Gå til innhold

For oss som ikke "greier" holde oss single

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er vi grunnleggende uenige, og jeg tror du blander sammen selvstendighet og egoisme.

To sider av samme sak.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

To sider av samme sak.

Vanlig misforståelse.

Skrevet

Å kalle det katastrofeområde er å ta hardt i. Jeg har ikke et vondt ord å si om noen av mine ekser, som alle er flotte og sunne jenter med glimt i øyet. To av dem har vært samboerskap, det lengste med en varighet på tre år. På mange måter føler jeg det er de som har hoppet inn i noe de kanskje ikke har tenkt nok gjennom - og det er vel så viktig som at jeg har det.

Viktig observasjon. Man må være 2 for å danse tango.

Dermed er det minst like viktig å finne ut av hva den andre parten vil med livet sitt. Og ikke minst forsikre seg om at denne virkelig VET hva hun vil, og at det da er mye det samme som deg selv. Ellers kommer det aldri til å fungere i lengden.

Hvis følelsene jeg har opplevd ikke er ekte kjærlighet, da har jeg mildt sagt mye å gi den dagen jeg faktisk opplever det.

Ekte kjærlighet er ikke det samme som forelskelse.

Det innebærer mye mer.

Gjest Tirkes
Skrevet
Takk! :)

Å finne den ekte kjærligheten med sin beste venn høres faktisk helt ideelt ut. Nå har jeg dessverre ingen nære jentevenner, men forstår at hovedpoenget ditt er å bli skikkelig kjent med jenta.

Du høres ut som du har vært i nøyaktig samme situasjon som meg, og når det nå fungerer så har du nådd målet jeg streber etter.

Men..her er en utfordring: Hvor finner man jenter å bli venner med? Jeg har ikke vært student på noen år, så jeg har ikke særlig mange arenaer å ta kontakt med mennesker på uten at det ligger en seksuell undertone i luften.

Hei igjen. Tror ikke du trenger å satse på en bestevenn først, men du beskrev at du gjerne tar med en jente hjem på det som i utgangspunktet er et ONS og blir betatt etterpå, du nevnte også at dette er jenter du har kjemi og gode samtaler med på forhånd. Hva med om du prøver en ny vri, neste gang du finner en sånn jente som du trives sammen med og prater mye med, i stedet for å invitere henne hjem, be om hennes telefonnummer, spør om hun kan tenke seg å bli med på en date, enten en middag eller kanskje en sykkeltur rundt Sognsvann om dere tidligere på kvelden har funnet ut at dere liker å sykle begge to.

Møt henne noen dager etter, bare dere to sammen, uten den pumpende musikken, sminken, magien og det å ha hatt sex sammen. Flørt litt som edru, smak på stemningen og bruk litt tid på hverandre i starten. Smake på hverdagen før du hopper ut i dypenden på bassenget på en måte.

Sier ikke at ONS er en dårlig ting eller at jeg er i mot det, men å gjøre noe så intimt så raskt skaper gjerne en litt falsk ramme av tillit og "betatthet" som du beskrev. Kanskje du finner henne litt itterende og plagsom, kanskje du finner ut at dere har helt forskjellig syn på ting under denne sykkelturen. Kanskje ler hun rått av et døende ekorn og du tenker at en sånn ond person ønsker du ikke treffe igjen.

Det er verdt et forsøk og krever lite livsendring fra din side. Gjør som du pleier, gå ut som du pleier og vær ditt sjarmerende jeg, men forsøk å se på den kjempetrivelige jenta som en potensiell venn heller enn et potensielt ligg, de seksuelle undetonene vil nok være der, men flørt og tøys. Ta henne med på ting du ville tatt en kompis med på og ha det litt gøy sammen.

Er jo ikke noen bombesikker oppskrift, men har funket endel bedre for meg å bli godt kjent, heller enn å hoppe rett i et forhold uten å egentlig kjenne vedkommende annet enn at han får meg til å flire, er trivelig og ser OK ut, jeg savner noen i livet mitt - dette kan funke det. Man opparbeider jo en kjærlighet for vedkommede og loyalitet kanskje. Men for meg har det ikke vært det samme. Det kan jo være mye pga reboundfaktoren.

Ikke ta dametips fra Steinar forresten. Han er under inntrykket at man ikke er ekte mann før man får legge ned veto mot hvordan dame kler og ter seg og helst ha litt kustus på henne. Det tror jeg er det sunneste tipset jeg kan gi deg. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vanlig misforståelse.

Ikke i mine øyne ;)

Selvstendighet krever en viss grad av egoisme. Noe som kan være meget positivt selvfølgelig. Forutsatt at det ikke går for langt.

Det er denne gyldne middelveien som er så vanskelig i dette livet.

Man må være egoistisk, men man må ikke være for egoistisk.

Man må være selvstendig, men ikke for selvstendig.

Man må også føle en viss avhengighet (kjærlighet) til sin partner, men ikke en for stor avhengighet.

Er det mye rart at det er vanskelig med parforhold? hehe

Skrevet

Viktig observasjon. Man må være 2 for å danse tango.

Dermed er det minst like viktig å finne ut av hva den andre parten vil med livet sitt. Og ikke minst forsikre seg om at denne virkelig VET hva hun vil, og at det da er mye det samme som deg selv. Ellers kommer det aldri til å fungere i lengden.

Ekte kjærlighet er ikke det samme som forelskelse.

Det innebærer mye mer.

Veldig godt poeng. Er det en ting jeg innser så er det at begge parter kanskje har inngått litt mange kompromisser i forhold til opprinnelige planer. Jeg er ikke lenger den rastløse typen, så neste gang bør jeg sette som et krav at den utkårede er i fast jobb hun trives med og ellers godt ankret i hverdagen. Spontanitet, drømmer og karrierejag er fint, men det kan likefullt være ødeleggende, er min erfaring.

Hva som er ekte kjærlighet er selvfølgelig individuelt. For meg er det kort og godt når jeg er tvers gjennom lykkelig og nyter hvert øyeblikk med en person. Det eneste jeg kan se for meg gir en enda sterkere tilhørlighet til et annet menneske er om man får en baby sammen.

Skrevet

Ikke ta dametips fra Steinar forresten. Han er under inntrykket at man ikke er ekte mann før man får legge ned veto mot hvordan dame kler og ter seg og helst ha litt kustus på henne. Det tror jeg er det sunneste tipset jeg kan gi deg. :fnise:

Syns du hadde et meget bra innlegg helt til du kom til dette :ler:

Og det er ikke min skyld at forvirrende høner trenger litt kustus :smoke:

Dessverre viser det seg veldig vanskelig i prakis. Tror nesten jeg må begynne med å unngå forvirrede høner snart. Sikkert ikke noe dumt råd til TS heller.

Skrevet

Hei igjen. Tror ikke du trenger å satse på en bestevenn først, men du beskrev at du gjerne tar med en jente hjem på det som i utgangspunktet er et ONS og blir betatt etterpå, du nevnte også at dette er jenter du har kjemi og gode samtaler med på forhånd. Hva med om du prøver en ny vri, neste gang du finner en sånn jente som du trives sammen med og prater mye med, i stedet for å invitere henne hjem, be om hennes telefonnummer, spør om hun kan tenke seg å bli med på en date, enten en middag eller kanskje en sykkeltur rundt Sognsvann om dere tidligere på kvelden har funnet ut at dere liker å sykle begge to.

Møt henne noen dager etter, bare dere to sammen, uten den pumpende musikken, sminken, magien og det å ha hatt sex sammen. Flørt litt som edru, smak på stemningen og bruk litt tid på hverandre i starten. Smake på hverdagen før du hopper ut i dypenden på bassenget på en måte.

Sier ikke at ONS er en dårlig ting eller at jeg er i mot det, men å gjøre noe så intimt så raskt skaper gjerne en litt falsk ramme av tillit og "betatthet" som du beskrev. Kanskje du finner henne litt itterende og plagsom, kanskje du finner ut at dere har helt forskjellig syn på ting under denne sykkelturen. Kanskje ler hun rått av et døende ekorn og du tenker at en sånn ond person ønsker du ikke treffe igjen.

Det er verdt et forsøk og krever lite livsendring fra din side. Gjør som du pleier, gå ut som du pleier og vær ditt sjarmerende jeg, men forsøk å se på den kjempetrivelige jenta som en potensiell venn heller enn et potensielt ligg, de seksuelle undetonene vil nok være der, men flørt og tøys. Ta henne med på ting du ville tatt en kompis med på og ha det litt gøy sammen.

Er jo ikke noen bombesikker oppskrift, men har funket endel bedre for meg å bli godt kjent, heller enn å hoppe rett i et forhold uten å egentlig kjenne vedkommende annet enn at han får meg til å flire, er trivelig og ser OK ut, jeg savner noen i livet mitt - dette kan funke det. Man opparbeider jo en kjærlighet for vedkommede og loyalitet kanskje. Men for meg har det ikke vært det samme. Det kan jo være mye pga reboundfaktoren.

Oi, takk for mange gode og reflekterte innspill!

Angående dametips så trenger jeg ikke noen opplæring i hvordan man lever i ett forhold, jeg trenger bare litt kursing i hvordan grunnmuren bygges på riktig tomt. :regn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...