Gå til innhold

Legge ut bilder av andre på nett?

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei alle sammen! :)

Som overskriften og undertittelen sier så lurer jeg på noe ang det å legge ut bilder av andre folk på nettet.

F.eks om jeg la ut et bikinibilde av min venninne på facebook, biip eller lignende uten hennes godkjennelse og hun anmelder meg for det. Hvike straffer kan jeg få for det da? :forvirret:

Ser det er en facebook gruppe hvor 90% av de som legger ut bilder, legger ut bilder av en venn som helt tydelig ikke har godkjent at bildet ble lagt ut. Synes det virker veldig dårlig gjort ovenfor den vennen, det kan jo faktisk ødelegge karrieren om bildene blir funnet igjen senere og sjefen finner de? :foto:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet har man ikke lov til å legge ut bilder av andre på nett, uten at de på forhånd har godkjent det. Selvsagt praktiseres dette svært sjelden, med tanke på all dritten som blir lagt ut på facebook. Spesielt irriterer det meg når venner legger ut bilder av andre venner som ikke er på facebook, som har bedt om ikke å bli lagt ut bilder av, som igjen prøver å skjule dette for vedkommende de poster bilder av. Det samme gjelder de som legger ut bilder av deg, du ber dem om å slette, men de nekter. De svarer gjerne at det må man enten tåle, eller så er det bare å untagge seg. Teit. Greit man legger ut bilder på facebook etter en event, det er blitt vanlig å dele bilder på denne måten nå, men hvis det er av folk som ikke vil få trynet sitt publisert på nettet, eller folk som ikke har facebook og oversikt av hva som bli lagt ut, er det dårlig gjort. Og ber noen deg fjerne et bilde, GJØR DET! Skjønner uansett ikke hvorfor folk legger ut uflatterende bilder, som tydelig IKKE har noe på nettet å gjøre, i tillegg til at de VET at vedkommende ikke vil ha slike bilder av seg ute.

Snakk med denne vennen din, om hva den synes om bildene. Be også de andre om å slette bildene, og nekter de, så bør dette meldes fra om.

• Liker 2
Skrevet

Nå til dags er det så vanlig at jeg mener man heller burde tenke på A) hvem bildet er av og B) hvordan det ser ut før man legger det ut.

F.eks er det av moren min vet jeg hun ikke vil ha bilde av seg på nettet uansett. Er det av besteveninna mi vet jeg det er greit sålenge det ikke er superstygge bilder. Handler om å kunne gjøre en vurdering.

Ang straffer - ANER IKKE! spørs vel litt på hva slags bilde det er snakk om. (en person i et gruppebilde som ikke vil være der er vel mer ok enn nakenbilder, haha)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde jeg funnet et bilde av meg selv i bikini på nett som ei venninne hadde lagt ut UTEN at jeg viste noe om det hadde jeg blitt rimelig sint og skuffa over at venninna var såpass kort-tenkt.

Selv om man sletter bildet så vil det jo alltid bli liggende på nett, for man vet ikke om det er noen som har lagret bildet eller noe. :S

Jeg bare reagerer litt på facebook gruppa "norges fineste kropp" eller noe sånt. 90% av de som legger ut bilde legger ut av en venn som ikke vet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...