ikke det. Kommer vel litt barselgaver selv om det er nr 2 også. Blir vel en runde med å kjøpe inn forbruksvarer som bleier og ammeinnlegg etter at jeg går ut i permisjon. Og må huske å få igjen ting vi har lånt bort, som babydyna og det elastiske sjalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå